22 Ağustos 2017 Salı

77) İTALYANCA AŞK BAŞKADIR - MAEVE BINCHY


Doğan Kitap
Çeviri: Lale Bulak
415 sayfa


Ciao a tutti!

İtalyanca kursuna başladığım şu günlerde temaya uygun bir kitap okuyayım dedim ve İtalyanca Aşk Başkadır’ı Kitap Eylemi’nin kütüphanesinden tırtıkladım.

Ve kitaba ba-yıl-dım!

İrlandalı yazarımız Maeve Binchy’den okuduğum ilk roman İtalyanca Aşk Başkadır. Okuma hızımın yine düştüğü bu günlerde bile elimden bırakmak istemedim.

Kitap birçok farklı karakteri barındırıyor ve hepsini ayrı ayrı sevdim. Benim için çok rahat okunan, mutluluk veren bir roman oldu. İtalyancaya olan hevesimi arttırdı.

doğan kitap, evening class, kitap, kitap yorumu


Orijinal adı Evening Class olsa da ben Türkçe adını daha çok beğendim. İtalyanca Aşk Başkadır daha sempatik ve albenisi yüksek bir isim…

İtalya/İtalyanca sevenlere, Dublin’i merak edenlere, akıcı kitap arayanlara tavsiye edilir. Umarım siz de keyifle okursunuz.

“Birisini sevince onu değiştirmeye kalkmak yanlış bir şeydi.”

“Tek bir hayatın var. Bunu unutma.”

“Kötü talihine küserek geçirdiği saatler, geriye kalan zamanını nasıl daha dolu dolu yaşayabileceğini hesapladığı saatlerden çok daha azdı.”

“Gerçek aşk kulisten seyredildiğinde insanı yoran ve dışlayan bir şeydi.”



39 yorum:

  1. yaa çok severim çok severim eğer orada ki karakterleri sevdiysen bir çok kitabında bu karakterlere rastlayabiliyorsun bu da sevgili binchy'nin güzelliği :) diğer kitapları merak edersen bloğumda bununla ilgili bir yazı var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimdeki Yaz,
      Bu özelliğini bilmiyordum ama bu çok güzelmiş ki :D Bakacağım yazına hemen :))

      Sil
  2. Hemen listeye ekliyorum, çok teşekkürler bu güzel paylaşım için! ^_^ İtalyanca kursun hayırlı olsun bu arada! ^_^ Benim de İspanyolca'ya ilgim var. :) Kitabın ismi konusunda kesinlikle sana katılıyorum. Türkçesi çok daha ilgi çekici! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Bence sen de İtalyanca'ya başla beraber pratik yaparız sonra arkasından İspanyolca gelir :D

      Sil
    2. Harika bir fikir Kağıt Salıncak, ancak şimdi İspanyolca'ya biraz yoğunlaşayım diyorum. ^_^ Ama seninle aynı dili öğrenmeye çalışmak çok güzel olurdu. ^_^ ;)

      Sil
    3. O zaman keyifli 'İspanyolcamalar' :D

      Sil
    4. Bu tabire tek kelimeyle bayıldım! O halde sana da İtalyancamalar! ^_^

      Sil
  3. Bu kitabı ben de okumak istiyorum, bildiğin nedenlerden :). Bir de ben İtalya adı geçen şeyleri okuyup izlemeyi çok seviyorum. Nedenini bilmediğim bir sıcaklık kaplıyor içimi :). Hiç de gitmedim ama bir yakınlık var nedenini bilmediğim :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri Makinesi,
      Beni de mutlu ediyor :)) Umarım gidip görürsek de beğeniriz :D

      Sil
  4. aşk her dilde, kalpte, ülkede başka galiba :))
    italyanca öğrenmek hımm ne iyi yapmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Sanırım öyle :D Kursa gidiyorum ama bakalım sökebilecek miyim :D

      Sil
  5. Bu arada arka plana bayıldım! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Çok sevindiiim :D Arada blogda değişiklik yapmak hoşuma gidiyor :))

