26 Mayıs 2017 Cuma

41) SÜPERMEN TÜRK OLSAYDI PELERİNİNİ ANNESİ BAĞLARDI - AHMET ŞERİF İZGÖREN


Elma Yayınevi
170 sayfa


“Kendi hayatlarını yaşayamayan insanlar çocuklarının hayatlarını yaşar.
Süpermen Türk olsaydı pelerinini kesin anası bağlardı.
Bir de uçarken arkasından bağırır:
-   Varınca çaldır oğlum.
Bırak uçsun artık!
Süpermen o, çocuğun kriptonu olma.”

Yazarın 2 kitabını okumuştum: Avucunuzdaki Kelebek, Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır.

Sanırım yazarı okumamın en önemli nedeni, kitap isimlerinin dikkatimi çekmesi. Süpermen Türk Olsaydı Pelerinini Annesi Bağlardı’yı da Eylemcan’ın kütüphanesinde görünce okumadan edemedim.

Kitap, kişisel gelişim türünde ya da yazarın dediği gibi toplumsal gelişim. İçinde güzel, etkileyici hikayeler var.

Diğer kitaplarıyla aynı çizgide ilerliyor, işin gerçeği birbirlerine çok benziyorlar.

Hızlı okunan, insana umut veren bir kitaptı.

Keyifli okumalar…

“Çünkü kitapların da ömrü var, insanlar gibi. Çok az kitap sonsuza dek yaşar. Ömrü sizin ona ayırdığınız vakittir.”

“Hukuk denilen şey, kapitalist sistemde, zenginin parasını garibandan koruyan cellâttır.”


“Hepimizin iki hayatı var; Sahici olan, yani çocukluğumuzda hayalini kurduğumuz hayat. Sahte olan, yani yetişkinliğimizde başkalarıyla paylaştığımız hayat. / Fernando Pessoa”


15 yorum:

  1. Kitap okumakla pek alakası olmayan bir arkadaşım önermişti bu yazarın kitaplarını :) İsimler ilgisini çektiği için okumuş ve sevmiş :) Ben de bu kitabını kesinlikle okumayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz,
      Demek ki sevmediği zamanlarda, kendine göre olan tarzı bulamamış :D Akıcı kitaplar gerçekten de :))

      Sil
  2. Merhaba! :)

    Beğenerek okuduğum bir kitaptı. Sanırım ilk İzgören kitabım. Bundan sonra yine ismi sıra dışı olan bir kitabını daha okudum: "Kırkının da Kulpu Kırık Kırk Türk". "Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır" merak ettiğim kitaplardan; umarım yakında... :)

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Engin Ergin,
      İsimleri çok dikkat çekici :D Keyifli günler :))

      Sil
  3. Bir keresinde Ahmet Şerif İzgören'in söyleşisine katılma imkanım olmuştu. Gitmiştim. Çok güzeldi. Çıkışta kitap alıp imzalatabiliyorduk. Almayı düşünmüştüm, hatta bu kitap çok ilgimi çekmişti ama, kişisel gelişim okumadığım için almamıştım. İşte bu da böyle bir anımdı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nermin,
      Söyleşilerinin kitaplarından daha güzel olduğunu okumuştum bir yerde, o zaman daha şanslısın :))

      Sil
  4. Bir türlü ısınamadığım bir tür kişisel gelişim. Galiba ben doğru kitabı bulamadığımdan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Zaten bir yerden sonra hepsi birbirine benziyor gibi :D Belki bu kitapları seversin :D

      Sil
  5. İlkay Özgür,
    Katılıyorum, sanırım şu sıralar benim de ihtiyacım varmış, iyi geldi. Ama bence çoğu kişisel gelişim kitabı birbirine benziyor :D

    YanıtlaSil
  6. enteresan isimli kitapların yazarı , içerikte çok tekrara düşmesi sorun tabii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Oysa her kitapta farklı şeyler yazdığını iddia etmiş kitapta :D Sanırım biraz kafası karışık :D

      Sil
  7. ismi çok hoş gerçekten:))

    YanıtlaSil