5 Şubat 2016 Cuma

10) KAVALIER VE CLAY'İN AKIL ALMAZ MACERALARI - MICHAEL CHABON

Everest Yayınları
Çeviri: Mehmet Harmancı
726 sayfa

Kavalier ve Clay’in Akıl Almaz Maceraları’yla tanışmam bir sonbahar günü oldu. İndirimdeki standında beni bekliyordu. Önce kapağını gördüm. Çizgi roman, manga, karikatür ve türevlerini sevdiğimi biliyorsunuz değil mi? İşte bu yüzden kapağı ilgimi çekti J

Sonra 2001 Pulitzer ödülünü aldığını fark ettim. Eh bu kitap alınmaz mı? J

Kitaplığımda bir süre bekledikten sonra kış okuma şenliği için ideal olduğunu düşündüm ve listeme yerleştirdim.
Kavalier ve Clay kuzenler. Beraber Kurtaran adında bir çizgi roman karakteri yaratıyorlar. Kurtaran’ın orijinal adı Escapist ve albenisi yüksek bir isim, en azından Kurtaran’a göre.

Yine bende beklentiler yüksek tabii. Bu nedenle kuzenlerin özel hayatının ön planda olması ben de hayal kırıklığına yol açtı. Ben nasıl çizdikleri, emekleri, düşünceleri hakkında bir kitap bekliyordum.

Beklenti denilen kavramı hayatımızdan atmamız gerek efendim! Onun yüzünden mutlulukla kitap okuyamıyorum.

Konuyu farklı düşünmemi kenara çekersek, aslında hayatlarının anlatılması iyi oldu. Kitap, İkinci Dünya Savaşı sırasındaki yaşam koşullarını gözler önüne seriyor. O dönemde Yahudilerin neler yaşadığı ya da eşcinsellere ne gözle bakıldığı gibi konuları aydınlatıyor.

O zaman son olarak iyi ki indirime girip, beni beklemiş diyelim J

“Neden kaçtığını unut. Korkularını kaçtığın yere sakla.”


“İnsan yanılsamasını incelemenin en sağlam kurallarından biri de, her altın çağın ya geçmişte kaldığı ya da gelecekte olduğudur.”


24 yorum:

  1. Kapakta çok güzel. 10 üzerinden kaç verirsin :D hazır indirimdeyken bende alacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Witch,
      Zor bir soru, puanlama konusunda hiç iyi değilim, hep kararsızlıklar yaşarım :D 6-6.5-7? :D

      Sil
  2. Kapağa ben de bayıldım ama tavsiye ediyor musun etmiyor musun anlayamadım. Okusak mı bizde yoksa okumasak da olur mu?

    YanıtlaSil
  3. Kapak güzelmiş ama senin şu tabakta ki tatlılar da şahane :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde'nin Blog Günlüğü,
      Özellikle peynir helvası çok şahaneydi :D

      Sil
  4. Yani alayım mı almayayım mı? :D Aslında manga, çizgi roman falan uzağım onlara ama bir yerden başlamak lazım ve o kitap bu kitap mı? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalem Fili,
      Mangaya başlayacaksan direk olaya gir :D Ben Death Note'la başladım :D Bu sadece çizerleri konu alan bir roman :))

      Sil
  5. Kapak tasarımı çok güzel :) Konusu çok ilgimi çekmedi çünkü 1940-1945'li yıllarda yahudilerin kendini acındırması çok itici. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Red Head,
      Ama davranışları normal, Hitler onları yakarken hayatta kalmaya çalışıyorlar.
      Rica ederiim :))

      Sil
  6. Kapak benim de ilgimi çekti ohh bi de ödüllüyse tadından yenmez :)

    YanıtlaSil
  7. Kapak ilgimi çekti dostumm :D

    YanıtlaSil
  8. benim arka kapak ilgimi çekti , hatta arka kapağın yanında duran tabak :D

    YanıtlaSil
  9. Pulitzer ödüllü kitaplara karşí bir önyargı oluştu bende.Hep hayal kırıklığına uğratıyor beni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      O zaman bunu da sevmeyebilirsiniz :))

      Sil
  10. hiç okumadığım bir tarz, güzel bir değerlendirme olmuş :)

    YanıtlaSil
  11. hımm okumasak da olur gibi yaniii bu kitabısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Konu ilgini çekmediyse bulaşmasan da olabilirli :D

      Sil
  12. bi de baksana, mehmet harmancı, ülkemizin sayılı en iyi çevirmenlerinden biliyo musun bi deee 500'den fazla roman çevirmiş yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Vaaaay be! Hiç araştırmamıştım çevirmeni.. Bir inceleyeyim bakayım :)) Sağol deep :))

      Sil