29 Şubat 2016 Pazartesi

18) SİNEKLERİN TANRISI - WILLIAM GOLDING


İş Bankası Yayınları
Çeviri: Mina Urgan
261 sayfa

Sineklerin Tanrısı isim olarak ve olumlu yorumlarıyla dikkatimi çeken bir kitaptı. Sürekli okuyacağım diye düşünüp, yaklaşık bir yıldır erteliyordum, yani geç kaldığım eserlerden biri…

Kitabın esinlenildiği Mercan Adası küçükken çok sevdiğim kitaplardan biriydi. Şimdi ne kadarını hatırlıyorsun diye sorarsanız… Bence sormayın :D

Sineklerin Tanrısı, atom savaşı sırasında ıssız bir adaya düşen bir grup çocuğu konu alıyor. Ne yapacaklar? Nasıl barınıp, karınlarını doyuracaklar? Düzen nasıl sağlanacak? Kitapta bu soruların cevaplarını buluyoruz.

Kitap boyunca çocukları neden sevmediğimi bir kez daha anladım. :D Hepimiz doğduğumuzdan beri içimizde bir kötülük taşıyoruz ve onunla savaşıyoruz. Artık o kadar sıradanlaşmış ki içimizdeki çatışmanın farkına bile varmıyoruz.

Kitabın çevirmenine de değinmeden geçemeyeceğim. Hepimizin edebiyat dersinde adını duyduğumuz Mina Urgan! Kendisi çevirileriyle ve Bir Dinozurun Anıları, Bir Dinozorun Gezileri kitaplarıyla ön plana çıkar.

Siz, siz olun kitabı benim kadar ertelemeyin. Bolu’nun pazarı geçmeden, William Golding’in alegorik eserini okuyun. J

“Ayrı ayrı yaşantıları, ayrı ayrı duyguları olan iki kıta gibiydiler; bir ilişki kurulamıyordu aralarında.”

“Yani korku sizlere zarar vermez, düşlerin zarar veremediği gibi.”

46 yorum:

  1. Sineklerin Tanrısı, okuma listemde birkaç yıldır olan bir kitap. Umarım okuyabilirim ben de :))

    YanıtlaSil
  2. Okuma listem bitince blogunuzdan liste mi çıkarsam acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer,
      Kitap beğenilerimiz benziyorsa.. neden olmasın :))

      Sil
  3. Okuduk izledik beğendik..
    Kimmiş sineklerin tanrısı peki ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Syrakuse BB,
      Ben henüz izleyemedim. İzlenecek. :))

      Sil
  4. Yeniden okunması gereken bir kitap.

    YanıtlaSil
  5. Okunmalılar listesine aldım..Ayrıca her post da ki tatlılarda ilgi çekiciler..Tarif isteriz ona göre...:)) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güliz Gül,
      Teşekkür ederiim :)) Anneme sorarım tariflerini, ben pek becerikli değilim bu konuda :D

      Sil
  6. :( Uzun zamandır duruyor kitaplığımda bir türlü baslayamadım çok güzel anlatmışsın ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. Okuyalı çok oldu, en sevdiğim kitaplarımın olduğu rafta duruyor şu an. Kesinlikle herkes okumalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem,
      Sevilen kitaplar rafı mantıklıymııış :D Katılıyorum :))

      Sil
  8. Merhaba
    Bende bu kitabı okuyalı çok olmadı iki sene önce okumuştum. Hem övülmesinden hemde ödül almasından dolayı okuma listeme attığım bir eserdi. Hikaye iyi güzel hoşta ben neden bu kadar övüldüğünü ve ödül verildiğini anlayamadan kitabı bitirdim. Çocukta olsalar insanların içindeki kötülüğü göstermek için mi? Bilemiyorum neyse beni o kadar etkilememişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epichan,
      Beklentilerinizin çok yüksek olması buna neden olmuş olabilir. Ama zaten klasikler basit konuları ustaca anlatan eserler değil mi? Modern klasik olarak bence başarılıydı :))

      Sil
    2. Modern klasikler ile aram hiç iyi değil. Artık onlardan uzak durmaya başlayacağım sanırım. Otomatik portakalda hoşuma pek gitmemişti. Onda da çok farklı bir şey beklemiştim.