      Sil
  6. Maeve Bincy'nin ününü çok duydum ama hiç kitabını okumadım, bunu mutlaka okumak isterim, alıntılar çok güzel ama fotoğraflar da çok güzel, pembe pembe begonviller mi yoksa başka çiçek mi bayıldım, hele kedicik oy oy oy.:)
    Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Hangi cins çiçek bilmiyorum ama Büyükada'da çekmiştim :)) Kedi de bizim üniversitede takılan minnoşlardan biri :)) Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  7. Yıllar önce okumuştum, hoşlanmıştım da ama şu an hiçbir şey hatırlamıyorum:) Bu tip kitapları çok çabuk unutuyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      Ben de, umuyorum ki İtalyanca Aşk Başkadır'ı unutmam :))

      Sil
  8. Çok kitabın ı okudum. Kadınları anlatır hep. Kendi halinde bir yaşamı varken kocası başkalaşır kahramanlar da hayatla mücadeleye girişir ve başarılı olup ayakları üzerinde durular diye formüle edilebilir.

    Bir de anım var bu yazar ile ilgili. Brüksel'deydik. İrlandalı katılımcı ile Angela's Ashes -Angela'nın Külleri adlı bir kitap çok okunuyordu. Gerçek hayattan. Anı. Devamı da vardı. İrlandalıydı yazar. İrlandalı katılımcı memleketlisi bir yazarı okuduğumu duyunca çok şaşırdı. Bunu üzerine İtalyanca Aşk Başkadır ve diğerlerini söyleyince hayrete kapıldı. Bana bir dahaki toplantıya kitabın orijinalini getireceğini söylemişti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemi Demirci,
      Ne güzel bir anıymış :)) Böylece bu kitap sizin için daha özel olmuştur :)) Angela'nın Külleri'de elimde var ama ne zaman okurum bilemiyorum :))

      Sil
  9. Bende çok beğenerek okumuştum. Kitabın yaygın olduğu dönemlerde sırf bu nedenle İtalyanca dil kurslarına da katılım artmıştı.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mukaddes'çe Konuşan Satırlar,
      Kesin kitaptaki kurs gibisini bulan olmamıştır :D Yine de İtalyanca güzel dil :))

      Sil
  10. Bende de Aşk Mutfakta Pişer kitabı var; ama bir türlü elim gitmiyor nedense :) Alıntılar çok hoşmuş. Hatta ilkine ısrarla katılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Kitabın adı ne güzelmiş :D Bence içeriği de güzeldir :))

      Sil
  11. Yaa o ne tatlı kedi öyle,tombul tombul. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Yüksel,
      Demii ona Tüy Topu adını takmıştım :D

      Sil
  12. Filmi yok muydu bunun, çok tanıdık geldi isim. Hımm, bakayım hemen. Varmış sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı şeyi düşündüm Handan:) Teşekkürler Kağıt Salıncak... Sevgiler...

      Sil
    2. Handan,
      Ben filmini bulamadım :(( Roma'da Aşk Başkadır filmi çıkıyor arayınca..
      Persephone,
      Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  13. yazarın bir kaç romanını okumuştum ama sanırım bunu okumamıştım, çok başarılı bir yazar, Dublin'i merak ediyorum, okuyayım o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Diğer romanlarını sevdiysen bunu da seversin bence :))

      Sil
  14. Yazarın Gümüş Yıldönümü ve Bu yıl Farklı Olacak kitaplarını okudum. Özellikle ikincisini beğenerek okumuştum.

    Bu kitap bir ara çok popülerdi, herkes okuyordu diye hatırlıyorum. Benim elime yeni geçti. Sen bayıldıysan ben de merakla okurum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Bu Yıl Farklı Olacak'a göz atacağım. Benim de elimde Gizlidir Bütün Aşklar kitabı var, bakalım ne zaman okursam :D
      Bence de seversin, belki İtalyancaya merak sararsın :D

      Sil
  15. İlkay,
    Benim de dil öğrenmeye pek yeteneğim yok :((

    YanıtlaSil
  16. yeni başlayanlar için italyanca (lone scherfig) kaçırmaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      İzleme listeme ekledim hemen, filmin konusu kitaba ne kadar çok benziyor. Yakın zamanda izleyeceğim, çok teşekkürler Deep :))

      Sil