14 Şubat 2016 Pazar

Film: The Revenant/ Diriliş

Yönetmen: Alejandro González Iñárritu
2015
Dram, macera
151 dk

Leonardo DiCaprio’yu tanımam Titanic’e, sevmem Shutter Island/ Zindan Adası’na dayanır. İzlediğim filmlerinin çoğunu sevdim ve bu durum beni ‘Leo varsa izlenir’ kıvamına getirdi.

The Revenant/ Diriliş’i sinemada izlemeyi bir süredir bekliyordum. Çileli bekleyişimin sona erdiği gün sevgililer gününe denk geldi. Neyse ki Diriliş’i tercih eden az kişi vardı, onlardan biri de genç çiftimizdi. İkinci yarının ortasında salondan çıktılar. :D

Ah, bir de beni az kalsın filme almayacaklarını unutmamak lazım. :D Uzun bir sıradan sonra biletimizi alırken, görevli beni işaret edip “Kaç yaşında?” diye sordu. Film 15+ ve adam beni küçük sandı! Yaşımı söylüyoruz, “Bu mu?” falan diyor. Yok o değil, onu süs diye getirdik! –derin nefes al-


Sonuç olarak filmi izledik. Konusuna tek cümleyle değinecek olursam: Amerika’nın keşfiyle ortaya çıkan, yerliler ve kıtaya yeni gelenlerin çatışmalarını bizlere anlatıyor.

Diriliş bana manzaralar ve konu bakımından Into the Wild’ı anımsattı. Into the Wild en sevdiğim filmlerden biridir. İkisi de gerçek hayat öykülerinden esinlenilmişler. Hugh Glass 1783’te doğan bir sınır sakiniymiş. Ama Diriliş daha sert bir filmdi.  

Doğa insanın, insandan bile önce düşmanıydı. Irkımız önce vahşi doğada türünü korumaya, hayatta kalmaya çalıştı ardından güçlenince tabiata karşı savaş açtı. Bu mücadeleyi filmde de görmek mümkündü. –bence hala da doğayı katlettikçe insanlığı da öldürdüğümüzü fark edemedik-


Diriliş’i beğendim, bazı vahşi sahneleri kandan hoşlanmayan ben için yorucuydu ama gerekli sahnelerdi. Ayrıca sizce de Leo, Eddard Stark’a benzememiş mi? “Winter is coming” gerçekten de :D

Film çıkışı da kitapçıya uğrayınca Aylak Adam ve Sivil İtaatsizlik’i alıverdim. Bu da kendime ödülüm olsun. :D (Ne için kendimi ödüllendirdiğimi ben de bilemiyorum.)

İki kitap bir filmle sinema günümü kapatıyorum. Ka-pat-tım! J


Filmden Mırıltılar: İzleyenler İçin
Not: Yazılar beyazdır, tarayınca görebilirsiniz.

à Glass tuttuğu balığı çiğ yerken,
-Bakın suşi bu!
-İlkel hali.

àGlass çiğ et yerken,
-Ateş var orda, bari üzerinde biraz tutsun.
-Bağırsağında solucanlar oluşacak çiğ yiye yiye, bir de onunla uğraşmak zorunda kalacak!
Yemeğe bir hayli odaklanmışız :D

à Kelime bilgimizi de arttırdık. Filmin ortasında duyduğu ve bilmediği kelimeleri bakan dayım,

-Savage tribes, vahşi kabile demekmiş. Bunun Fransızcası sauvage, unutmayın.

à Filmin sonunda,
-Adam da ne yaşama arzusu varmış be!
-Ben olsam ayıyı gördüğümde kalp krizinden giderdim, ben zincirin zayıf halkasıyım. 

37 yorum:

  1. Geçenlerde izlemiştim ben de Leo gerçekten Oscarlık oynamış bence. Bakalım alacak mı :))

    YanıtlaSil
  2. Bi' izleyemedim -_- İnsanın kendini ödüllendirmesi için neden mi gerek canım :D Güle güle oku aldıklarını :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      Ödüllere kadar daha zaman var, izlersiin :D Teşekkür ederiim artık kış okumadan sonra onlara el atarım :D

      Sil
  3. Mırıltıları okumadım ama senin yazılarını niye sırıtarak okuyorum ben?eline sağlık :)) Güzel okumalar olsun yusuf atılganı severim biliyorsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilge Koşucu,
      Ay, çünkü beni tanıyorsun :D Yusuf Atılgan'ı seveceğimi düşündürüyorsun bana ama göreceğiz :D

      Sil
  4. Film de adam neden kan kaybından ölmedi bir türlü anlayamasam da severek izlediğim, Leonardo'nun oyunculuğuna hayran kaldığım bir film olduğunu söylemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzellik Hikayesi,
      Ben de ayının ikinci gelişinde ölmesi gerektiği kanaatindeyim :D

