3 Eylül 2017 Pazar

82) GECE UÇUŞU - ANTOINE DE SAINT-EXUPERY

zeplin kitap

Zeplin Kitap
Çeviri: Alper Turan
118 sayfa


Fuarda Antoine de Saint-Exupéry kitaplarını görünce aklıma bir soru takılmıştı: Neden yazarın Küçük Prens dışındaki kitaplarını hiç araştırmadım?

Küçük Prens’i tekrar tekrar okuyan biri olarak, jetonumun geç düşmesine vahlanarak iki kitabını almıştım.

Bunlardan biri Gece Uçuşu’ydu.

Kitap 1930 yılında posta taşımak için gece uçuşlarında tehlikelere göğüs geren pilotları anlatıyor. Yazarın kendisi de pilot olduğu için, şaşırtıcı bir konu değil.

Gece Uçuşu, bende Küçük Prens etkisi yaratamasa da güzel kitaptı.

“Bir kez seçim yapıldıktan sonra insan aldığı riski kabul edip hayatı sevebilirdi. Aşk gibi hayat da insanı sınırlardı.”

“Yönetmelikler, bir dinin törenlerine benzer; saçma görünürler ama insanları şekillendirirler.”

“Ne hüzünlüdür gecenin engellerine doğru kör bir ok gibi fırlatılan bir posta uçağının yaktığı o ufak ağıt!”

“Çünkü olaylar yönlendirilebilir. Onlar boyun eğer ve biz yaratırız. İnsanlar da zavallı yaratıklardır ve onlar da yaratılırlar.”

“Yaşayan bir şey kendi yolunu açar, yaşamak için kendi yasalarını kurar ve hiçbir şey buna direnemez.”


“İnsan hayatından daha değerli hiçbir şey olmasa da, sanki insan hayatından daha değerli bir şeyler varmış gibi davranıyoruz… Ama nedir bu?”


23 yorum:

  1. Şu anda bende neden hiç merak edip okumadım diye soruyorum kendime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim,
      Bu sorunun devamında farklı kitaplarını araştırmak geliyor :D

      Sil
  2. Yazarın pilot olduğunu bilmiyordum! :) Alıntıların neden bu kadar harika olmak zorunda ki Kağıt Salıncak? ^_^ Yalnız, kitabın konusu da sıra dışıymış. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Şu sıralar güzel kitaplar okudum, alıntıları yazarlara borçluyum :D

      Sil
  3. Küçük prensi çok beğenmişken yazarın diğer kitaplarını hiç okumamışım. Alıntılara bakılırsa güzele benziyor.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      Küçük Prens kadar olmasa da güzeldi :))

      Sil
  4. Ben de yazarın diğer kitaplarından haberdar değildim. Yazdığın cümlelerden güzel bir kitap olduğunu hissettim. Okumam gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelynka,
      Diğer kitapları Küçük Prens'in gölgesinde kalmış :)) Yorumunu bekliyor olacağım o halde :))

      Sil
  5. yazarın hayatın okur gibi okumuştum yaa. sahafta bulmuştum eski bir baskı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Sahafların en güzel yanı işte, böyle kitaplarla karşılaşabilmek :))

      Sil
  6. Yazarın diğer kitaplarını okumamıştım. Sadece Küçük Prens'i okumuştum. Bunu da edineceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Yüksel,
      Yazarın birkaç tane daha kitabı varmış, umarım hepsini okuyabiliriz :))

      Sil
  7. Yazını okuyunca, aynı soruyu sorar buldum kendimi:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone,
      Küçük Prens'i o kadar kapitalleştirdiler ki, yazarın farklı kitabı olacağını düşünmemiştim bile :))

      Sil
  8. Bende yazarın diğer kitaplarını bilmiyordum.Ama yazını okuyunca merak ettim.
    Yine faydalı bilgiler ve teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncinin Dünyası,
      Ben teşekkür ederim, keyifli okumalar :))

      Sil
  9. Merak ettim, okumak isterim çok teşekkürler. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. Gece ucusu iyidir, filmi bile var :) clark gable oynuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptan Filme,
      Filmi olduğunu bilmiyordum, araştırıyorum hemen :))

      Sil
  11. Seni mimledim! ^_^

    YanıtlaSil
  12. İlkay Özgür,
    Beğenmene çok sevindiim :)) Okuyunca yorumunu bekliyorum o halde :))

    YanıtlaSil