Artemis Yayınları
Çeviri: Ebru Özdemir
296 sayfa
|
Bir sürü yarım kitabı olan (bkz. Tüfek Mikrop ve Çelik, Yolda,
Vişne Bahçesi, Göğe Bakma Durağı, Doğal Yaşam ve Başkaldırı) Salıncak’tan
herkese merhaba! :D
Okullar açıldığından beri reading slump dönemim başladı. Kitap
bitiremiyorum, yoğunlaşamıyorum… Eylemcan’da bana Jülyet’i verdi.
Jülyet, Mimi adında bir kızın tiyatro da Juliet’i
canlandırmasını ve gelişen olaylarla kendini dönemin Verona’sında bulmasını
anlatıyor. Shakespeare’in ünlü karakterlerini bir de Mimi’nin bakış açısıyla
görüyoruz.
Akıcı, hızlandırıcı bir kitap. Ben eğlenerek okudum. Umarım beni
reading slumptan çıkarmıştır.
“Çoğu zaman kendimi, kendi hayatımda bir oyuncu gibi
hissediyordum; ailemin tasarladığı bir yolda yürüyor, repliklerimi söylüyor ve
önümü tıkayan talimatları takip ediyordum. Ama esas benim seçmek istediğim,
kendi başıma inşa etmek istediğim yol, henüz döşenmemişti. Hala inşaat iznini
bekliyordum.” /19
“Arzuladıklarımız ve yaptıklarımız bir Shakespeare sonesi ile
Troy Summer şarkısı kadar birbirlerinden farklı.” /40
“Aşk sadece kalbini paramparça etmeye yarar.” – “Bazen öyle
yapar, ancak bazen de kırılan parçaları tekrar yerine koyar.” /278
“Bay Shakespeare bir seferinde şöyle yazmış: Şüphe kalleştir,
cesaretimizi kırar, yapacaklarımıza engel olur, elimizi kolumuzu bağlar. Başka
bir deyişle, dilek dilemek, bir işe başlamak için iyi bir adımdır fakat ondan
sonra poponuzu kaldırıp onu gerçekleştirmeniz gerekir.” /295