17 Şubat 2016 Çarşamba

Film: The Danish Girl/ Danimarkalı Kız


Yönetmen: Tom Hooper
2015, ABD-İngiltere
Biyografi, dram
119 dk

Oscar adaylarına el atmışken, The Danish Girl’ü de izleyelim dedik ve sabah sabah sinemaya yollandık. İlk seansa biletimizi aldık –bu sefer görevli “yanınızdaki kaç yaşında?” diye sormadı çünkü kadındı-. Filme gitmek için dersi salladığımı göz ardı edebiliriz bence.

Danimarkalı Kız, aynı isimli romanından uyarlanmış lakin roman Türkçeye çevrilmemiş. Ana karakterlerimiz Einar Wegener, Gerda Wegener ve Lili Elbe 19. yüzyılda yaşamış, gerçek kişiler. Filmi biyografilerini araştırmadan izlerseniz, daha keyifli olacağı kanaatindeyim. Ben bilmeden izledim ve kurguya kendimi kaptırdım. J

Eddie Redmayne, o kadar inandırıcı oynamış ki filmin içine çekiliyorsunuz. Mimikleri, bakışları, davranışları… Kusursuzdu. Gönlümün Oscar’ını Leo’ya versem de, Redmayne’ın oyunculuğu çok daha üstündü.

Alicia Vikander da altta kalmamıştı. Gerda rolünün hakkını vermişti. Ayrıca bence gerçek Gerda’yla benziyorlardı.

Film bittiğinde çarpılmış durumdaydık. Sanırım etkisinden çıkmamız biraz zaman alacak.


Filmden Mırıltılar: İzleyenler İçin
Not: Yazılar beyazdır, tarayınca görebilirsiniz.

àSon sahnelerde Eylemcan ağlarken,
-Ağlıyor musun? Ehehehe (saçlarını okşama arası), her filmde ağlamasan olmaz mı?

àFilm sonu yorumları,
-Gerda’nın aşkı nasıl bir aşk böyle!
-Karakterine aşık olmuş, bence günümüzde böyle aşklar olmaz.
-Bunun nedeni her şeyin çok hızlı yaşanması, o dönemlerde insanlar aylarca mektup beklerken, kurdukları hayallerle sevgileri de artıyormuş.
-Eddie nasıldı ama? Adam yakışıklı değil ama farklı bir havası var.
-Kız hali de pek sırıtmamıştı.
-Bu adamın Stephen Hawking’i canlandırışı da muhteşemdi ya…
-Eddie de 34 yaşındaymış, Oscar’lıymış bir de…
-Yaaa yaa millet 34 yaşında ununu elemiş, eleğini asmış ben hala evde pinekliyorum…



31 yorum:

  1. Anaaam çok merak ettim bu filmi ben!! Kağıt salıncak ne haldesin şu an :)))) yaa adam çok havalı, cool bi hatun olmuş yaaa :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hee Kağıt Salıncak! etkinliğimizi gördün değil mi? Haftanın blogunu seçiyoruz, seni de bekliyoruz mimlendin say :)))

      Sil
    2. Kore Fenomeni,
      Cidden Kore ya adam her rolün altında kalkabilir bunu bile süper canlandırdıysa :D

      Gördüm tabii ama olanca kararsızlığımla henüz belirleyemedim :O :D

      Sil
  2. Afiş bile çok çarpıcı duruyor zaten :) Merak ettim şimdi teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  3. Aklımdaydı zaten yazıyı görünce okeyledım :D

    YanıtlaSil
  4. hımm merak ediyodum çok iyi diyon he taam o zaman izlerim :)

    YanıtlaSil
  5. sondaki diyalogu okuyunca :D benim de gidesim geldi, ama patlamış mısır da konmaz ki şimdi gidesim geliyo yıpma ^_^

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde'nin Blog Günlüğü,
      Büyük boy olunca bi de mmmm :D Sinemada mısırın tadı ayrı güzel oluyor :D

      Sil
  6. Oskarli film bir de gerçek kişiler bir de kitabı cok da çıkmış . Beğendim ben bunu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize Her Yer Okul,
      Gerçek olması da etkileyici gerçekten :))

      Sil
  7. Eddie Redmayne'ı ilk olarak Stephan Hawking'i canlandırdığı filmle tanımıştım ve oyunculuğunu ağzım açık izlemiştim resmen. Bu filmi de sinemada izlemeyi çok istiyorum, umarım gidebilirim ya, şimdi daha çok merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çakma Rapunzel,
      Ben henüz Hawking'i canlandırdığı filmi izlemedim ama övgülerden sonra kesin izleyeceğim :D Umarım gidersin, vizyonda daha kalır bence :))

      Sil
  8. Eddie Redmayne için bu rolüyle de Oscar bekliyorum. Çok beğendim filmi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her Şeyden Konuşmalı,
      Oscar'ı hak etmiş de bence, nasıl harika bir oyunculuktu o :D

      Sil
  9. Maalesef ki bu filmin seansları bana bir türlü uymuyor :/ Sanırım internete düştüğünde izleyebilirim ancak.. Ama iyice merak ettim. Eddie Redmayne de her karakteriyle bütünleşiyor, çok sevdiğim bir oyuncu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem,
      İnternete düştü sanıyordum :D Umarım seversin, gerçekten çok etkileyici ve inandırıcı oynamıştı :))

      Sil
  10. birde beni bıraksalar sinema salonuna ne kadar güzel olurdu pek güzel anlatmışsın her zaman ki gibi :) bu hafta sonu gitsem ki bilmedim evdekiler bırakırsa inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım,
      Çok güzel filmler var vizyonda Sessizkaldım, buna olmazsa diğerlerine git :D Sinemada film izlemek ayrı keyifli :))

      Sil
  11. hehe her filmde ağlamam lazım :D yoksa nasıl sevdirecem kendimi di mi ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Aman Ali Rıza Bey ağzımızın tadı kaçmasın :D :D

      Sil
    2. çay demleyeyim de kalp krizinden gitmeyelim :D Aman diim Ali Rıza ağzımızın tadi kaçmasın :D

      Sil
    3. Kağıt Salıncak,
      Alırım bi bardaaak :D Biri yer biri bakar kıyamet bundan kopar :D

      Sil
  12. Merak ettiğim filmlerden biri. Bu aralar geçmiş yılların Oscar'lı filmlerini izliyorum. Bu ay Oscar'lar dağıtılsın, birkaç ay sonra da onları izlerim. Eddie Redmayne son zamanlarda oynadığı filmlerde ve canlandırdığı karakterlerde parlıyor. Umarım başarısı daim olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Ben de bu yılın adaylarına el atayım demiştim ama yarıda kaldı :)) Geçmiş yılların Oscar'lı filmlerini izlemeyi ben de istiyorum ama bakalım ne zaman :))

      Sil