12 Eylül 2017 Salı

83) TANTE ROSA - SEVGİ SOYSAL

iletişim yayınları

İletişim Yayınları
103 sayfa

Tante Rosa, Sevgi Soysal’dan okuduğum ilk kitap. Toplamda on dört hikayeden oluşuyor ama hepsi birbiriyle bağlantılı, Rosa’nın hayatından bir kesiti bize sunuyor.

Yazar kitabı “anneanne ve teyzesinden başlayıp kendisinde biten bir kadınlık çizgisi” olarak tanımlamış.

Tante Rosa bence de kadınlığın, özgürlüğün, cesurluğun, hataların, tutunamama halinin, yeni başlangıçların kitabı.

Hikayeler biraz hüzünlü, bazen güldürücü, yer yer eleştirel… hatta bence zaman zaman çocuksu.

Ayrıca Seni Seviyorum Rosa adında filmi de varmış. Henüz izlemedim ama izleyeceğim.

“ ‘Ben içimi öldüremem,’ dedi Rosa, ‘çünkü içim prensestir. Prenses prensindir ve prensin olan bir şeyi öldürmeye sizin bile yetkiniz yoktur.”

“Çirkinlikleri tekrarlamaktansa enayi başlangıçlara koşturmalı.”

“Bir kedi her zaman güzeldir. Açlık, tokluk, aşk, nefret tanımayan sürekli bir güzellik.”

“İnsanları sevmemeye başladı mı insan, insan gibi yaşamayı da sevmemeye başlıyor, insan gibi çalışmayı, kazanmayı, yemeyi, içmeyi, sevişmeyi, ölmeyi.”

“Tante Rosa hiçbir zaman acı çekmedi denebilir. Ama yaşamak zorunda olmak, sürdürmek, ısrar etmek. Bu Tante Rosa demektir.”

“Her şey özlenebilir. Her şey tutku konusu olabilir. Her şey aynı ölçüde kutsal ve aynı ölçüde aşağılık olabilir.”


“Herkesle alay edilebilir. Ama kendi alaylarını yöneltmek yüceltmek elindedir kişinin.”


23 yorum:

  1. Henüz o ilki ben gerçekleştiremedim :)

    YanıtlaSil
  2. Okumadığım bir kitap ama ününü çok duydum. Tiyatroya da mı uyarlanmıştı sanki aklımda öyle kalmış. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Tiyatro halini bilmiyorum ama olabilir, güzel de olmuştur :))

      Sil
  3. Bu kitaba ba-yı-lı-yo-rum <3. Çok sevdiğim bir kitaptır böyle bir iki saatte bitenlerden. Herkese de öneririm, çok güzeldir <3.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri Makinesi,
      Acaba senin blogunda görmüş olabilir miyim? Ben de okuma listeme nereden girdi diye düşünüyordum. Sendense çok teşekkür ediyorum :))

      Sil
    2. Ben bir ara yazdım onu hikayeler bölümünde yanlış hatırlamıyorsam ama çok oldu ona :).

      Sil
  4. kitabın konusu çok güzel ve sıcak geldi bana... paylaşıma teşekkürler. bu arada öykü okumaya bayılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Öztürk,
      Keyifli okumalar dilerim o zaman :))

      Sil
  5. Tante Rosa... Ne güzel bir isim! Yazarın ismi de çok hoş ve daha önce duymamıştım. :) Alıntılar da çarpıcı. Emeğine sağlık ve afiyet olsun Kağıt Salıncak! ;) ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Ben de ismini lisedeki edebiyat dersinden biliyordum :)) Teşekkür ederim :))

      Sil
  6. Yenişehir'de bir öğle vakti adlı kitabını okuduktan sonra hayran olduğum yazar. Şimdi sırada bu kitabı var.. Çok güzel yazıyor çok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezgi,
      O zaman bu kitabını not alıyorum ben de :))

      Sil
  7. Kadına dair her şey var gibi. Alıntılarda okunacak hissi bırakıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mukaddes'çe Konuşan Satırlar,
      Zaten kısa sürede okunuyor, incecik :))

      Sil
  8. Kitabın adını çok duymama rağmen bşr türlü okuyamadıklarımın içinde malesef.Ama senin hatırlatman sayesinde güncel listeme alıyorum.
    Hamile biri olarak tatlida çok güzel gözüküyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci'nin Dünyası,
      Tatlının yapımı çok kolay, eğer istersen internette muhallebili kadayıf tatlısı olarak bulabilirsin:))

      Sil
  9. Hiç bir zaman acı çekmemek biraz ütopik sanki.Ya da acıyı bastırmış mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      Alıntının ilerilerinde üzüldüğü yerler de oldu :))

      Sil
  10. Kitabı merak ettim, ilginç bir tarz, filmini de izlemeli, Sevgi Soysal okumadım hiç, bununla başlayabilirim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Önsözünü yazarın kızı yazmıştı ve o da başlangıç için önermiş :))

      Sil
  11. İlkay,
    Teşekkür ediyorum, gel beraber olsun :D Güzel kitaptı :))

    YanıtlaSil