26 Ağustos 2022 Cuma

Sessiz Ev ve Diğerleri



Bir süredir bloga post yazmayı düşünüyordum ama erteliyordum, bu üşengeçliğimi kıran şey sevgili Edischar’ın yorumu oldu. Kış bitti, sıcaklardan bunalmış bir şekilde gelecek kışı bekliyorum ve buradayım.

 

Bu süreçte hayatımda değişiklikler oldu. Bütün üniversite hayatıma -uzunca bir süre- tanık olan bloguma/blogdaşlarıma bu haberi artık verebiliyorum: Mezun oldum! Çap yaptığım bölümü de bitirdim ve artık okula sadece arkadaşlarımla buluşmak için gidiyorum. Mezuniyet sonrası yaşanacaklar beni hep korkutmuştu ve şimdi kendimi haklı buluyorum; korktuğum kadar varmış. Staja başlamak beni büyük bir karamsarlığa sürükledi, meslekte gördüğüm kişiler adına çoğu zaman utanıyorum ve bu hep böyle mi devam edecek merak ediyorum. İçimdeki karamsarlık, mutsuzluk ve umutsuzluk her iş gününde büyüyor. Bu durumla pek başa çıkabildiğim söylenemez. Muhtemelen herkes gibi alışacağım, zamanla karakterimin köşeleri törpülenecek ama bunun olmasını hiç istemiyorum aslında. Gün içinde kendimi rahat hissettiğim tek zaman dilimi Boncuk’la olanlar…

 

Dersti, sınavdı, staj arayışıydı derken okuma hedefimde de oldukça geride kaldım. Bu durum beni üzüyor ama maalesef kafamı okuduğum kitaba pek veremiyorum, gelecek kaygısı beni tamamen ele geçirmiş durumda. Öyle ki bazen sadece kaygı ve stresten ibaretmişim gibi geliyor. Bu yüzden kafa yormayan sakin diziler izliyorum. Virgin River buna güzel bir örnek: Kendisi kitaptan uyarlama bir dizi, kitabını okumuştum ancak dizide olaylar genelde değiştirilmiş ve uzatılmış. Karakterlerin yaşadıklarını pek sevmiyorum ama olayların arkasında kasabayı görmek beni dinlendiriyor. Hope’un verandasında oturup, sadece boşluğa bakmak istiyorum.

 


En son bitirdiğim kitap Orhan Pamuk’tan Sessiz Ev: Okuduğum diğer Pamuk romanlarına göre değişik geldi bana. Yine bir aile hikayesi ancak her bölüm farklı karakterlerin ağzından anlatılıyor ve düşünceleri bilinç akışı tekniği kullanılarak yazılmış. Arka planda 80’lerin siyasi gerilimini, zengin/fakir ikilemini işlemiş. Aşk temalı bölümleri beni sıksa da, karakterlerin mutsuzluklarını ve iç çatışmalarını okumaktan keyif aldım. Kitapta hiçbir karakteri tamamen sevemiyorsunuz ama aynı zamanda nefret de edemiyorsunuz.

 

“Bir zamanlar dünyanın güzel bir yer olduğunu düşünürdüm, çocuktum, aptaldım. Panjurları kapadım, sürgüyü çektim: Dünya orada kalsın.” 

 

Hafta sonuna geldiğimiz için bu alıntıyı gerçekleştireceğim, kendi içime çekileceğim. Belki de dış dünyadan etkilenmeyen küçük bir kısım vardır, ne dersiniz?



27 yorum:

  1. Tebrik ederim, başarılarınızın devamını dilerim. İş hayatınız stresten ve huzursuzluktan uzak olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Demiral,
      Çok teşekkür ederim :)) Şu an stres ve huzursuzluğun tam ortasındayım, umarım daha güzel şartlarda çalışacağım günler gelir :))

      Sil
  2. mezuniyet oleeey gelcem yinee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Ben de oley diye karşılaşmıştım ama şimdi öyle bakamıyorum :D

      Sil
  3. Tebrikler hayatın yeni bir başlangıcı iş yaşamı çok önemli. Geleceğin, yaşama bakışın, Gönlüne uygun işler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parıldayan Çiçek,
      Teşekkür ederim, umarım kötü başlasa da gelecekte iyi olur :))

      Sil
  4. hoşgeldiinnn! iyiki böyle tatlı bir yazı bıraktın bizlere. Okulunu bitirmene çookk sevindimm. Şimdi yeni tecrübeler, yeni şeyler öğrenme zamanı.. Ben de okulu bitirdikten sonra çok eleştirdim, zorlandım. Ama her zorlanış insanı daha iyi bir yere taşıyor. Şimdi umutlu olma ve emin adımlar atma zamanı ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edischar,
      Bu yazıya vesile olduğun için ben teşekkür ederim asıl :)) Yeni şeyler öğrenmeye çok açtım ama şu an her sabah staja kafamda istifa konuşması yaparak gidiyorum ve 6'da çıkabilecek miyim diye düşünüyorum. Umarım iyi yerlere taşıyordur ama pek karamsarım. :((

