3 Şubat 2016 Çarşamba

Mim: Yayınevleri


Sevgili Esra ve River mimlemiş beni. Mimi severim, kitaplar hakkında olunca daha da çok severim. İkisine de ayrı ayrı teşekkür ediyorum. J

Bu mimle birlikte kitaplığım hakkında bir acı gerçekle yeniden yüzleştim: Düzenlenmeye ihtiyacı var! Kitaplıkta yarım saat Venedik Taciri’mi aradım. Kitaplarım çift sıra dizili olunca daha da külfetli bir iş oldu.

Tam Venedik Taciri’min kaybolduğunu düşünüp, dolmuş gözlerimle son bakış atarken gözüme çarptı. Kavuşma anımız çok dramatikti. J



Gelelim sorulara,


1.En sevdiğiniz yayınevi hangisi?

Her zaman “en sevdiğiniz” kalıbıyla başlayan sorular bana zor gelmiştir. Elemek güç, ayrıca hepsini farklı yönleriyle seviyorum.
Şu dönem için YKY ve İş Bankası Kültür Yayınları arasında gidip geliyorum. Klasiklerini satın almak istediğim için İş Bankası Kültür Yayınları diyorum.

2.Bu yayınevinden okuduğunuz bir kitabı kısaca yorumlayın.

William Shakespeare’den Hamlet’i seçiyorum. Biraz da o beni seçti, kitaplığıma baktıkça gözüme çarpıyordu. Shakespeare tiyatro türünü bana sevdirmiştir. Bu eserinde dürüstlük, yaşam, aşk, ikiyüzlülük gibi temaları ele alır.

3. Bu yayınevinden okuduğunuz bir kitaptan bir söz yazın. 

“Kaç bin kere söyleyeyim, öyle yaşatan, öyle sevdirensin ki… Seni tanımak, seni bir kerecik bile görmek, milyarla yıl yaşamaktan daha dolu, daha hazlı ve daha değerlidir. Ama kime bu sözler, anlayana tabii. Seni anlamak, seni sevmek mühim ve aziz bir iştir. Zor da değil halbuki, ama İNSAN olmak lazım.”
Leylim Leylim -Ahmed Arif’ten Leyla Erbil’e Mektuplar-

4.Yazarın başka okuduğunuz veya önerdiğiniz kitabı var mı? Varsa, adı ne?

Shakespeare à Hamlet, Venedik Taciri, Romeo ve Juliet

Ahmed Arif à Leylim Leylim, Hasretinden Prangalar Eskittim

5.Yayınevinden kitap çıkartsanız ve tutmasa ne hissedersiniz.


Kitap yayınlanmadan önce kendi kendime, kitabımın tutmayacağı fikrini empoze etmiş olurum zaten. Bu yüzden hayal kırıklığı yaşayıp üzülsem de yıkılmam.

6.Bu yayınevinden almak istediğiniz bir iki kitap hangisi/hangileri?

Tüm Hasan Ali Yücel dizisi klasiklerini istiyorum. J





33 yorum:

  1. Beni aynı mimden İremde mimlemişti. Tesekkürler:)
    Alıntıda çok güzelmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Le yan,
      Rica ederim :)) Ahmed Arif ne güzel yazmış değil mi? Mektupları o kadar anlamlı ki.. :))

      Sil
  2. sondaki şarkı bana sabah bonusu gibi oldu :) şimdi işe başlamış biri olarak ruhum rahatladı resmen :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde'nin Blog Günlüğü,
      Sevindim bonus olmasına :D Eddie Vedder şarkıları bende, her şeyi bırakıp yollara düşme isteği uyandırıyor :D

      Sil
  3. Ya ben yayınevlerine pek dikkat etmiyorum niyeyse....ama alışveriş yaparken de, hangi mağazadan aldığımı hatırlayamıyorum...:( Hamlet'in filmi gelmişti çok severek izlemiştim, kitabını okumadım galiba...bu arada bir kitabı kaybetmek, bulamamak çok kötü bir duygu:( keyifle okudum mimi. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Yayınevi önemli ama hiç ummadığın bir yayınevi de harika kitaplar çıkartabiliyor. :)) Hamlet'in filmini izlemedim ben de ama aklımda bulunsun, izleyeyim :)) Evet, gerçekten berbat bir his, acaba başkasına mı verdim kuşkusu, yakın dostunu kaybetmek gibi...
      Teşekkür ederim :))

