4 Ekim 2018 Perşembe

Erasmus: Floransa



Kısa bir aradan sonra merhaba! Bir süredir bloguma bakma imkanı bulamadım ve şu an buraya yazabildiğim için çok mutluyum.

Giriş paragrafından sonra “Neden?” sorusunun cevabına geçebiliriz. :D Çünkü Erasmus için Floransa’ya geldim –üç haftadır buradayım-, yapmam gereken işlemlerin dışında internetle ilgili bazı sorunlar da vardı. Üzülerek söylüyorum ki, Türkiye’deyken uğraşılan bürokratik işlemler –Learning Agreement doldurmak, anlaşmalar, sözleşmeler vs- burada da devam ediyor ve İtalya’da bürokratik işlemlerde maalesef ülkemizi aratmıyor.



Erasmus’a gitmek ve Floransa seçmek isteyenler için küçük bir bilgi, okulun yurdu yok. Yaz tatilimin büyük kısmını internetten oda arayarak geçirdim. Geneli 6 ay için kiralamak istemiyor, ırkçılık yapanları ve cevap vermeyenleri de mevcut. Sonunda bulduğum odada ise wifi yok, inanabiliyor musunuz? Ev sahibine sürekli mesaj atıyorum, umarım ki yakında bağlanır.





















Floransa’ya geldiğimde ilk yaptığım iş Permesso di Soggiorno yani oturma izni için başvurmak oldu. Non –European Citizen olduğumuz için, ülkeye girişimizin ilk haftasına buna başvurmak zorunlu. Poste Italiane’den başvuru kitini alıp, doldurup, geri götürmek gerekiyor – detaylara girmiyorum-.




Okul başladığında, seçtiğim derslerden bazılarının açılmadığını fark ettim. Bu yüzden ilk hafta tüm derslere girip seveceklerimi belirlemeye çalıştım. Şimdi ise çakışma problemini aşmaya çalışıyorum. Koordinatörümün sorumsuzluğu ve asla yardımcı olmaması da işlerimi kolaylaştırmıyor maalesef.



Floransa’ya dair ilk izlenimlerim negatif olsa da şehrin harika bir mimariye sahip olduğunu belirtmem gerek. Şehir merkezini yürüyerek çok rahat gezebilirsiniz. Tarihi meydanlar birbirine çok yakın. Turist olarak İtalyanca bilmeden zorluk yaşayacağınızı düşünmüyorum, İngilizce yeterli olacaktır. Uzun süreli kalışlarda ise iş değişiyor maalesef.

Floransa’da nereleri gezdim, neler yaptım da başka bir yazının konusu olsun.

O zamana kadar, ciao!


Gelecek yazıdan spoiler:


Duomo:



Şehre geldiğim ilk gün sokakta yürürken birden karşıma çıkan devasa katedral. Bana göre Floransa’nın en güzel yapısı. Her görüşümde etkileniyorum. Hem Duomo hem de Mediciler hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz Medici: Masters of Florence dizisini önerebilirim.

42 yorum:

  1. Çok güzel bir şehir, çok sevmiştim. Size kolay gelsin, tadını çıkarın:) Diziyi biliyorum o da çok güzeldi. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      Teşekkür ederim, yaşayınca o kadar güzel olmasa da mimarisini, tarihi ben de seviyorum :))

      Sil
  2. Hayırlı olsun kağıt salıncak, çok güzel bir yer seçmissin, diziyi izlemedim ama izlemek isterim. Başarılar dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Teşekkür ederiim :)) Dizi gerçekten güzel :))

      Sil
  3. Ne güzel ne güzel, evrak işleri bıktırıyor dimi.

    Umarım bu uğraşlarının hepsine değer çok güzel anılar biriktirir, İtalyaca'yı da cebine koyar gelirsin :). Arrivederci :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri Makinesi,
      Az önce evrak işi yüzünden dersi kaçırdım :/
      Değecek mi bilmiyorum, bu uğraşlara ve üniversitemi uzatmama değmiyor gibi sanki :/ İtalyanca kursuna şu an derslerden dolayı devam edemiyorum.
      Ci vediamo :))

      Sil
  4. Genel olarak İtalya'yı çok severim ve İtalya'da yaşamak isterdim açıkcası. Floransa'yı gördüğümde aşık olmuştum. Şehrin tüm sokaklarından sanat fışkırıyor. Ben kış ayında gitmeme rağmen kalabalıktı. Yazın turist yüzünden daha da kalabalık olur muhtemelen.
    Umarım ki keyifli bir erasmus dönemi seninle olur. Ben de senin yazılarını okuyarak Floransa özlemimi gideririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin Avun,
      Turist olarak gelsem ben de aynı düşüncelere sahip olurdum sanırım :)) Şehir merkezi gerçekten güzel ama gündüz aşırı kalabalık olduğundan çok keyifli olmuyor :))
      Umarım, çok teşekkürler :))

      Sil
  5. Güzel geçsin oradaki eğitim hayatınız dilerim.

