12 Ocak 2016 Salı

Bilge/ Kış Okuma Şenliği 2015


Geçen sene okulum, diğer fakültelerden iki hafta geç başlamıştı. O iki hafta benim için gerginlikle ve bir sürü soru işaretiyle doluydu.

İstanbul'a alışabilecek miydim? Bölümümü sevecek miydim? Hazırlık nasıl bir şeydi, yeniyor muydu? J Arkadaş edinebilecek miydim? Yurtta herkes benden önce tanışmıştı, ben ne yapacaktım? En önemlisi aileden ayrı kalmak zor muydu?

Sorularımın hepsi zaman içinde yanıtlarını buldu ama öncülüğü yapan yurt sorumdu. Yurttaki ilk günüm, gerçekten felaketti. Oda arkadaşlarımın “ilk defa insan görmüş” gibi olan sorularına maruz kalmıştım.

Büyük dostluklar öfkeyle başlar! Geçen sene geçirdiğim en eğlenceli yıllardan biriydi. Odamızda sürekli problemler çıkmasına rağmen dört kişi bunlara direndik. Yıl sonunda kaçarak odayı terk ettik. J

2 no’lu oda, bana paylaşmayı öğretti. Kan bağı olmadan aile gibi yaşamayı öğretti. Özgürlük duygusunu beraber tattık.

Bilge de oda arkadaşlarımdan biriydi. Pizza sever ve kitap kurdu kişilik. Ona “Hadi kış okuma şenliğine katılalım, birbirimize gaz veririz.” dediğimde kabul etti.

Altta okuyacağınız bu liste, Bilge’nin kış okuma şenliği listesidir. Fighting Bilge!

Benim listem için: Tık 



1)”Yabancı” yayınlarından çıkmış bir kitap:

2)Kış ile ilgili bir kitap:
Böğürtlen Kışı/Sarah Jio

3)Liseye başladığınızda ödül alan bir kitap:
2010 Yunus Nadi Öykü Ödülü. Bir de Baktım Yoksun/Yekta Kopan

4)Kitaplığında aldığın ama bir türlü okuyamadığın bir kitap:
            Kırmızı Köpek/Louis de Berniéres                      

5)Edebiyat ödülüne aday olmuş ama kazanamamış bir kitap:

6)Yasaklanmış bir kitap:
Türlerin Kökeni/Charles Darwin

7)Kitap Ağacı:
Modern Zamanlar –James Joyce/Dublinliler

8)Başkasının senin için seçtiği bir kitap:
Devlet/Platon

9)2015 yılında çıkmış bir kitap:
Konstantiniyye Oteli/Zülfü Livaneli

10)Yazarından imzalı veya imzalı olmasını istediğin bir kitap:
Dava/Franz Kafka

11)Bilim-kurgu veya Fantastik-Kurgu:
Fahrenheit 451/Ray Bradbury

12)Siz doğmadan 250 yıl önce yazılmış bir kitap:
Utopia/Thomas More(1516)

13)Hem beyazperdeye aktarılmış hem de tiyatrosu yapılmış bir kitap:
Karamazov Kardeşler/Dostoyevski

14)Bir Türk kadın yazardan hikaye kitabı:
Tomris Uyar/Yürekte Bukağı

15)Romantik türde bir kitap:
Aşk üçlemesi/Atilla Birkiye

16)Karakterlerin adı geçen kitaplar:
Notre Dame’nin Kamburu/Victor Hugo

17)Size hediye gelen bir kitap:
Aklından Bir Sayı Tut/John Verdon

18)150 sayfadan kısa 4 kitap:
1.Schopenhauer/Seçkinlik ve Sıradanlık Üzerine
2.Şüphe/Friedrich Dürrenmatt
3.Yemin/Friedrich Dürrenmatt
4.Ölü Zaman Gezginleri/Hasan Ali Toptaş

19)İsminde aynı kelimenin geçtiği 3kitap:
”Kız” Ejderha Dövmeli Kız, Arı Kovanına Çomak Sokan Kız,Ateşle Oynayan Kız (Stieg Larsson)

20)Hiç okumadığınız biri erkek biri kadın ve biri Türk biri yabancı yazarın kitabı:
Peyami Safa/Biz İnsanlar-Halide Edip/Sinekli Bakkal   Friedrich Nietzche-Ecce Homo/Geogory Norminton-Aptallar Gemisi