      Sil
  4. Kitap bulamama korkusu korkunç ya. Ufak çaplı kalp krizi geçiriliyor :D Neyse sonunda bulmana çok sevindim :D
    Cevaplarında çok güzel olmuş, özellikle yaptığın alıntı çok hoşuma gitti :D
    Bir de şarkı çok hoş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Ünal,
      Ben de çok sevindim :D Teşekkür ederim, okumadıysan Leylim Leylim'i önerebilirim :)) Şarkıya bayılıyorum :D

      Sil
  5. Hihih çok teşekkürleerr :) mim çok hoşuma gidiyodu ama kimse beni mimlemiyodu unutuldum iyice demiştim kendi kendime :( beni çok mutlu ettiin :) enleri seçmek benim için de hep çok zor olmuştur bakalım nasıl çıkacağım iśin içinden :D YKY ve İş Bankası Kültür Yayınlarını ben de çok severimm ama Hasan Ali Yücel serisinin kapaklarına bi el atmalılar bence :) Venedik Taciriyle yaşadığın dramı okurken bulamadı mı yoksa diye acını yaşadım valla bulmuşsun Allahtan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      Tabii ki de seni unutmadık Poşetciim :)) İşin içinden çıkamazsan o piti piti yap, ben çoğu zaman öyle yaparım :D Ben Hasan Ali Yücel serisinin kapaklarını seviyorum, sade olmaları hoşuma gidiyor. Belki beyaz değil de, siyah renk baskın olabilirdi ama olsun :D Ay, aynen neyse ki buldum :D

      Sil
  6. Öncelikle mim için çok ama çok teşekkür ederim, çok eğlenceli bir mim ve yapmak için sabırsızlanıyorum :D İş Bankası'ndan çıkan Shakespeare'lerin hepsini okumak gibi bir dileğim, amacım var benim de. Okuduklarımdan favorim Macbeth. Ama Hamlet ve Othello'yu da çok sevmiştim. Venedik Taciri'ni henüz okumadım ama çok merak ediyorum, umarım kısa zamanda okuyabilirim. Yeniden teşekkürler! :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      Rica ederiim, kolay gelsin :D Amacını ben de benimsiyorum :D Macbeth'i henüz okumadım, ilk alacağım Shakespeare kitabı olacak o zaman :D Umarım hepsini okuyabiliriz :))

      Sil
  7. Ahmer Arif'in Leyla Erbil'e yazdığı mektuplardan oluşan Leylim Leylim kitabı çok güzel gerçekten okuduğum mektup türündeki en iyi kitaplardan biriydi :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Ben de çok beğenerek okumuştum, hala zaman zaman elime alıp işaretlediğim yerleri okuyorum :))

      Sil
  8. Hasan ali çok temiz çeviriler yapmış :D

    YanıtlaSil
  9. bu mim aklımda ama bir türlü kaleme dökemedim, işin içinden çıkamadım ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore Fenomeni,
      Seçmek çok zor gerçekten, kolay gelsin :))

      Sil
  10. O Hasan ali Yücel klasiklerini ben de istiyorum ya. Şimdilik sadece bir tanesine sahip olsam da inanıyorum bir gün hepsi benim olacak :-)

    Leylim Leylim kitaplığımdaki okunmayı bekleyen kitaplardan. Alıntı çok hoşuma gitti. romantik bir kitap okumak istediğimde tercihim o olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Maalesef bende de o seriden birkaç tane kitap var. :/ Umarım kısa zamanda seriyi toplarız :D
      Seveceğini düşünüyorum Leylim Leylim'i, o kadar güzel mektuplar ki.. :))

      Sil
  11. hasan ali yücel meb klasikleriii de miii. ancak sahaflarda var bi deee ankarada var yaaa meb kitapları satış yeri var. şu mektupları okumalı valla evet. iş kültür ben de seviyom yky ise çok alıyom acaba çok seviyom demek mi ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      İş Bankası klasikleri ama meb de önermiş olabilir bilemedim :D Mektupları oku bence de, çok güzeller :))

      Sil
  12. hasan ali yücel meb klasikleriii de miii. ancak sahaflarda var bi deee ankarada var yaaa meb kitapları satış yeri var. şu mektupları okumalı valla evet. iş kültür ben de seviyom yky ise çok alıyom acaba çok seviyom demek mi ki :)

    YanıtlaSil
  13. meb klasikleri. çook eskiden, hasan ali yücel önderliğinde türkçeye çevrilmiş. üzerinde meb klasikleri diyor, ufak kitaplar. rengi sanki sarımsı gibi işte. sahaflarda var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Ay Hasan Ali Yücel meb de bakanlık yaptı ya Deep, ben diğer yorumu yazarken bakanlığını meb de yaptığını unutmuşum :D

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. Mehtap ve Kitap,
      Ahmed Arif çok güzel yazmış gerçekten de :))

      Sil