    YanıtlaSil
  6. hoşgeldin güzel insan :) hayırlı uğurlu olsun inşallah canım benim Rabbım kolaylıklar versin Sevgiler ...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım,
      Teşekkür ederim çook, sana da Floransa'dan kocaman sevgiler :))

      Sil
  7. En zor kısmını atlatmışsın, harika geçsin kalan zamanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Teşekkür ederiim :)) Umarım öyle geçer :))

      Sil
  8. İlk zamanlarda sorunlar ve uyum probleminin olması çok normal.Tadını çıkar Floransa'nın.Perspektif mutlaka katacaktır sana oralar :) Yeni yazılarını da merakla bekliyor olacağım :) Rast gitsin işlerin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      Umarım dediğin gibi olur, şu sıralar pek emin değilim ama :)) Teşekkürler :))

      Sil
  9. Hayırlı olsun, eğitimin bşarılar ile dolsun.

    YanıtlaSil
  10. Mimari yapısı gerçekten güzelmiş. Bol bol gez bizim için de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Yüksel,
      Düşündüğüm kadar gezemiyorum, derslerde devam zorunluluğu var, genelde okuldayım :((

      Sil
  11. oleeeey oh ne güzeeeeel hem de ne güzel şehirdesiiin heyooooo keyifli günleeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Turist olarak güzel ama yaşamak için güzel olmayan bir şehir Deep :D Teşekkürler :))

      Sil
  12. hayırlı olsun iyi bir şans

    YanıtlaSil
  13. ooo bloga yazı girilmeye başlandığına göre zor kısım atlatılmıştır :D haydi bol eğlenceli geçsin kalna günler:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Zor günler asla bitmiyor :D Eğlenceli geçemeedddii :D

      Sil
  14. Umarım bundan sonraki kısım senin için daha kolay olur :) Kendine dikkat et. Diğer yazını da merakla bekliyorum :) Bolca fotoğraf da ekleyebilir misin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca Gül,
      Umarım :)) Eklerim tabii ki :)) Teşekkür ederim :))

      Sil
  15. Zor kısımları atlatmışsındır umarım. Senden bol bol Floransa yazısı okumak çok güzel olacak. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Zorluklar asla bitmiyor gibi :D Teşekkür ederiim, o kadar çok yazıyormuşum ki bıkıyormuşsunuz falan :D

      Sil
  16. Harika bir paylaşım olmuş keyifle okuyarak zaman geçirdim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  17. Biri bana dünyadan bir şehir kimliğini yansıtsa hangisini seçesin dese Floransa derim. Da Vinci's Demons dizisini şiddetle öneririm. Michalengelo Tepesinden şehri izlemek büyük özlemim. Floransa adeta sanat tarihinin aynası. İtalyanlar mı, davranışsal olarak biz Türklere en çok benzeyen halk. Avrupa' nın diğer şehirlerinin düzeninin bu ülke için geçerli olmadığını anlamışsın zaten. Her şeye rağmen Floransa' yı seveceksin, emin ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Yakalı,
      Keşke Türklere bu kadar benzemeselerdi :)) Giderken bunun iyi bir şey olduğunu düşünüyordum ben de ama görüyorum ki iyi değil. Turist olarak şehir çok güzel, müzeleri, sokakları... Ama yaşam için aynı şeyi söyleyemem maalesef. Burada kaldığım süre boyunca en azından sevemedim, belki gelecekte severim ama bu düzensizlik ve kuralsızlıkla pek olası görmüyorum. :/

      Sil
  18. Yaaa inanır mıısn bende şuan Roma'yı araştırıyordum ki bu yazın denk geldi İtalya olması :) güzel tesadüf.Öylesine araştırıyordum işte ama bu yazı bana güzel bilgiler verdi kalemine sağlık.Valla daha çok isterim oaryla ilgili ve görseller tabiki.Derslerinde başarılar diler valla zor olanı başarmışsın Allah yolunu açık etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatofotofan Tv,
      Teşekkür ederim :)) Güzel tesadüf olmuş cidden :)) Roma'ya kasımın ilk haftası gideceğim ben de.

      Sil
  19. süper bir haber bu, herşeyin zamanla kolaylaşacağına inanıyorum, iyi şanslar..:)

    YanıtlaSil
  20. Medici'yi izlemek için can atıyorum fakat vakit bulamadım diğer dizilerden. Bu arada Erasmus ile ilgili daha detaylı bir yazı yazabilir misin? Kendine iyi bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Çelik,
      Yazarım tabii, değinmemi istediğin noktaları spesifik olarak belirtirsen daha iyi olur :))

      Sil
  21. Erasmus'u, Floransa'yı kaçırmışım ben. Şimdi geriye dönüp okudum hepsini:) Çok iyi yapmışsın. Başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil