28 Temmuz 2017 Cuma

67) THIRTEEN REASONS WHY - JAY ASHER


10th Anniversary Edition
Razorbill – Penguin Random House
226 sayfa


“Everything affects everything.”

Thirteen Reasons Why ile tanışmam Netflix tarafından yayınlanan dizisiyle oldu. Değişik bir konusu vardı, her izleyen seviyordu ve sanırım ben de biraz karamsardım. Ruh halimin dizeye uygun olduğunu düşündüm, diziye başladım.

İlk bölümünü izleyince, o merakla devamı izleniyor. Oyuncuları da sevdim. Clay Jensen, Dylan Minette; Hannah Baker ise Katherine Langford tarafından canlandırılmış. Christian Navarro,  sevdiğim karakterlerden biri olan Tony’ydi. 

“The point is, when you hold people up for ridicule, you have to take responsibility when other people act on it.”

Konusuna çok kısaca değinirsem, Hannah arkasında 7 kaset 13 kayıt bırakıyor ve bu kasetlerin Clay’e ulaşmasıyla hikaye başlıyor.

dizi, kitap, yorum, blog yorumu, kağıt salıncak


“No one knows for certain how much impact they have on the lives of other people.”


Diziyi bitirdiğimde, kitabını da merak ettim. Sipariş verirken almayı planlıyordum. Ardından aklıma uzun süredir İngilizce kitap okumadığım geldi ve Harry Potter and the Goblet of Fire’a başlamaya cesaret edemedim, hem kalın hem yazıları küçük! E-book okusam daha kolay olur derken, Thirteen Reasons Why’a başladım. Böylece bitirdiğim ilk e-book oldu kendisi.

Dilimize Ölmek İçin On Üç Sebep olarak çevrilmiş.

“Sometimes we have thoughts that even we don’t understand. Thoughts that aren’t even true –that aren’t really how we feel- but they’re running through our heads anyway because they’re interesting to think about.”

İngilizceleri e-book olarak okumak gerçekten kolaylıkmış, kelimenin üzerine dokununca anlamı çıkıyor, böylece okuma aksamıyor. Baskılı kitap tadı da vermiyor tabii orası da ayrı…

Tony


Kitap diziyle birebir gitmiyor. Öncelikle daha detaysız, karakterler üstünkörü geçilmiş gibi. Bu nedenle belki de, dizi daha etkileyiciydi. Diziyi izlerken, Hannah’nın nedenlerini yeterli bulmamıştım. Kitapta daha basit kaldı. Dizi ve kitabın sonu da farklıydı.

“You can’t get away from yourself. You can’t decide not to see yourself anymore. You can’t decide to turn off the noise in your head.”

10. Yıl Özel Basımı’nı okuduğum için, içinde orijinal sonu ve kitaba eklenmeyen kısımları vardı. Orijinal son, editörler tarafından düzenlenmemiş, yazarın başta uygun gördüğü bitiş şekli.

Sonuç olarak, ben diziyi daha çok sevdim. Kitap geliştirip, daha etkili bir senaryo yaratılmış. 2. sezonu için beklemedeyim!


“You don’t know what went on in the rest of my life. At home. Even at school. You don’t know what goes on in anyone’s life but your own. And when you mess with one part of a person’s life, you’re not messing with just that part. Unfortunately, you can’t be that precise and selective. When you mess with one part of a person’s life, you’re messing with their entire life. Everything… affects everything.”


