22 Şubat 2016 Pazartesi

15) İÇERDEKİ KEDİ - WILLIAM S. BURROUGHS

Sel Yayıncılık
Çeviri: Ahmet Ergenç
101 sayfa

Burroughs, Beat kuşağı yazarlarından. Yeraltı edebiyatı temsilcilerine göz atarken tanıştım kendisiyle. İlginç yaşam öyküsü dikkatimi çekti ve okumam gerektiğini düşündüm.

 Örneğin yazar William Tell'den esinlenip, ikinci karısının başına bardak yerleştiriyor ve bardağı vurmaya çalışırken olan eşine oluyor. Değişik bir hayatı olduğunu söylemiştim. :D

Cut-up tekniğiyle ön plana çıkan yazarın Yumuşak Makine adlı kitabının yasaklılar listesine girdiğini de belirtmekte fayda var.

Birçok kitabının içinden İçerdeki Kedi’yi seçtim. Nedeni belki kedileri çok seviyor olmam, belki de yazarın iç dünyasını görürsem diğer kitaplarını daha anlayarak okuyabileceğimi düşünmem…

Burroughs kitapta biraz kendisinden çokça kedilerinden bahsediyor. Hayal ve gerçeğin iç içe girdiği yazılarında, oldukça doğru tespitler mevcut. Değişik bir düşünce yapısı var ve bence bundan dolayı ilginç bir hayat yaşamış.

Kitaptaki her yazı, benim için keşkelerle doluydu. 

“Keşke kedim olsa…”


“Ölüler Diyarı… Berbat bir fokurdayan bataklık, metan gazı ve yanık plastik kokusu… petrol kuyuları… üzerleri ot ve sarmaşıklarla kaplı lunapark trenleri ve dönme dolaplar.”

“Kedilerin birer ruhsal refakatçi, birer Dost olarak ortaya çıktıklarını ve bu işlevden hiç şaşmadıklarını düşünüyorum.”

“Kediler hizmet sunmazlar. Kendilerini sunarlar.”

“Kedilerimle aramdaki ilişki beni ölümcül ve her şeye nüfuz eden bir cehaletten kurtardı.”

“Yaşlı bir yazarın Dostları, geçmişinden gelen gerçek ya da hayali sahne ve karakterlerdir, anılarıdır.”


“İçerdeki kedileriz biz. Yalnız dolaşamayan kedileriz ve bizim için sadece tek bir yer var.”


25 yorum:

  1. Kedilerle ilgili kitaplar beni de çok çekiyor :) Denk gelirse okumaya çalışacağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn,
      Kedilerle ilgili kitapları ben de seviyorum :))

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Ne güzel olurdu değil mi? :D

      Sil
    2. ben köpekçiyim şekerim biliyorsun ama kedi de olur yani , yine diyorum tekrar diyorum dayınız ile halledin kedi olayını , ben her zaman hazır ve nazırım :D

      Sil
    3. Kitap Eylemi,
      İkisi de kardeşler Eylemcan biliyorsun :D Halledemiyoruz bu yüzden :D Engeller, engeller... :D

      Sil
    4. birileri de keşke ders çalışmaya gidiyorum dediğinde gidebilseydi :D

      Sil
    5. Kitap Eylemi,
      Gidebilseydi dağ gibi not birikmezdi :D

      Sil
  3. Ah bana kedi demeyin, önceden annem izin vermiyordu kedi almama, şimdi de eşim izin vermiyor. Kayınvalidemgilde Scottish Fold cinsi var o kadar mı tatlı olur ya... Kitabı çok merak ettim severek okuyacağıma eminim, kapak tasarımı harika. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Red Head,
      Bana da ailem izin vermedi, sanırım eş yerine kedi alacağım :D O cinsi ben de çok seviyorum :)) İyi okumalar :))

      Sil
  4. kapağı falan nası şirin yaa :) yalnız o bardak olayı nedir manyak bunlar :D ben de kedi istiyom bi dee T_T

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      Çılgınlar gerçekten :D Umarım ilerde kedimiz olur Poşetcim :))

      Sil
  5. Kedi istiyorum ben de yaaa... Kızım benden de çok istiyor. Bakalım, kısmet :)
    Yeraltı edebiyatını Chuck abimizle sevmiştim ki hala da severim. Kitap ilginç...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Yanı,
      Bence bir kediyi evlat edinebilirsiniz çünkü -kendimden biliyorum- kedisi olmadıkça kedileri daha çok sevmeye başlayabilir ve ben biraz da ailemi suçluyorum :))
      Benim de bu türden okuduğum ilk isimdi Chuck :))

      Sil
  6. ay burroughs onların babası yaaa :) baksanaaa filmi de var, drugstore cowboy. izlesenee :)

    YanıtlaSil
  7. Yasaklılar listesine girmiş bir kitabı varsa şans tanımak lazım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Uslu,
      Bence de :)) Yumuşak Makine'sini okumayı istiyorum :))

      Sil
  8. Şuan gerçekten okumak istediğim bir kitap oldu :)

    YanıtlaSil
  9. Şuan gerçekten okumak istediğim bir kitap oldu :)

    YanıtlaSil
  10. Harbiden değişik bir hayatmış onunkisi :)

    YanıtlaSil
  11. Anaaa karını mı vurmuş manyak o.O Sihirbazlık gösteri sırasında kadını kesen adam gibi :/ Yazardan haberim yokmuş, utandım -_- Kitabın kapağı çok şeker ama ve öyle hissediyorum ki, yaptığın yorumlara dayanarak, içi de aynı derecede güzel. Listeme ekledim gitti :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      Kadınların yaşamı her dönemde zormuş, kocan mı var derdin var :D Umarım seversiin Gözde, ben kedileri sevdiğim için de ayrıca sevdim. Adam da ilginç biri zaten :D

      Sil