24 Kasım 2017 Cuma

104) SAPIENS - YUVAL NOAH HARARI


Kolektif Kitap
Çeviri: Ertuğrul Genç
411 sayfa


Tam adı Hayvanlardan Tanrılara Sapiens: İnsan Türünün Kısa Bir Tarihi olan araştırma kitabıyla, herkese merhaba!

Eğer Çevre Hukuku dersi alıyorsanız, zorunlu okumaların arasında Sapiens olduğunu da bilirsiniz, ayrıca benim şimdiye kadar çoktan bitirmiş olmam gerektiğini de fark etmişsinizdir.

Ehem, kitaba dönelim.

Sapiens herkesin anlayabileceği bir dille yazılmış, insanın ortaya çıkmasından başlayarak günümüze kadar getiren hatta geleceğe dair tahminler içeren beğendiğim bir kitap oldu.

%100 objektif olmadığını, yazarın kendi düşüncelerini de ifade ettiğini söylemek lazım. Bazı kısımları benim için çok akıcıyken, bazı bölümlerinde de uzun duraklamalar yaşadım.

Yazarın, dinler ve ideolojiler arasında kurduğu bağları anlatan kısmı gerçekten beğendim. Cesur Yeni Dünya, 1984, Frankenstain ve Hayali Cemaatler gibi kitapları da dahil etmesi gözümde artı yönlerden biriydi.

Duraklamalar yaşadığım bölümler ise, insan olmaktan utandığım, dünyaya verdiğimiz zararları, hayvanlara yaptığımız işkenceleri kabullenemediğim yerlerdi. Bilinen gerçekler olsa da, okurken yüzleşmek karamsarlığa neden olabiliyor.

Düşünceleriniz, inançlarınız ne olursa olsun önyargılardan arınıp, herkes tarafından anlaşılabilecek bir dili olan Sapiens’e şans vermelisiniz, tabii henüz okumadıysanız.

“Hoşgörü Sapiens’in baskın özelliklerinden biri değildir.”

“Tarih çok az insanın ‘yaptığı’, geri kalanların da tarla sürdüğü veya su kovaları taşıdığı bir şeydir.”

“Etrafımızdaki hapishane duvarlarını yıkıp özgürlüğe koştuğumuzda aslında daha büyük bir hapishanenin geniş bahçesine doğru koşuyoruz.”

“Mitler ve kurgular, insanları doğumlarından itibaren belirli bir biçimde düşünmeye, bazı standartlara ve kurallara uygun olarak davranmaya ve belli şeyleri istemeye alıştırırlar. Böylelikle, milyonlarca yabancının etkili biçimde işbirliği yapmasını sağlayan yapay içgüdüler yaratmış olurlar. Bu yapay içgüdüler ağına ‘kültür’ denir.”




24 yorum:

  1. Bu kitap da okunacaklar arasında. Sen de önermişsin iyice okuyasım geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alielle,
      Önlere çek bence hatta bilimsel bir kitap olduğu için romanlarla birlikte de okuyabilirsin :))

      Sil
  2. Değişik ve merak uyandırıcı duruyor

    YanıtlaSil
  3. Herkes önerip duruyor ya çok merak ediyorum ve okumak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aden Ferde,
      Okuyunca, düşüncelerini okumak isterim :))

      Sil
  4. Bir ara bende okuyayım diyorum da elim gitmiyor, daha zamanı değil demek ki dedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. She is the man,
      Kesinlikle, her kitabın bir zamanı var bence de, ruh halinin uymadığı zamanda okursan sevmeyebilirsin :))

      Sil
  5. Hayvanlardan Tanrılara Spains okudum ve şu anda ikinci kitabını okuyorum. Birincisi kadar etkilemedi beni bakalım bittikten sonra da aynı düşüncede olacakmıyım. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim,
      İkincisinden 10 sayfa falan okudum ben de, bakalım sevecek miyiz :))

      Sil
  6. İlk defa gördüm bu kitabı.. Ve evet, farklı düşünceler, fikirler için okunabilir bir kitaba benziyor. Teşekkürler! ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Yüksel,
      Aslında çok okundu Sapiens, ben geç kalanlardan biriyim :))

      Sil
  7. Kitabın başını bu yaz okumuştum ama devam etmemiştim. Belki bir zaman bakabilirim sonra. Eleştiri için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. güzel ve ilginç kitaplar okuyorsun..🙂 kitabı okumadım ama öğrendiğim kadarı ile kitapta Hamurabi kanunlarıda varmış..🤔😀senin kısa alıntılarla yaptığın gibi yazar insanlık tarihini gayet güzel ve akıcı bir şekilde anlatıyor..bence herkesin özellikle de tarih ve sosyoloji okuyanların değerlendirmesi gereken kitaplardan biri..👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unuttum söylemeyi,"Ayla" yazımında "oscar adaylığı" ile ilgili yazıyı çıkarmışsın..keşke çıkarmasaydın..🤔 ben aylanın oscar adaylığını "abd'deki resmi oscar üyelerinin bir onayı olmadığını,sadece Türkiyenin kendi kurgusu olduğunu" dile getirmek istemiştim..😐 ama bu benim hatam, konuyu tam dile getirmediğim için yanlış anlaşılmalara neden oldum..😁 kusura bakma..kolay gelsin..😊

      Sil
    2. Ertuğrul Yıldırım,
      Teşekkür ederim, her alandan okumaya çalışıyorum, şu günlerde daha çok çerez kitaplara yönelmiş olsam da :D Kitapta paylaşmadığım ama işaretlediğim çok yer vardı, kısa alıntıları tercih ettim :D
      Demek istediğini anladım, aslında tam olarak ben yanlış anlaşılmalara neden olmayayım diye cümleyi çıkardım. Resmi onay alırsa tekrar eklerim :D

      Sil
  9. Ben de okumak istiyorum. Kardeşimin bitirmesini bekliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Ben de yorumunu bekliyorum o zamaan :))

      Sil
  10. İlkay Özgür,
    Uygun olduğunda okursun, güzel kitap :))

    YanıtlaSil
  11. Sadece alıntılardan bile kitabın, dikkat çekici nokta atışları yaptığı anlaşılabiliyor. :)
    İnsanlık tarihini incelemesi de dikkat çekici. Sanırım genel olarak kitap dikkat çekici. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Akay,
      Kesinlikle, güzel kitap :)) Deus'la devam edeceğim seriye :))

      Sil