21 Kasım 2015 Cumartesi

SOSYAL BİLİMLERİ AÇIN - GULBENKIAN KOMİSYONU


Kitabımız aslında bir rapor. Gulbenkian Komisyonu, 1993’de, Profesör Wallerstein’in başkanlığında oluşmuş.
Bu komisyon, iki yıl çalışıp didiniyor ve Sosyal Bilimleri Açın’ı ortaya çıkarıyorlar.

Eh, büyüklerimiz yazmış, okumak da bize düştü. Ehem, tam olarak şey aslında… Sınavda sorumluyduk. J

Rapor sosyal bilimlerin kuruluşundan başlıyor, günümüzdeki durumuna kadar getiriyor. Sonun da ise sosyal bilimlerin nasıl olması gerektiğiyle ilgili tavsiyeler veriyor.

Vize sorumuz da bu tavsiyeler üzerineydi ama –iç ses, bu bahsi kapa!


On beşin üzerinde dile çevrilen kitabımız, dünya çapında bir tartışma yaratmayı ve dikkatleri sosyal bilimlerin üzerine çekmeyi istiyor.

Kitabın amacına ulaştığını düşünüyorum.

Toplumun yaralı bir insan olduğunu farz edersek, eğitime yeni başlamış siyaset bilimciler olarak, toplum bilincine yararlı olabilmek idealimiz.


Açılın sosyal bilimci geliyor! J


13 yorum:

  1. Sınav için okunması gereken kitapları normalde çok sevecek bile olsam okuması çok zor gelebiliyor :/ ama sen sevmişsin ne güzel ^^ Akademik bir kitap mı yoksa işin eğitimini almayanlar da okuyabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      Haklısın, genelde ben de çok önyargılı yaklaşırım, okunması zorunlu kitaplara :( Akademik değil, rahatlıkla okunabilir ama sıkıcı olmayacağını söyleyemem :D

      Sil
  2. Sosyal bilimleri sevsem de okur muyum bilmiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      Zorunlu olmasaydı ilgimi çeker miydi ya da sıra ona gelir miydi, ben de bilmiyorum :)

      Sil
  3. Türkiye'de sosyal bilimlerin nasıl olması tam bir tartışma konusu gerçekten! Keşke okutanlar da öneriler doğrultusunda bir değişiklik düşünse.. Henüz kitabı okumadım ama nasıl olmaması gerektiği konusunda benimde fikirlerim var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembe Vosvos,
      Keşke sadece ezber yapıp, yarın unutacağımıza uygulamaya koyabilsek... Haklısınız :)

      Sil
  4. ha haaa, hadi işallah iyi bi bilim insanı olursun bizim ülkeye çok lazım de miii. :) konu güzel evet ders olmasa dikkat çekmez :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Ülkeye bilim insanı lazım da, bu bilim insanlarına iş de lazım :D Herkese iş lazım :D Ne yapacağız yaaaa biz? Neyse :D Ders olmasa dikkat çekmez haklısın :))

      Sil
  5. Ben bu tarz kitapları okuyamam sanırım. Zaten sınavlar sağ olsun onlar olmasa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dreamella,
      Sınavlar okutuyor değil mi? :D Ben de art arda bu tarz okumayı pek sevmiyorum :))

      Sil
  6. edinilmesi gereken kitaplar listeme hoş bir pas oldu ;) teşekkür ederimmmm Kağıt Salıncak :) Yepp'ten sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. coluk cocuk,
      Ben teşekkür ederim :)) İyi okumalar :))

      Sil