      Sil
  5. Bu filmi deli gibi bekliyordum. Leo ve Tom Hardy'nin buyuk hayraniyim. Senin gibi ben de kanli sahnelere gelemedigim icin oralari sararak izlemek zorunda kaldim. Filmin verdigi mesaj ve işlenişi ne kadar guzel olsa da beklentimin altinda oldu. Leo oscar kazansin isterim ama bundan daha iyi filmler cekmisti bana gore :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Betül Tosun,
      Ben sinemada izlediğim için zaman zaman parmaklarımın arasından bakmak durumunda kalmıştım :D Ben bu tarz filmleri sevdiğim için Revenant'ı da beğendim. Umarım Leo kazanır :D

      Sil
  6. Ben de ilk duyduğumdan beri bu filmi izlemek istiyorum. Yalnız benim ilgimi çeken yönü farklı çünkü ben bu filmin varlığından bile haberdar değilken ve Leonardo'yu sevsem de öyle aman aman hayranı değilimdir. İşte, duymadan bir gece önce Leonardo'nun Oscar aldığını gördüm rüyamda. Belki saçma gelecek ama cidden! :D Ve hep başıma böyle şeyler gelir, bir medyumluk var heralde :D Tabii, inşallah alabilir. Ve savaş sahnesini gerçekten çok merak ediyoruum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çakma Rapunzel,
      Senin olayın çok daha ilginçmiş :D Umarım öngörün gerçekleşir de Leo sonunda Oscar'ı alır :D Savaş sahneleri etkileyiciydi, kanlar hariç, seni kan tutmuyorsa problem yok :D

      Sil
  7. Dicaprio varsa izlenir dedim. Arkadaşımla gittik filme. Süperdi
    Dün izledim. O adama ayının saldırdığı sahnede içim titredi:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Le Yan,
      Ayı tekrar saldırmasaydı daha inandırıcı olabilirdi bence ama ben de beğendim :D

      Sil
  8. Filmi izleyen biri olarak genel degerlendirme/bakış açınızı çok begendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülal Garipkuş,
      Teşekkür ederim, beni çok sevindirdiniz :))

      Sil
  9. Filmi izleyen biri olarak genel degerlendirme/bakış açınızı çok begendim.

    YanıtlaSil
  10. aa ben izlemedim, ama çok sürükleyici anlattığından en kısa sürede izlemeye çalışacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve'nin Evinden,
      Yaşam mücadelesi temasını seviyorsan sürükleyiciydi evet :)) Umarım beğenirsin :))

      Sil
  11. suşi olmayaydı iyiydi, bir de senaryo yazımı için teklif mi beklesem napsam bilemedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Teklif çoktan gelmeliydi, tüm senaryoları sen yazmış gibisin :D

      Sil
  12. Güzel bir gün geçirmişsin. Yalnız spoiler olan kısımları beyaz yazıyla yazmak ne süper bir fikir. İnsanın gözü takılmaz hiç. Çok yaratıcı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Teşekkür ederim, amacıma ulaşabildiğime sevindim :)) Spoiler kısmı ortalarda ve görünür olunca çok gözüme çarpıyor benim de ://

      Sil
  13. Bu filmi izlemem şart oldu, en kısa zamanda izleyeceğim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Film güzele benziyor bunda da alamazsa ödülü artık intahar eder. Bu arada takibe aldım siteni seni de beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uçlu Klavye,
      Leo vazgeçmez bence ya :D Gelirim tabii :))

      Sil
  15. Filmi izlemedim ama listeme ekledim

    YanıtlaSil
  16. İzlemek istediklerimden;)Kendini ödüllendirme tarzını sevdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      Ben de ödüllerimi seviyorum :))

      Sil
  17. Güzel ve dediğin gibi bazı sahneleriyle insanı zorlayan bir filmdi. Leonardo bu rolü Oscar için oynamış diyenler çoğunlukta son günlerde. Bir de ayının pençe darbelerine rağmen hala nasıl yaşayabildiği tartışılıyor ;) Danish Girl'ü izleyene kadar Leonardo2nun Oscar'ı kesin alacağını düşünüyordum fakat bu sene de Oscar'ı Eddie Redmayne alacak gibi görünüyor. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her Şeyden Konuşmalı,
      Ayı kısmına biz de takıldık, keşke tekrar saldırmasaydı... Danish Girl'ü ben de bugün izledim ve sana katılıyorum, Eddie süper oynamış. Film boyunca gizliden Leo için üzüldüm :D

      Sil
  18. Leo olursa izlenir düşüncesi bende de var :) bi gidip de izleyemedim ama şu filmi. Leo oscar için kendini paralamış falan diyenler var :D ne güzel kitaplar almışsın öylee oku da yorumla bizee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      O yorumları ben de okudum :D Vizyondayken kaçırma bence :)) Kış okuma şenliğinden sonra onlara el atmayı planlıyoruum :))

      Sil
  19. İzlerken benim de aklıma Ned Stark gelmişti, yalnız değilmişim :D Film hakkında şu an için ben biraz karmaşık fikirlere sahibim, ancak bana kalırsa Leonardo DiCaprio Oscarlık bir performans gerçekten sergilemiş ve alır da.) Hadi bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem,
      Çok benziyorlar filmde ya :D Gönlüm benim de Leo'dan yana ama The Danish Girl'ü izleyince... Bilemiyorum. :D

      Sil