      Sil
    3. Epichan,
      O zaman naçizane fikrime göre en azından bir süre ara verebilirsiniz, ikisini de sevmediğiniz için, seveceğiniz kitap olsa bile ön yargıyla başlayıp sevmeyebilirsiniz :)) Ama yine de iki kitapla kesin hükmü vermeyin.. :))

      Sil
  9. Şu an okumak istediğim ilk beşlinin içinde. Mina urganın kitaplarının ismi eskiden komik gelirdi hala da komik geliyormuş farkettim de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz O.,
      Oku da yorumla bizee :)) Hehehe :D Ben de içinde dinozor geçiyor diye severdim :D

      Sil
  10. zaman zaman kitap bana sıkıcı gelse de, kesinlikle okunması gerekli bir öykü bu... günümüz dünyasından da izler bulacağımız bir ada çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soslu Badem,
      Bence de, okunmalı :)) İçimizdeki kötülüğü iyi anlatan bir eser :))

      Sil
  11. bu kitabı okuyalı uzun zaman oluyor. hakikatten özgün bir konusu var ve senin anlatımın da oldukça güzel dahası ilgi çekici salıncak. :) öyle ki, bir vakit kitaplığımda ki okunmayı beklenen serileri bitirir bitirmez belki buna yeniden başlayabilirim. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. River,
      Teşekkür ederim Riv! :)) Okunacak çok kitabımızın olması bir açıdan kötü oluyor değil mi? Tekrar okumaya vakit bulamıyoruz. :))

      Sil
  12. çok uzun zaman önce okumuştum, şu an tekrar okuma isteği geldi :)

    YanıtlaSil
  13. Ben de okumadım desem :/ Benim de ertelediğim bir kitap ama bakalım ben kaç yıl sonra alacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalem Fili,
      Kendini hazır hissettiğinde başla :D Sevebilirsin, biraz mm distopik :D

      Sil
  14. Sineklerin Tanrısı'nın filmini izlemiştim. Kitabını okumadım. Gerçekten de insanın beraberinde getirdiği o ilkel kötülüğü görmek, toplu haldeki çocuklara bakış açımı hiç de olumlu etkilememişti benim de :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Yanı,
      Filmini izleyeceğim en kısa sürede :))
      Kesinlikle, ırkımızdan ürktüm okurken..

      Sil
  15. Bu kitabı okumadım ama filmini izledim. Onda bile çok etkilenmiştim. Kitap, kitaplığımda okunmayı bekliyor ama henüz okuyacak ruh halinde değilim. Çevirmenin Mina Urgan olduğunu bilmiyordum. Benim için güzel bir sürpriz oldu çünkü yazarın Bir Dinozorun anıları kitabına bayılmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Bir Dinozorun Anıları'nı okuyan tek tanıdığım sensiin! :D Ben de okumak istiyorum :))
      İdeal ruh halini beklemen en iyisi yoksa kitabı sevemeyebilirsin :// En azından bende öyle oluyor..

      Sil
  16. Kitabı okuyacağım diye film izlemeyengiller. Kitabı da okumadı henüz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap ve Kitap,
      Ben de izlemedim ama artık izleyebilirim :)) Bekleyiş devam ediyor diyorsun :))

      Sil
  17. ay mina urgan çok tatlı biri yaaa ve ingiliz edebiyatı kitabı var süfeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Bence de Deep ama henüz hiç kitabını okumadım :((

      Sil
  18. ahahah bu kitaptan sonra ablam da çocuklardan soğumuştu :D ben hala okuyamadım yaa çok geç kaldımm :/ bu arada her gün bi kitap incelemesi mi koydun naptın salıncak! yetişemiyom valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      Ben zaten pek hoşlanmıyordum iyice uzaklaştım :D Aşırı geç kalmadan el at o zaman hemeeen :D
      Bir ara üşengeçliğimden inceleme yazılarını yazmamıştım da, şimdi toptan yazdım hala taslaklarda bekleyenler var :D

      Sil
  19. Filmini izlemiştim yıllar önce çocukların hali beni çok rahatsız etmişti o yüzden kitabı okumaya hiç yeltenmedim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      İnsanı çocuklardan uzaklaştırıyor değil mi? Etkisi hafifleyince filmini izleyeceğim ben de..

      Sil
  20. Allah'ım sen beni bitireceksin o kitapların yanında ki tatlılarınla :) Bak sana kalpler gönderiyorum <3 ilk nakarat kısmına çok güldüm, bende aa bu kitap güzelmiş diyorum bir bakıyorum yıllar önce okuduğum kitap :)

    Kütüphaneden çok alırdım tabi akılda kalmıyor bazen. Dediğini dikkate aldım ertelemeden listeye eklendi.

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde'nin Blog Günlüğü,
      Gel beraber yiyelim diyoruum :D Sana kalpli pastalar vadediyorum :D Öyle şeyler yaşanabiliyor ya, o yüzden umuyorum ki blogla bu sorunu çözeceğim :D
      Umarım beğenirsiin :))

      Sil
  21. çok zaman önce okumuş olma ihtimalim var . Ben bu kitapları okumuş olma ihtimalimi sevdim aslında ...:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Hepsi kütüphanenin suçu :D Hehehehe, sana bakmak okuduğuna inanmaktır :D

      Sil
  22. Gerçekten ertelediğim bir kitaptı , okunacak mini kulemi azaltınca ilk buna el atacağım :)

    Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat Kaybetmeye Değer,
      Umarım beğenirsiniz, ben ertelediğim için pişman oldum :D

      Sil