18 Ocak 2018 Perşembe

MACBETH - WILLIAM SHAKESPEARE


3
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Çeviri: Sabahattin Eyüboğlu
108 sayfa


Ekim ayında oyununu izlemiştim Macbeth’in. Kitabını oyundan bile daha çok sevdim.

Macbeth, Shakespeare’in trajedileri arasında en kısa olanıymış.  Oyunun ilk temsili ise 7 Ağustos 1606’da sarayda Kral I.James ile Danimarka Kralı IV. Christian’a yapılmış.

Shakespeare oyunlarının ölümsüzlüğünün nedeni sanırım insanın hiçbir zaman değişmemesi. Kafamızı kaldırdığımızda nice Macbethler, Duncanlar hatta Lady Macbeth’ler bile görebiliriz.

Shekespeare seviyorsanız ve henüz okumamışsanız, kaçırmayın derim. Klasik uyarımı da es geçmeyeyim, önsözü kitaptan sonra okumanızı tavsiye ederim yoksa tüm oyunu öğrenmiş olursunuz.

“İyi demek kötü demek, kötü demek iyi demek.”

“İnsanın düşündükleri
Gördüklerinden daha korkunç olurmuş meğer.”

“Hoş geldin! Sen yüreğime diktiğim bir fidan gibisin;
Geliştirip büyütmeye çalışacağım seni!”

“Yüzün beyim, yüzün bir kitaptır unutma;
İçine korkulu bir şeyler okuyabilir insan.
Dünyayı aldatmak isteyen dünyanın rengine bürünecek.”

“Oysa hep bilirsiniz nedir,
Ölümlülerin başını yiyen:

Kendine fazla güven.”


21 yorum:

  1. Neden önsözde bu kadar spoiler verirler hiç anlamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Keşke son söz olarak verseler ://
      İrem bu arada Çağdaş Devlet Düzenleri'ne yaptığın yorum görünmüyor neden bilmiyorum ama bu temalı başka kitap kullanmadık, dersi İngilizce alınca makaleler üzerinden gittik :))

      Sil
  2. Muhteşem bir kitap gerçekten, günümüzde de dediğin gibi çok var Makbet'ler, hatta bir tanesi valla Makbet'ten daha beter geliyor bana ismi lazım değil sen anladın:)))))
    Emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Anlamam mı? :D Teşekkürler :))

      Sil
  3. Önsözü okumuyorum artık ben zaten :) Cidden shakespearenin bu kadar rahat okunur olduğunu hiç düşünmezdim son zamanlar elime ne geçse okuyorum ondan ve cidden keyif alıyorum :) Venedik taciri de gayet güzeldi okunmadıysa tavsiyem olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz,
      Nerelerdesiiin? Yorumunu görmek beni sevindirdi :)) Shakespeare kitaplarını ben de seviyorum, hem edebi zevk veriyor hem de rahat okunuyor :)) Venedik Taciri'ni okumuştum :))

      Sil
  4. Hiç okumadım daha Shakespeare.. Belki yeni yılda okurum. Emeğine sağlık.

    Önsözü ben hep önce okuyorum burada hata yapıyorum demek ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      Shakespeare kitaplarında önsözde inceleme yazısına yer veriyorlar, böylece bütün detayları öğrenmiş oluyorsun :// Keyifli okumalar :))

      Sil
  5. kitaplar her zaman filmleri alt edecek :D

    YanıtlaSil
  6. Macbeth'in oyununu ve filmini izledim ama kitabını okumak kısmet olmadı. Mutlaka okumak istiyorum.

    Ön sözlerden dilim yandığı için artık kitabı okumadan okumuyorum. Keşke spoiler içeren yazıları son söz olarak verseler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Okuyunca beğeneceğine %99,9 eminim :D
      En mantıklısı, bence de son söz olarak vermeliler. İnceleme yazısı dediğin sonda olur :))

      Sil
  7. Shakespaere okumadım hiç. Bir kaç tane oyununu izledim. Oyunları çok sevmiştim. Macbetht'i de listeye eklemem lazım. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arif Öztürk,
      Keyifli izlemeler dilerim o zaman :))

      Sil
  8. 108 sayfayı görünce benim de aklımdan ilk o geçti ''kısaymış''...

    YanıtlaSil
  9. İlkay,
    O zaman senin de yorumunu bekliyor olacağım :))

    YanıtlaSil
  10. Shakespeare ile tanışmak mümkün olmadı henüz. Hangi kitabıyla tanışmalı hangisini okumalı bilmiyorum. Tavsiyen varsa çok memnun olurum. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrar Şeyban,
      Ben Romeo ve Juliet'le başlamıştım, bence ilgini en çok çeken ve en merak ettiğin kitabıyla başla :))

      Sil
    2. Teşekkür ederim.. Öyleyse ben bir bakayım konularına, bakalım hangisi 'beni oku' diyecek. 😊

      Sil
    3. Ebrar Şeyban,
      Eminim biri diyecektir, Shakespeare okumaya başlayınca devamı geliyor zaten :))

      Sil