2 Ağustos 2018 Perşembe

NERDE KALMIŞTIK - İPEK ONGUN


43
Artemis Yayınları
342 sayfa


Bir Genç Kızın Gizli Defteri’ni okumaya 4. sınıfta başlamıştım. Şimdi üniversite 4’deyim ve 12. Kitabıyla yola devam ediyorum.

Nerde Kalmıştık, Serra’nın kızı Selin’in Çeşme günlüğünden oluşuyor. Araya Serra’da giriyor tabii.

Kitabı genel olarak severek okudum. Dostluk, çevre bilinci, hayvan sevgisi gibi güzel mesajlar var içinde. Bazen biraz sıkıcı olabiliyor ama gençler için ideal.

İpek Ongun okurlarsa belki bu saygısız dünyada saygılı ve duyarlı bireyler olmayı öğrenebilirler.

“Ama imrenmek yeterli değil. Bir şeyler yapmak gerek. İmrendiklerimizi hayata geçirmek için bir yerden başlamak gerek.”

“… pek çok olay unutuluyor ama dil yarası, yani yaralayıcı sözler unutulmuyor.”



23 yorum:

  1. Genelde kız çocukları ve gençlerin elinde görüyorum bu İpek Ongun kitaplarını. Kitaplara Kaçanlar o yıllarda olsaydı okurdu belki, sizinde ifade ettiginiz gibi, gençler için ideal....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      Ders verme güdüsü bazen bizler için sıkıcı olabiliyor :))

      Sil
  2. Son alıntı çok güzeldi gerçekten ... emeğine sağlık canım benim 😊 sevgiler etkinlik var beklerim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım,
      Ben teşekkür ediyorum, bakarım hemen :))

      Sil
  3. Ben en son hangi kitabını okudum hatırlamıyorum ama ya 10 ya da 11 olması gerek. Heyt be.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız ama Özgür,
      Kitapların hızını takip edemiyorum ben de :D

      Sil
  4. Hâlâ en sevdiğim seridir İpek Ongun kitaplar. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Şahin,
      En sevdiğim olmasa da severim ben de :))

      Sil
  5. İpek Ongun candır.Ne okurdum eskiden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezer Eser Perker,
      Ben de küçükken başlamıştım okumaya, Serra'yı okuyarak büyüdüm :))

      Sil
  6. 12. kitap olmuş ha? Valla Allah bir insana yürü ya kulum deyince yürüyor, rahmetli annem öyle derdi. İmrenmek yetmez gerçekten öyle imrendiği neyse onu yapmalı. Ben kedilere su koyuyorum mesela kadın diyor ki, ay Allah razı olsun bırak ya, ben Allah için yapmıyorum kediler için yapıyorum, sen de öyle diyene kadar sen de bir tas su koy ama zor geliyor tabii...:(
    Haksız mıyım? :(
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürükveben,
      Cidden uzun bir seri oldu, bence bir yerde kesilebilirdi :D
      Tas su koymayı bırak, Ankara'da kaldığım yurtta kedileri fırlatanları gördüm. Hala şoktayım :((

      Sil
  7. Bir yerlerden başlayalım öyleyse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      Sever misin bilmiyorum, ben küçüklüğümde okumaya başladığım için de bana keyifli geliyor olabilir :))

      Sil
  8. Lisedeyken severek okurdumm.Anılarım canlandı.☺️

    YanıtlaSil
  9. Ben bu kitabını serinin eski kitaplarıyla karşılaştırdığım için pek beğenmemiştim ama 13. kitapla yazar eski formuna kavuşmuş görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      13'ün çıktığını bilmiyordum :D

      Sil
  10. şu alıntı bile yeter gerçekten, seriden 1-2 kitap okudum ama eşsiz bir seri bence, paylaşımın için teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. İlkay Özgür,
    Kızının günlükleri de Serra'nın o yaşlardaki hali gibi bence. O yüzden seviyorum :))

    YanıtlaSil
  12. bunu okumadım ama sevilmez mi bu yazar tabisideeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Özellikle kızların okuması gerek bence :D

      Sil