16 Şubat 2016 Salı

13) HALKA - MATS STRANDBERG, SARA BERGMARK ELFGREN


Sonsuz Kitap
Çeviri: Nilay Yelkenci
512 sayfa

Halka’yı geçen yıl Tüyap’tan indirimliler standından almıştım. İndirim yazısını görünce dayanamıyorum biliyorsunuz. :D

Halka gençlik-fantastik türünde, Engelsfors Üçlemesi’nin ilk kitabı. Gençlik kısmının fantastiğe baskın olduğunu söylemekte fayda var.

Kitap küçük bir kasabada liseye giden 7 gencin yaşadıklarını konu alıyor. Bu 7 kişi seçilmişler olarak dünyayı korumak zorundalar.

Konuya bakınca çok hareketli bir kitap gibi geliyor ama değil. Genelde seçilmişlerin gençlik sancılarını okuyoruz. Kahramanların kusursuz olmamasını severim bu yüzden benim için kitabın artı yönlerinden biriydi.


Serinin devam kitaplarında fantastik öğeleri daha çok göreceğimizi düşünüyorum ama devamı Türkçeye çevrilmedi. İlk kitap Türkiye’de 2013’te yayınlandığına göre, çevrilmez de sanırım. 

İngilizcesini alıp okur muyum? Henüz kararsızım :D Okunacak kitaplarım bittiğinde, belki...


22 yorum:

  1. Teşekkürler canım şu aralar kitaplar iyice yığıldı :)

    YanıtlaSil
  2. Halka'yı görünce film aklıma geldi ilk :) Fantastik diyince heyecanlandım ama baskın olmadığını söylüyorsun.
    Yine de konu güzelmiş, dediğin gibi bu ilk kitapta karakterlere ağırlık verip sonrasında fantastiğe akabilir...
    Bakarsın filmi de çekilir :))
    Yorumuna sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağınık Anne,
      Ah o filmler :D Küçükken beni çok korkuturlardı :D
      Ben de öyle tahmin ettim Dağınık :)) Çekilse güzel olabilir :D

      Sil
    2. Malum twilight serisinin kitapları akıcı değildi (bana göre) okuyamamıştım ama filmde oldukça başarılı oldular.

      Sil
    3. Dağınık Anne,
      Aaaa :D Kitaplarını da severek okumuştum ben hatta kitapta Jacob, filmde Edward'cıydım, çılgın ergenliğim :D

      Sil
    4. Salıncak!!!!
      Jacob-Edward!!! Seç beğen al hangisini seçsem bilemedim ben de haha ;D

      Ben o evlendikleri kitabı okumuştum, akmadıkça içim sıkılmıştı ;D Fazla uzatıldığı zaman konsantrasyonumu kaybediyorum ben :)

      Sil
    5. Dağınık Anne,
      Birini sağ koluma öbürünü soluma taksam? Hehehehe :D
      O kitabı ben de beğenmemiştim Dağınık, sanırım benim favorim ilk kitap :D Baştan başlasaydın sevebilirdin belki :))

      Sil
    6. Haha Salıncak aslında tam nefs-i müdafa iki kola takmak ;)
      Demek kötü olandan başladım ha... Bakalım bir daha fırsat olursa ilkine döneyim o zaman

      Sil
    7. Dağınık Anne,
      O zaman ilk kitap hakkındaki yorumlarını bekliyorum Dağınıkcıım :) :D

      Sil
  3. Kitaptan çok fotoğraf ilgimi çekti itiraf ediyorum :) ama kitabı da merak etmedim değil. Bir gün ona da sıra gelir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her Şeyden Konuşmalı,
      Fotoğrafı çekerken ben de ayin yapıyormuşum gibi hissetmiştim :D İyi okumalar :))

      Sil
  4. Kapağı filan çok hoşuma gidiyor bu kitabın ya. Doğum günü hediyesi olarak gelmişti bana ve bir çırpıda okuduğumu hatırlıyorum. Çok hoşuma gitmişti ama sonra araştırdım ve diğer kitapların çevrilmeyeceğini öğrenip kahroldum. Orijinal dili de İsveççe serinin ama İngilizcelerine denk gelirsem okumak isterim devamını.. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      Doğum günü hediyesiyse çok daha anlamlı oluur :)) Ben de kitabı bitirince çevrilmeyeceğini öğrenip, üzülmüştüm. Keşke başladıkları işleri bitirseler.. İngilizcelerini gördüm gibi hatırlıyorum, İsveççe okuyabilsek de güzel olurdu tabii :D

      Sil
  5. Konusu biraz klişe gelse de dikkatimi çekti,kalemine sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      Evet, birazcık klişe :D Teşekkür ederim :))

      Sil
  6. güzel yorumlamışsın emeğine sağlık cnm

    YanıtlaSil
  7. Seviyorum ben senin şu kitap anlatımını :) emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım,
      Güzel yorumun için teşekkür ederiim :))

      Sil