26 Aralık 2015 Cumartesi

GÖL EVİ - JAMES PATTERSON


Eve gittiğim hafta, ne okusam diyerek kitaplığımı incelerken, gözüme çarptı Göl Evi.

Kitabı indirimden alıp, bir ara okurum diye kenara koymuşum ama iki şehir arasında mekik dokurken aklımdan çıkmış.

Göl Evi’ne evde başlayıp, İstanbul’a dönüş yolculuğunda devam ettim. Normalde, otobüslerde maksimum yarım saat kitap okuyabiliyorum. İlginçtir ki bu sefer böyle olmadı. İki saat doya doya okudum. Tarihe altın harflerle yazılmalı. J

Kitabımız bilim kurgu tadında bir macera. Bilim adamları kuş ve insan genini karıştırıp kuş-insan yaratıyor ve bunları kafeslere kapayıp gözlemliyor.

Peki, kuş-insanlar kaçarsa ne olur?

Kitap konu itibariyle ilginçti ama bölümleri çok kısaydı. Bir bölümün üç sayfa olması, akıcılığına ket vurmuş.

Yazarın Maximum Ride serisi de kuş-insanlar hakkındaymış ama tüm kitapları Türkçeye çevrilmemiş.

“…kahramanlar sizi yaralayabilir ya da öldürebilirlerdi.”

16 yorum:

  1. Kitabın ismi Göl Evi olunca benim aklıma hemen romantik film olan Göl Evi'nin kitabı mı varmış geldi ama kuş-insan ifadesini görünce bunun farklı bir kitap olduğunu anladım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Ben de filmi görünce kitaptan uyarlama sanmıştım, sonra romantik bir film olduğunu öğrendim :)) İzlemeyi planlıyorum bir ara :))

      Sil
  2. Salıncaaakk...
    Her seferinde beni kalbimden vuruyorsun birbirinden ilginç kitaplarla.
    Hem de gölgelerin efendisi serisine daha yeni başlamışken şimdiden neden rafımda yok demem yol açtı kitap. Söz oldukça etkileyici "yaralayabilir de, öldüldürebilir de..." hak verdim açıkça. Bir yere not aldım bu kitabı. Uygun bir vaktimde bakacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. River,
      Gölgelerin Efendisi'ne mi başladıın? Nasıl gidiyoor? Sanırım okuma zevkimiz benziyor Riv :D
      Söz beni de etkilemişti :))

      Sil
  3. Konusu çok ilginçmiş yaa ama niye kısa tutmuşlar ki oraları :/ beklediğini alamadın mı bana mı öyle geldi o_O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      Beklediğimi alamadım diyemem de, şöyle ki, tam kendini kaptırıyorsun, bölüm pat diye bitiyor çünkü 4-5 sayfa. :D

      Sil
  4. Göl evi benim de kitaplığımda öylece duran ancak bir türlü okuyamadığım. Doğrusunu söylemek gerekirse pekte istekli olmadığım, sıranın bir türlü gelemediği kitaplardan birisi. Ancak yorumundan sonra okusam mı diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül A,
      Göl Evi, benim için de tam olarak öyleydi :D Sonra gözüme çarptı ve sırası geldi dedim :))

      Sil
  5. Merhaba! :) Ters Düz'ü okuyunca yorumlarınızı mutlaka beklerim... :) Çok sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  6. Ben çok sevmiştim bu kitabı. Aslında tarzım bir kitap değil ama oldukça keyifli okumuştum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Uslu,
      Değişik ve akıcı bir kitaptı, evet :))

      Sil
  7. göl evi diye bi film var ya keanu reeves :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Evet, ben de yakın zamanda öğrendim :D İzleyeceğim, Keanu Reeves sonuçta :))

      Sil