21)5 kitap 1 kelime, 2 kelime,3 kelime, 4 kelime, 5+ kelime:
1.Çocukluğum/Maksim Gorki
2.Mezarımdan Yazıyorum/Machodo de Assis
3.Buda’nın Serçe Parmağı/Viktor Pelevin
4.Don Emmanual’in Alt Tarafları/Louis de Berniéres 
5. Fakat Müzeyyen Bu derin Bir Tutku/İlhami Algör

22)Kendi kategorini kendin yarat:”Öyküler-Hikayeler”5 Kitap
*Petersburg Öyküleri/Gogol
*Yeditepe Öyküleri/Abidin Dino
*Memleket Hikayeleri/Refik Halid Karay
*Sessiz Öyküler/Ayşe Kulin
*Yazın Öyküleri/Buket Uzuner


43 yorum:

  1. Bu okuma şenlikleri çok güzel oluyor :) Ama ben canım neyi istiyorsa onu okuyorum şu tür oku bunu oku yapamıyorum nedense :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Myna,
      Benim de ilk şenliğim ve listem. :) Bakalım nasıl gidecek, ben de merak ediyorum :D

      Sil
  2. Iyi okumalar. Ben bu defa liste yapmadım. Kendi kategorimi uyarlicam bu şenliğe. Bakalım ay sonu yazıcam ben de okuyabildiklerimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize Her Yer Okul,
      İyi okumalar :)) Merakla bekliyorum okuduklarınızı :))

      Sil
  3. Mükemmel! Bu yıl ben de böyle bir şenlik yapmalıyım kesinlikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz Ortabey,
      Seninkine de katılırız :)) Pinuccia'nın şenliklerine de göz atabilirsin, iyi kitap okutuyor :D

      Sil
  4. Okulunun afişi bile çok güzel, kar taneleri ve kitaplar, bazılarını okudum, bazılarının filmini gördüm, Louis de Berniere'i çok seviyorum Yüzbaşı Corelli'nin Mandolini'nden ötürü hem kitabını okudum, hem filmini izledim. Harika bir yazar.
    İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) benim ilkim olacaklar yazar açısından,seveceğimi hissettim :)

      Sil
  5. benimde listem var...dı aslında...şimdi yeni bir liste yapacağım almak istediğim bir sürü kitap oldu bloglar sayesinde :)
    Salıncak 5 numara nedir kitap ismi yok sanki varda ben mi görmedim..
    yorumları bekliyorum salıncak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kategorilerin 3ü boş,okurken bulacağımı düşünüyorum.ama öneriler olursa seviniriim,çünkü 5+ ve aday olup alamayan kitap bulamadım :)

      Sil
    2. Kitapçı Annem,
      Umarım Bilge kitapları beğenir, ben de merakla önerilerini bekliyorum :))

      Bilge,
      5+ da kendi okuduğumu önermiyorum ama zaten seninkini belirledik :D Listeyi yenileyeyim bari :D "Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku" muazzam bir ismi var :D Diğer boşluklara önerilerimi biliyorsun. :))

      Sil
    3. evet adaylara başka da bulabiliriz diye bekliyorum sanırım teşekkürler canım :D

      Sil
  6. ilk gün hepimizden nefret mi ettin :D ama biz ilk defa seni gördük belki ondandır :) yazı ve paylaşımın için çok teşekkürler,fighting bayb!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilge,
      Bu yazıyı yazarken fark ettim de, en yakın arkadaşlarım için tanışmadan önce kesin bunları sevmem demişim :D O yüzden iyi ki öyle olmuş Bilgesi! :D İyi okumalar :)

      Sil
    2. şimdi biraz şımarabilirim,heep birlikte :)

      Sil
  7. Ay bak Platon'u görünce ağrı girdi başıma :( :) Zor bitirdim siyaset mezunu olmama rağmen :) Buarada okumadıysanız hem arkadaşına hem sana Schopenhauer'ın Aşkın Metafiziği şiddetle tavsiyemdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek Dilek,
      Demeee :/ Bana da siyasetçimiz önerdi, Devlet'i kesin okumamız gerekiyormuş. Bilge de Tüyap'tan almıştı, beraber okumaya karar verdik. :D Not aldım, Schopenhauer okumak istediğim bir düşünür, çok teşekkürler önerin için, harika oldu :))

      Sil
    2. kitapları bitirdiğimizde başlayalım en iyisi,sindire sindire okuruz :D umarım bizde de ağrılar olmaz teşekkürler dilek schopenhauer'ı ilk defa okuyacağım,devamı mutlak gelir önerini ben de not aldım :)

