15 Temmuz 2017 Cumartesi

60) MAJESTELERİNİN EJDERHASI - NAOMI NOVIK

pegasus yayınları

Pegasus Yayınları
Çeviri: Gürkan Genç
399 sayfa

Majestelerinin Ejderhası’nı kış okuma şenliğinin “herhangi bir edebiyat ödülüne aday olmuş ama kazanamamış bir kitap” maddesi için almıştım. Kendisi 2007 yılında Hugo ödülüne aday olup kaybetmiş.

Temeraire Serisi, 9 kitaptan oluşuyor ve ilki Majestelerinin Ejderhası. İlk 4 kitabı Pegasus tarafından çevrilmiş ve ardından seri yine yarım bırakılmış. Tamamını çevirseler şaşırtırlardı zaten. -.- Pegasus’u buradan kınamak istiyorum.

Neyse. Kitap, Napolyon Savaşları zamanında geçiyor. Yazar, tarih ve fantastiği ustalıkla harmanlamış, gerçekten ejderhalar varmış gibi hissediyorsunuz. Fantastik unsurlar bile normal geliyor.

İngiltere ve Fransa arasında savaş var ve biz İngilizlerin açısından savaşa bakıyoruz. Kitapta birçok değişik ejderha türü var. Hatta “Ejderhaların ateş püskürttüğü doğru mu?” sorusuna verilen cevabı beraber okuyalım:

“…bu yetenek aşırı derecede nadir. Şahsen ben sadece bir kere gördüm: Nil savaşında bir Türk ejderhasında ve işe yaradığını gördüğümde Türklerin bizim tarafımızda olmasına çok sevindiğimi söyleyebilirim.”

Majestelerinin Ejderhası’nı genel olarak sevdim, konusu harikaydı –biliyorsunuz, ejderhaları seviyorum-. Sadece anlatımı durgundu. Belki sıcaklardan dolayı bana böyle gelmiş olabilir ama heyecanlı olması gereken yerleri bile durağandı.

Çok aksiyonlu bir kitap beklememenizi tavsiye ederim. Büyük kısmı eğitimlerini anlatıyordu.

383’üncü sayfadan sonra serinin ikinci kitabı Yeşim Taht’tan bir bölüm vardı. Basım hatası olarak 388’inci sayfayı basmak yerine 398’i basmışlar. Böylece Pegasus benden bir eksi daha aldı.

Sonuç olarak, ben seriyi sevdim, Temeraire adlı ejderimizi sevdim ama devamı çevrilmediği için ikinci kitabını alma konusunda tereddütteyim.


Keyifli okumalar 🐉


19 yorum:

  1. Fantastik ve tarih bir arada... Kulağa harika geliyor :) Ejderhalar da gerçekten büyük gizem ^_^ Bu arada çektiğin fotoğrafa bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Akay,
      Ejderhalar keşke gerçek olsaydı :D Bir tanesinin insanı olmaya aday olabilirdim :D Teşekkür ederim, orası İztuzu Plajı :))

      Sil
  2. Ben de okumuştum bunu ama ikinciyi okumadım sanırım. Metos ilk üçü okumuştu. Devamı olmayanlara gıcıkım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Ben de ya, ben de, başlayınca devamını getirseler keşke :/ Devamını sevmiş mi?

      Sil
  3. Aaa kazansaymış keşke ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz,
      Keşke :)) Naz arada bloguna geliyorum ve yeni yazı bulamıyorum, nerelerdesin? :D

      Sil
  4. Türk ejderhası da varmış ha?:))Çok ilginçmiş. Demek her milletin, kendi ejderhası olmuş. Çok teşekkürler canım. Kalemine sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Farklı türlerde ejderhalar vardı, mesela ana karakterimiz Çin'de üretilen özel türden :))

      Sil
  5. Basım hatası olması,hoş olmamış :(

    YanıtlaSil
  6. Neden seriye başlayıp sonradan basmaktan vazgeçiyorlar ki? Bu tip kitapları edinmenin başka bir yolu yok mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      Yayınevleri kaliteli kitaptan çok, bestseller'lara yöneliyorlar. Eski okuyucularını düşünmüyorlar :(( Serinin devamı orijinal dilinde okunabilir ama İngilizcesi beni zorlar gibi hissediyorum.

      Sil
  7. seriyse hiç girmeyim zaten tarih de sevmiyoom :)

    YanıtlaSil
  8. Tarih ve fantastik konularını ben de severim. Yalnız cilt halinde alıp devamını okuyamadığım kitaplar canımı sıkar. Konusundan hoşlanmasam bile okuduğum kitabı yarım bırakmak istemem. Umarım çeviriler yapılır ve siz de devamını okursunuz. Kurgusu benimde ilgimi çekti.

    Paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mukaddes'in Kaleminden,
      Ben serileri yarım bırakabiliyorum ama bu seriye devam edebileceğimi düşünmüştüm. Hatta gelecek kitapları muhtemelen daha olaylı geçecek. Umarım devamları çevrilir ama Pegasus'tan pek umudum yok.
      Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  9. basım hataları beni şoke etti!! :) inanılmaz gerçekten. Konu oldukça ilginç görünüyor, gerçek tarihi fantastik olaylarla süslemek.. ama anlatım da önemli tabi... resimler şahane, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      İlerleyen kitapları daha olaylı olabilirdi ama Pegasus'un azizliği... :/ Teşekkür ederim :))

      Sil
  10. İlkay Özgür,
    İztuzu plajı, güzeldi gerçekten :))

    YanıtlaSil