28 Aralık 2015 Pazartesi

KOMÜNİST MANİFESTO - KARL MARX, FRIEDRICH ENGELS

Can Yayınları
Çeviri: Celal Üster – Nur Derviş
133 sayfa

Komünist Manifesto aslında bir broşür. Elden ele dağıtılan, sıralara bırakılan broşürler var ya, onlardan işte.

Komünist Manifesto dilimize geç çevrilmiş ve yasaklardan nasibini almış bir kitap. Tekrar başına bir şey gelmeden, okumakta fayda var.

Engels ve Marx’ın yazdığı manifestomuzda, Marx daha baskın. Ama ikisini de birbirinden ayıramayız.

Toplumların tarihini ne oluşturur? Tarih insanın insanla ve insanın doğayla olan ilişkisidir, çatışmasıdır. Marx'a göre sınıf mücadelesidir. 

Geçmişten günümüze, her dönemde sınıf ayrılıkları olmuştur. Eski Roma’da patrisyenler, Orta Çağ’da feodal beyler…

Burjuvazi ve proletarya arasındaki ayrım, bu mücadeleyi oluşturur. Konumuz ana hatlarıyla bu.

Kitapla birlikte günlük hayatta rastgele kullandığımız kavramlar bir anlama bağlanıyor.

Okuması kolay mıydı? Dili beklediğimden sadeydi, anlaşılırdı. Lakin benim gibi siyasi kitaplar konusunda acemiyseniz, çok hızlı gitmeyeceğini söyleyebilirim.
“Tüm toplumların bugüne kadarki tarihi, sınıf savaşımlarının tarihidir.”
“Her çağın egemen düşünceleri, her zaman o çağın egemen sınıfının düşünceleri olmuştur.”
“Siyasal iktidar denen şey, bir sınıfın başka bir sınıfı ezmekte kullandığı örgütlü güçten başka bir şey değildir.”
“Proleterlerin zincirlerinden başka yitirecekleri bir şey yoktur.”



14 yorum:

  1. vaaay kış geldi ciddi kitaplar okuyom diyosooon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Arada bi kaç tane ciddi de olsun dedim :D İyi demişim, hı? :D

      Sil
  2. Ooo Komünist Manifesto. Tekrar tekrar okunası bir kitap. İnsana her okuduğunda yeni şeyler katabilir. Sayfa sayısı az ama anlattığı konu çok geniş. Bu kitabın yorumunu senden okumak da bir başka güzeldi ve yaptığın alıntıları çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyguşcum,
      Beğeneceğini biliyordum :D Hemeeen okumalısın :D

      Sil
  3. Geçen sene Yordam Kitap'tan çıkan mangasını okumuştum. Tabi orijinal eseri de okumak gerekiyor bence. Mangasını da tavsiye ederim.. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      Mangası olduğunu bilmiyordum, yazıyorum bi yere, onu da deneyeceğim :)) Klasiklerin mangalarını seviyorum ben ya, güzel oluyorlar :))

      Sil
  4. Ben siyasal kitapları pek sevmiyorum:(
    sana iyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah Kuğu,
      Teşekkür ederim :)) Ben de çok fazla siyasi kitap okumamışım, açığı kapatacağım inşallah :))

      Sil
  5. okumak gereken kitaplardan ama hala okuyamadım maalesef :/ bu arada temayı mı değiştirdin yaa ne güzel olmuşş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      Ben de erteledim erteledim, siyaset sınavı öncesi okudum :D Beğendin miii? Teşekkür ederim :))

      Sil
  6. Bir çalışma ekonomisi öğrencisi olarak derslerde o kadar çok adını duyuyorum ki ama mezun olacağım hala okumadım bu da benim ayıbım =(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manolya Özkan,
      Aynen, ben de derslerde duya duya artık okumalıyım dedim :D Bence yakın zamanda başla, kısa zaten :))

      Sil
  7. Çok haklısın. "Tekrar başına bir şey gelmeden" okunası kitaplardan. Malum, kitapların başına hoş olmayan şeylerin gelebildiği günlerdeyiz. Bilgi değil din istismarı revaçta...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalemderi,
      Aynen öyle, o yüzden okuyabildiğimiz kadar okumalı :))

      Sil