      Sil
  8. hep bu tarz bir liste yapmak istemişimdir lakin ne ara liste yapmaya kalksam listede yer alan maddelerden birini bile gerçekleştiremem. onun yerine o an okumayı planlmadığım hatta kitapçıya girdiğim an gözüme ilk ilişen ne ise, onu koşup alırım ki; liste havada kalırdı. harika bir listen var bilge. dilerim tümünü okumak için vakit bulabilirsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. River,
      Bence yapabilirsin Riv! Kitapçıdan beğendiklerini yine al ama listeden sonra oku ya da listeye kat :D Gerçi bu da benim ilk şenliğim ve listem, genelde ben de kafama göre okurum, ruh halime göre. :))

      Sil
    2. ben de diliyorum river,çok teşekkür ediyorum :)

      Sil
  9. baksana, türlerin kökeni, dava, karamozov, niçe, ütopya ve diğerleri. çok ağır seçimler. bilge bunları pizanın yanında maden sodası ile okumuş olmalı. çok ağır seçimler yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Bilge bu ağırlarında altından kalkar bence, çıtır çıtır yer onları :D Dediğin gibi üstüne de soda, mis :D

      Sil
    2. umarım öyle olur pizza gibii :D teşekkür ederim ikinize de:D

      Sil
  10. Çok etkinlikmiş, size şimdiden güzel okumalar.

    YanıtlaSil
  11. yurtta kalmak eğer şanslıysan çok eğlenceli bir şeydir!:) ben de o şanslı kesimdendim ve çok güzel anılar biriktirdim yurtta:) keyifli okumalar olsun her ikinize de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Sevinci,
      Biz de o şanslı kesimdendik ve haklısın. Biriken anılar paha biçilemez :))

      Sil
  12. güzel bir etkinlik miş şimdi den keyfili okumalar size :)

    YanıtlaSil
  13. fighting Bilgeee, size inancımız tam gençlik :D Haydi bakalım keyifli okumalarınız olsun :D

    YanıtlaSil
  14. Çook teşekkür ederiim :))

    YanıtlaSil
  15. Aklından Bir Sayı Tut'u severek okumuştum,keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      Ben de beğenmiştim, umarım Bilge de beğenir :))

      Sil
  16. Franz Kafka severim. Keyifli okumalar. Bu arada mimledim seni ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalem Kuklası,
      Bu yorumu görmeden postunu gördüm :D Kafka'yı ben de çok severim, Bilge'de sever. Kafka sevilmez mi ya? :))
      Teşekkür ederiim :))

      Sil
  17. Kitaplar gerçekten güzel, ama bazıları biraz ağır. Liste güzel olmuş cidden.
    Ben bu etkinliği dün öğrendim ve hemen de listeyi hazırladım :D
    Eğer isterseniz benim listeme de bir bakınn (Zorla değil yanlış olmasınn :D)
    Bu parlak beyin nedir diye sorarsanız da cevabım şu:
    İlk olarak dün Labirent serisinin ilk kitabına başladım ve bugün bitirdim (ki kitap bitmesin derken, sayfalardan uçuyormuşum :D) Şuan Alev Deneyleri'nin 100 küsür sayfasındayım ve heyecan, merak ve gerilimden titriyorum *0
    İkincisi ise yarın okullar tatilmiş, yuppii :D
    Öyle işte, belki blogunu gereksiz şeylerle doldurdum diye bana kızabilirsin, haklısın, ama yazdım işte :))
    Bu arada Bilge'yle ikinize de bol kitaplı yıllar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapavcısı,
      Evet Bilge'nin listesi biraz ağır, ben daha hafif hazırladım kendi listemi, en azından araya çerezlikler döşedim :D Ne kadar iyi yapmışsıın! Hemen bakıyorum listene :))
      Labirent serisini ilk senden duyuyorum, kitabın yorumunu bekliyorum :D O kadar sürükleyici mi? Vay be, el atmak lazım :D
      Harika bir haber :D Ben zaten tatildeyim ve okul olsa bile sevgili rektörümüz bizi her koşulda okulda görmek istiyor :P
      Ne demek, her zaman yaz, iyi ki yazmışsın :))
      Teşekkür ediyoruz sana da aynısından :))

      Sil
  18. Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Kesinlikle, güzel kitaplar :))

      Sil
  19. Bende bu sene ilk defa katıldım. Beni daha çok okumam için motive ediyor :) Bu ara dikkatimi çekti 13. Kategori için katılanların çoğu Karamazov Kardeşleri seçmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşeli Kitap Vagonu,
      Gerçekten motive kaynağı :D Ben Operadaki Hayalet'i seçmiştim biraz daha kolaya kaçmışım :D

      Sil