22 Mayıs 2017 Pazartesi

39) KEDİ HİKAYELERİ

yapıkredi yayınları

Derleyen: Julia Bachstein
Yapı Kredi Yayınları
Çeviri: Esen Tezel, Dürrin Tunç, Aslı Genç, Begüm Kovulmaz, Nazmi Ağıl, Serhan Şimşek, Aylin Karagöz
225 sayfa

Kedi Hikayeleri, Julia Bachstein tarafından yapılan bir derleme.

İçinde çağdaş yazarlar olduğu gibi, klasik yazarlardan da hikayeler var. Örneğin; Mark Twain, Oscar Wilde…

Kitabı sanıyorum ki CNR kitap fuarından almıştım. Kapağı ve her sayfasının kenarında bulunan kedi simgesi hoşuma gitmişti.

Kedi Hikayeleri’ni ne çok beğendim, ne de nefret ettim… Bunun nedeni bazı hikayeleri keyifle okumama rağmen, bazılarında da sıkılmam…

En sevdiğim öykü Charles G.D. Roberts’dan Kedi Robinson oldu.

Son olarak, fotoğrafıma konu olmayı kabul eden kedi ve kaplumbağaya teşekkür etmek istiyorum. Çok tatlısınııııız!



“Öyle hayvanlar vardır ki, insandan daha insadırlar.”

“Her kedi kendi içinde bir krallıktır (…) biz kendimizi bir başkasının bizi yönetebileceğinden daha iyi yönetiriz. Ne yazık ki siz insanlar için aynı şeyi söylemek mümkün değil.”

“’Kedi olmak’ dedi, biyolojik bir mesele değildir. Kedi olmak bir yaşam biçimidir!”


“Çok çalışan kedi açlıktan ölür, akıllı kedi aptal diye tekmelenir ve erdemli kedi şerefsiz diye boğulur, ancak arsız bir kedi kadife minder üzerinde uyur, akşam yemeklerinde ziyafet çeker.”


“Bir kediyi boş laflarla, bir köpeği kandırdığınız gibi kandıramazsınız.”


23 yorum:

  1. Bu kitabı ablama almalıyım diye düşündüm hemen :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      Kedi severleri mutlu edecek bir kitap :D

      Sil
  2. fotolar çokoş olmuş. okunurmuş ivit kitap :) son söz süper yaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraflar çok güzel, kedi ile kaplumbağaya ben de teşekkür ediyorum çok güzeller :). Fuarda sahafların birinde gözüme çarpan ama almadığım bir kitaptı burada görmek bir acayip oldu :). Derleme olduğunu tahmin ettim ama kedilerle pek haşır neşir olmadığımdan mıdır nedir herhalde alasım gelmedi :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri Makinesi,
      Kedi sevmeyenler için biraz sıkıcı olabilir, kesinlikle :D Senin için hoş bir tesadüf olmuş :))

      Sil
  4. :)) çok hoş:) kitaba çok rastgelmiş ama almamıştım, dediğin gibi olacağını tahmin ediyordum biraz:) sokak kedisi Bob'un filmini izlemeni öneririm, çok tatlı:) kitabın kapağı gerçekten çok tatlı bu arada, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Bob'un önce kitabını okumak istiyorum, seriyi almıştım bir fuardan :)) Umarım kitabı da tatlıdır :))

      Sil
  5. Sevimli bir kitaba benziyor.Kedilerle dolu hikayeler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      Sayfaların kenarlarında da kedi simgesi var, çok güzel :))

      Sil
  6. Kedi betimlemeleri süperdi.. :) teşekkürler tanıtım için :)

    YanıtlaSil
  7. Çok çalışan kedi açlıktan ölür, akıllı kedi aptal diye tekmelenir ve erdemli kedi şerefsiz diye boğulur, ancak arsız bir kedi kadife minder üzerinde uyur, akşam yemeklerinde ziyafet çeker.”
    Bugünlerde düşündüğüm şeyleri kedilerde bulmakkk, çok şaşırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçe Perim,
      Kedilerde biraz filozofluk seziyorum :))

      Sil
  8. Böyle derleme kitapları tek kötü yanı arada sevmediğin ve ya sıkıldığın şeyler çıkabiliyor :) Onun dışında bu sıralar kedilere meraklıyım da denk gelirsem alıp okuyayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabia Nihal,
      Bence de, derlemelerin kötü yanı bu ama değişik yazarları da tanımış oluyoruz :))

      Sil
  9. efenim kedi olsun da , çamurdan , pamuktan , kağıttan neyden olursa olsun diyen bir kedisever beyanı mı gördüm sanki...Ah sendeki bu kedi sevdaası :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Keşke bir kedim olsaydı demii, adını da Merlin koyardım :D -Kedisi OLAMADI :D-

      Sil
  10. Sanırım kediseverler daha çok sever bu kitabı. Aklıma Zeynep Cemali'nin "öykü öykü gezen kedi" kitabı geldi. Öykülerden oluşan bir çocuk kitabıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklu Hayat,
      Adı çok güzelmiş, çocuk kitaplarını da severim :))

      Sil
  11. kediler candır bayılıyorum hepsine süper bir kitaba benziyor

    YanıtlaSil
  12. İlkay Özgür,
    Albenisi yüksek bir kapak yapmışlar :D

    YanıtlaSil