23 yorum:

  1. Editörler tarafından düzenlenmemiş sonu çok merak ettim! :) 2. sezonu ben de bekliyorum, acaba nasıl devam ettirecekler? İngilizce kitap okuman da harika Kağıt Salıncak! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Spoiler olmasın buradan söylemeyeyim ama mailleşelim ya da instadan söyleyeyim :D Umarım 2. sezonda da Hannah olur, onsuz devam ettirmesinler :D

      Sil
  2. Sonunu neden farklı yaptıklarını tahmin ediyorum. Büyük ihtimalle dizide çok daha vurucu, kitapta nispeten hafif. Kitabı okumadım ama öyle tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelynka,
      Tahminin doğru :)) Diziyi daha çok sevdim bu yüzden :D

      Sil
  3. İkinci sezonu bende merakla bekliyorum =)

    YanıtlaSil
  4. Ben de sürekli karşıma çıkıp duruyor diye açıp izlemiştim. Clay ne yaptı ki diye meraklana meraklana çabucak bitirdim. Yani böyle aşırı bir şey bekliyordum clayın kasetinde. Biraz yetersiz geldi bana da nedenler. Yalnız intihar sahnesinde gözlerim doldu baya. Annesinin tepkisinden dolayı. 2.sezon için pek meraklı değilim ama yine de çıkar çıkmaz izlerim herhalde. Kitabı kütüphanedeyken elime geçti ama okumak istemedim hiç. Sanırım diziyle yetinmek daha mantıklı olacak şu aşamada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz,
      Clay'in kaseti bana çok romantik gelmişti :D Ama bence de, nedenleri biraz da kendisi oluşturmuş gibiydi. Yani özellikle gece jakuziye girmesi.. Hannah yanlış kişilerle arkadaşlık etmeye çalıştı -.-

      Sil
  5. Kitapla bazen çekilen yapım arasında uçurum oluyor.Dizi daha iyiyse onu izlemeye devam etmek gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      İkinci sezonla yola devam o zaman :))

      Sil
  6. Diziyi be de izleyeceğim ama kitabını okumayı düşünmüyorum. Bir de dizinin sonunda kız intihar etmiyor mu, ikinci sezonu nasıl çekecekler? Hangi konuyu işleyecekler biliyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Dizinin sonunda, kitapta olmayan başka olaylar da oluyor. Dava falan. Herhalde devamını öyle getirirler diye düşünüyorum :))

      Sil
  7. Diziyi sevmiştim ama kitabı olduğunu bilmiyordum sanırım benim için dizi yeterli. Ben o sonu doğuran nedenlerden çok Hannah'ı oynayan oyuncuyu yanlış seçmişler gibi gelmişti. Çok canlı içinden hayat fışkıran bir kızdı o son o kişiyle hiç inandırıcı olmadı. Daha içine kapanık görünümlü biri olmalıydı bana göre. neyse yine de dizi güzel. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      Ben de bazen çok neşeli olanlar içlerinde çöküntüye uğrarlar ya öyle düşünmüştüm. Böyle bakınca biraz daha karamsar birini seçebilirlermiş, evet :))

      Sil
  8. Güzel anlatmışsın yine. Bu gidişle diziyi seyredeceğim gibi geldi. Keyifli Pazarlar ve bolca da okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mukaddes'in Kaleminden,
      Umarım seversin, ilginç bir diziydi. :))

      Sil
  9. İlkay Özgür,
    Belki ben de önce kitabı okusam, daha çok severdim :))

    YanıtlaSil
  10. Diziyi tamamen bitiremedim. Hala açıp izlemeye cesaret edemiyorum. Hannah'nın yaşadıklarını ben yaşıyormuşum gibi hissettirmişti dizi. Güzel bir yapımdı gerçekten. İkinci sezonu gelsin isterim fakat gelmeyecek tarzı şeyler duymuştum. Keyifli bir yazıydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Öğrencinin Kaleminden,
      Ben gelecek diye biliyorum ama bakalım :D Ben senin kadar etkilenmemiştim ama meraktan bitirdim :D

      Sil
  11. Kitabı en sevdiğim kitaplar arasına girmişti:)
    Galiba dizisini de izlemeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Le Yan,
      Biliyorum :D Dizisini de seveceksin bence, hatta Skam'i de izle :D

      Sil
    2. Tamamdır listemin ilk sırasında :)

      Sil
    3. Yorumunu bekliyor olacağım 🙂

      Sil