      Sil
  5. virgin river, when calls the heart, chesapeake shores, o tür diziler, dinlendirici :) oleey hayırlı olsun, eh iş dünyası alışcan artık :) alışırsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Virgin River'ı sanırım bana sen önermiştin şu an aklıma geldi :D Diğerlerini de izlerim, kafamı rahatlatsınlar yeter, dizilerden beklentim bu sadece şu sıralar :D İş dünyasına puanım 0 :D

      Sil
  6. İlkay,
    Hoş bulduum, teşekkür ederim. Eğer burada olsan seni mezuniyetime çağırırdım ama gelebilirsen yine beklerim tabii :)) Umarım dediğin gibi kalbimize uyan bir yer bulabiliriz. Ben de hayal kırıklığı yaşayacağımı biliyordum ama bu kadarını ummamıştım, olsun diyebileceğim şeyler değil pek benim için, umarım hiç de demem. Pek küçük ve normal şeyler değiller ya da normal buysa bile bu olmamalı. Sancılı bir yol, yakın zamanda düze çıkmak dileğiyle :))
    Umarım açmam, aslında blog yorumu yazsam belki daha çok okurum ama bakalım :))

    YanıtlaSil
  7. Hoşgeldin. Mezuniyet hayırlı olsun. Zamanla alışacaksındır çalışma hayatına. Maalesef bazı yönlerimizi törpülemek zorunda kalıyoruz:( Bilinç akış tekniği ile Virginia Woolf’la tanıştım. Çok sevmiştim. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone,
      Hoş bulduum :)) Virginia'dan 2 kitap okudum, Orlando'yu pek sevmemiştim ama başka kitaplarını da okumayı düşünüyorum ileride. Sevgiyle :))

      Sil
  8. Okul konusunda tebrik ederim :) Staj ve gelecek iş yaşamında da şimdiden başarılar. Zamanla her şey yoluna girer bence :) Ben de sen gibi uzun aradan sonra dönmüştüm. Yeniden hoş geldin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akkurttaha,
      Teşekkür ederim :)) Blog dönmemiz için bizi hep bekliyor :))

      Sil
  9. Mezuniyet için tebrikler. :) Vee çalışma hayatının gerçeklerine hoşgeldin. Maalesef ki her sektörde insanı utandıran meslektaşları oluyor, ama benzemek istemezsen benzemezsin. Farklı oluşunu, farklı bakışını, farklı duruşunu kabullen ve bunun seni iyi hissettirmesine izin ver. :) Unutma sen sensin, sadece kendin ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dövüşürken Hanımefendi Değilim,
      Teşekkür ederiim :)) İş hayatına puanım sıfır :D Hayatımızı hep böyle geçirecek olmak, kafamdaki belirsizlikler beni üzüyor. Kişiliği korumak da zor, daha sinirli biri olup çıktım :D

      Sil
  10. Gelecek kaygısı insanı rahatsız ediyor ama hayatımızın da parçası olmaya devam ediyor, umarım stres ve sıkıntılarınızdan bir an önce kurtulur ve huzurlu bir hayata yelken açarsınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      Umarım dediğiniz gibi olur :))

      Sil
  11. İş hayatın hayırlı olsun. Okulda öğretilenlerle iş dünyasının alakasının olmadığını ilk birkaç günde anlıyor insan. Kendimi düşünüyorum da ilk hafta sürekli kabus görmüş ve başka hangi meslekleri yapabilirim diye düşünmüştüm. Zamanla alışıyor insan, daha kolay geliyor. Sende de aynısı olur umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Maalesef çok farklıymış, okul hayatı çok daha güzeldi ayrıca. Sadece ilk haftayla atlatmışsan yine güzel, ben hala bu durumdayım. YKY'de satış danışmanı olmayı düşündüm bir süre ama arkadaşım "Başlarsan kesin sevip, bırakmazsın." dedi. Hak verdim.
      Yine de göreceli olarak şimdi daha alışmış gibiyim...

      Sil
  12. Mezuniyetini tebrik ederim. Hayırlı, uğurlu olsun! Önünde uzun bir hayat var. Muhakkak güzellikleri de getirecektir:) Hadi biraz enerji! :)
    Dilerim yolun açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Teşekkür ederim :)) Umarım dediğiniz gibi güzellikler getirir :))

      Sil
  13. Tebrik ederim🧿🧿. İş arayışını mezuniyetten sonraki dinlenme ve ödül süreci gibi görmeyi seç bence. Başarıların daim olsun 👏😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız,
      Teşekkür ederim :)) Mezun olmadan staj yerimi bulmuştum, dinlenemedim maalesef :(( Görüşmelere gitme süreci de çok yıpratıcı olduğu için bu bir açıdan iyi oldu, diğer açıdan kötü, bilemiyorum.

      Sil
  14. Hayatın boyunca her zaman her yerde böyle insanlar karşına çıkacak emin adımlarınla hep ileriye yürüyeceksin. :))

    YanıtlaSil