20 Temmuz 2017 Perşembe

63) YENİ ATLANTİS - FRANCIS BACON

alfa felsefe

Alfa Kitap
Çeviri: Çiğdem Dürüşken
109 sayfa



Kitap Eylemi’yle ütopyalar hakkında konuşurken, Yeni Atlantis’i okumadığımı fark ettik. Bu eksiği tamamlamak uğruna hemen ondan kitabı aldım.

Yeni Atlantis ‘İngiliz devlet adamı ve filozofu’ Bacon’ın ünlü ütopyası. Önce İngilizce yazıp, ardından Latince’nin daha kıymetli olduğuna karar verip eklemelerle Latince’ye çevirmiş. Sekreteri ve editörü Dr. Rawley, Bacon’ın ölümünden sonra kitabı yayınlatmış. Ayrıca Dr. Rawley eserin tamamlanmadığını söylemiş.

Francis Bacon, bilimsel keşif merkezi kurmak amacıyla ideal bir devlet yaratmıştır. Ama benim okuduğum kadarıyla, bilimden çok dinin baskın olduğu bir devlet olmuş.

Halkın, bozulmamaları için adadan dışarıya çıkmaları yasak, belli koşullar altında Solomon Evi’nden belli seçilmişler dış dünyaya gidiyor ve neler olup bittiğini öğreniyorlar. Sanırım bana kuralları çok kısıtlayıcı geldi. Kadınlara karşı tutumu da –şenlikte duvar kenarında oturmaları- hoşlanmadığım noktalarındandı.

Tabii ben bunları diyorum ama yazıldığı çağa göre başarılı bir eser. Üsttekiler kitabı okurken aklımdan geçenlerdi.

Yeni Atlantis rahat ve hızlı okunan bir ütopya oldu benim için, son 20 sayfası hariç.

Önsözden bir alıntı:
“[Z]aten utopialar hiçbir zaman tamamlanmamış eserlerdir. Tamamlansa utopialarını yitirirler.”




15 yorum:

  1. İlginç bir kitaba benziyor...

    YanıtlaSil
  2. Ütopyadan çok distopyalar her zaman daha çok ilgimi çekmiştir okumak için :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri Makinesi,
      Yaşadığımız hayat bizi distopyaya itiyor sanırım biraz da :))

      Sil
  3. Vayy... Konusu çok ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
  4. İlginç bir kitapmış. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Hımmmm canım cekti bak şimdi
    :D

    YanıtlaSil
  6. bak bu önemliymiş yaaa. bacon süfer insan :)

    YanıtlaSil
  7. İlkay,
    Arada ütopyada okumak iyi geliyor :D Umarım seversin :))

    YanıtlaSil