23 Şubat 2018 Cuma

ADAM VE KIZ - DENİZ ERBULAK


9
Doğan Kitap
230 sayfa

Deniz Erbulak kitabında adı bile olmayan bir adam ve kızı anlatmış bize. Bu iki karakter her yerde görebileceğiniz kadar sıradanlar ama verdikleri kararlarla aynı zamanda özeller de…

Bazen hayat aynı Orhan Veli şiiri gibi birdenbire yaşanabiliyor.

Deniz Erbulak’ın yazdığı satırlar, kelimelerindeki naiflik beni kendine çekti. Bu konuyu başka yazar yazsa, sevebilir miydim bilmiyorum. Şu sıralar ilişkilerden çok, olay içeren kitaplara daha düşkünüm.

Adam ve Kız, sakin, nazik ve genelde iç seslerden oluşan bir roman. Henüz yazarla tanışmamışsanız, çok geç kalmayın derim…


“İnsanların kendilerini zavallı göstermeyi ne kadar sevdiklerini düşündü kız. Nefret ediyordu böyle sızlanıp duran ama hayatın niye yolunda gitmediğini asıl kendine soramayan aptal insanlardan.”

“Keyfi şeyler nadiren oluyordu ve bazen fazladan bir bardak çay, fazladan daha uzun bir kahvaltı, fazladan bir insan daha, masada hoşa gidecek şeylerdi kız için.”

“Kız basit olanı seviyordu. Ya da karmaşıklaştırmayı, kalabalıklaştırmayı, içinden çıkılmaz hale getirmeyi sevmiyordu.”


“Ancak sahip olduklarını terk edebiliyordu insan. Çamaşır makinesini yahut piyanoyu. Neye sahip olduysa!”


23 yorum:

  1. Kitabın yanında duran oyuncak da kendince bir öykü anlatıyor :) Neşeli sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu Anlar Koleksiyoncusu,
      Değil mi? Kar kürelerini çok severim, arkadaşımın hediyesiydi :))

      Sil
  2. Çok merak ediyorum Deniz Erbulak'ın kitaplarını, emeğine sağlık:))

    YanıtlaSil
  3. Son alıntı insanın doyumsuzluğunu betimlemiş... Ancak sahip olduklarını terk edebiliyordu, insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçe Perim,
      Kitapta doyumsuzluğu ima ettiğini sanmıyorum, sadece senin olmayan şeyleri terk edemiyorsun şeklinde vurgulamaya çalışmıştı :))

      Sil
  4. Çok geç kalma demişsin amma ben hiç okumadım :/ ilk fırsatta acele edicem :)

    YanıtlaSil
  5. benim kitabım , tüh ya bu siparişe bir tane ekleyecektim , bir dahakine hatırlat bana :D

    YanıtlaSil
  6. Anlatımınla birlikte ben de bir merak uyandırmayı başardı kitap. :)

    YanıtlaSil
  7. Alıntılar çok hoşuma gitti. :) Kitabın kapağı da öyle. :) Ve o kar küresi ne güzelmiş öyle! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Akay,
      Kar kürelerine bayılıyorum, keşke koleksiyonunu falan yapabilsem :)) Çok teşekkürler :))

      Sil
  8. Ne hoş bir kitapmış,cümleler çok hoş.Listeme aldım hemen :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş Tasarımcısı,
      Umarım seversin, keyifli okumalar :))

      Sil
  9. DEniz Erbulak okumak istediğim bir yazar, bu kitabı da merak ettim ama sence hangi kitabıyla başlamalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Ben sadece Kıyametle Savaşanlar ile bu kitabını okudum. Eğer daha bilimkurgu macera olsun diyorsan Kıyametle Savaşanlar güzel bir tercih olabilir ya da dram aşk istersen Adam ve Kız'la da başlayabilirsin :))

      Sil
  10. Alıntılar kitabı okumaya davet ediyor... okumadığım yazarlardan..

    YanıtlaSil
  11. İlkay,
    Kitabı da seveceğini düşünüyorum, yorumunu bekleyeceğim :))

    YanıtlaSil
  12. Önce Oytun'la Hayat sonra Kitap Eylemi ve şimdi sen, herkes bu kitabı çok seviyor ve öneriyor ben de daha çok merak ediyorum :).

    YanıtlaSil