18 Eylül 2017 Pazartesi

85) DOKTOR OX'UN DENEYİ - JULES VERNE



İş Bankası Kültür Yayınları
Çeviri: Alev Özgüner
90 sayfa


“Zaman sana uymuyorsa sen zamana uy! Gelişim devam ediyor ve biz geride kalmak istemiyoruz.”

Jules Verne’nin bu kitabını son siparişimde almıştım. İndirimde olmasıyla dikkatimi çekmişti –şaşırtıcı olmadı değil mi?-

Doktor Ox’un Deneyi, Jules Verne’in ön plana çıkan kitaplarından biri değil. Kendisi 90 sayfalık bir kısa roman yani novella. Bu nedenle ben de yol için uygun olduğunu düşündüm ve Balkanlar’ı gezerken yanıma aldım.

Kitaptan beklentim, yazarın diğer okuduğum kitapları gibi bilimkurgu tarzında bir öykü olmasıydı. Doktor Ox’un Deneyi’ni konu itibariyle fazla basit buldum, sonunu tahmin etmemek imkansız gibi. Seyahat ederken okudum diye mi bilmiyorum ama bana akıcı da gelmedi. Bilimkurgu türünden çok hicive yakındı. Belki bilimkurgu baskın bir hikaye ummasam, kitabı daha çok sevebilirdim.

Çocukken okuduğum Verne kitaplarının yanına yaklaşabileceğini düşünmüyorum ya da “biz büyüdük ve kirlendi dünya.” 😜

Eğer okuduysanız, siz de Quiquendone halkının deneye maruz kaldıktan sonraki hallerini günümüze benzettiniz mi?

Fotoğraf: Mostar / Bosna - Hersek




16 yorum:

  1. Çocukluğumda bana ilk hediye edilen kitap,Jules Verne'nin kitabıydı.O yüzden ben de yeri ayrıdır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      Ben de kitaplarını severek okumuştum :))

      Sil
  2. Denizler Altında'yı çok severek, hiç unutmam belki 10 kez filan okumuştum ama bunu hiç duymamıştım çok teşekkürler. Bence tam bir dahi, süper fütürist. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Seksen Günde Devr-i Alem, İki Yıl Okul Tatili gibi kitaplarını ben de çok severdim ki hala keyifle okurum gibi geliyor. Doktor Ox'un Deneyi bu kitaplarıyla yarışamaz bence :))

      Sil
  3. Gezi sırasında kitap okumayın, gezmenin tadına varın derim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer,
      Ama gezerken okuyan daha çok bilmez mi? :))

      Sil
  4. kitabın konusuyla ilgili hiçbir fikrim yok ama genel bir gözlemim var; şaşırtmadığını yazmışsın ya. genelde bir önceki yüzyıla ait yazarların yazdığı korkular bugünün okurunu pek korkutmuyor, polisiyeler de pek şaşırtmıyor, vs. çünkü o eserler alındı, tür geliştirildi, üzerine koya koya bugüne getirildi. korku, gerilim ve aksiyonlarda orijinal bir son bulmak bugün bile çok zor. türün eski yazarları da dolayısıyla bugünün okuruna çok naif geliyor.

    yine kitabı hiç bilmiyorum, ama bu noktadan yola çıkarak; mesela maymunlar cehennemi'nin kitabı bana aşırı keyifli gelmişti :) basit mi basit bir anlatım, nostaljik bir gerilim ohh miss :)

    keyifli seyahatler bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptan Filme,
      Katılıyorum ama yazarın bu kitabını diğer kitaplarıyla kıyasladım biraz da orda, yazardan biraz daha farklı bir hikaye bekliyordum :))
      Teşekkür ederim :))

      Sil
  5. Çocukluğumun, en sevdiğim yazarıdır Jules Verne. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Yüksel,
      Çocukken çok kitabını okuduk :))

      Sil
  6. Ben biz büyüdükte mi kirlendi dünya anlamak için çocuklarda varmı o eski heyecanlar diye bakıyorum evet kirlenmemiş ama her şeyin küçüğü güzel derler ya her şey küçükken güzel galiba... bloğunuzu keyifle takip ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamze Akcan,
      Hoş geldiniz :))
      Demek istediğim çocukken her ey daha toz pembeydi, büyüdükçe hayatın zorluklarıyla karşılaştık. Aslında bu söz de Murathan Mungan'ın bir şiiri ve Yeni Türkü'nün de şarkısı :))

      Sil
  7. öncelikle fotoğraf süper:) kitabı okumadım ama herhalde "biz büyüdük ve kirlendi dünya":)))

    YanıtlaSil
  8. Ama senin fotoğrafların neden bu kadar güzel! ^_^ Yalnız kitabın ismi harika! Akıcı olmaması kötü olmuş ama. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Yorumunu görünce mutlu oldum :)) Belki yolda okumasam daha akıcı olabilirdi :D

      Sil