24 Eylül 2015 Perşembe

AYLAK ZEVKLER KİTABI - DAN KIERAN & TOM HODGKINSON



Aylak Zevkler Kitabı arkadaşımın bana geçmiş doğum günü hediyesi. Geçmiş çünkü anca üç ay sonra görüşebildik. İsmi mi ilginç geldi yoksa bana uyacağını mı düşündü bilinmez ama beni çok mutlu etti.

Kitap aylak zevklerin bir listesini yapmış. 99 maddelik bu liste ‘banyo yapmak, ateşle oynamak, otobüsün üst katında koltuğu arkaya yaslamak, sabahlık, mektup yazmak, iskambil kağıtlarından ev yapmak’ gibi başlıklardan oluşuyor.

Aylak zevklerden birisi: boyamak.

Yazara göre kitabın amacı hayattaki en güzel şeylerin bedava olduğunu kanıtlamakmış. Ateşle oynarken böyle bir an için saklanan 25 yıllık o muhteşem malt viskiden içmek pek bedava olmasa gerek.

Küçük ayrıntıları görmezden gelirsek kitap güzel. Günlük hayatta sıklıkla yapıp, zevk almayı unuttuğumuz aktiviteleri hatırlatıyor.

“Aylak zevkler son derece çevre dostudur. Çevreye en az zarar veren şey hiçbir şey yapmamaktır.”

“Hiç uyumadan aralıksız sekiz saat ya da daha fazla çalışmak tam bir çılgınlık. Gittiğimiz her yere yastığımızı da götürmeliyiz.” 
 
“Bir de geçen gün muhteşem bir şey icat edildiğini duydum. Dünyanın diğer ucundaki biriyle istediğiniz zaman konuşmanızı sağlıyormuş. Hem de konuşmanız boyunca araya çeşitli markaların isimlerini sıkıştırmaya çalışmıyormuş! Bu icadın adı mektuplaşmak.”

8 yorum:

  1. En güzel hediyeler en güzel şeyleri hatırla diye verilmiş sana ne güzel :) nice kitaplı kelimeli yıllaraa be :*

    YanıtlaSil
  2. tatlı bişiye benziyoo. okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
  3. kitap eğlenceli ama para verip alma yerine böyle hediye alınca mutlu olunacak bir şey gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) Kitabı kendim görsem almayabilirdim ama hediye gelince sevindiriyor :))

      Sil
  4. whoaw ne kadar hoş :) Yalnızca o viski şeysinde cidden baya bi saçmalamış :)
    Yalnız bu kitabı alarak da bir nevi mutluluk satın alıyoruz buna göre kitabın mantığına uygun olabilmesi için ucuz olması gerektiğini düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ranao,
      Genel olarak hoş bir kitaptı, evet :D
      O yüzden tam hediyelik kitap değil mi? Hediyeyi alınca ve okurken sevindiren bir armağan :D

      Sil