31 Aralık 2022 Cumartesi

ÖZET 2023

 


Bir yılın daha sonuna geldik. Bana Özet yazımı hatırlatan İlkay’a sevgilerimi yollayarak başlıyorum bu yıl ki özetime.


Uzun zamandır yıllık okuma hedefimi tamamlıyordum, Goodreads kullanmadan önce de ortalama bir rakam tutturuyordum. Maalesef 2022 kara listeye giren bir yıl oldu ve hedefimi tamamlayamayarak 61 kitapta kaldım. Bu sayının bir kısmının da çizgi roman/webtoon olduğunu üzülerek belirmeliyim.

 


Toplamda 14,585 sayfa okumuşum, günde ortalama 40 sayfa ediyor. Okuduklarıma verdiğim ortalama puan ise 3.4.

 

Bu yıl okuduklarımdan en çok aklımda kalanlar: Ben Robot, Kış Yolculuğu, Kafamda Bir Tuhaflık, İskambil Kağıtlarının Esrarı, Tatar Çölü (tekrar okudum ve ilk okumama göre benim için çok farklı bir anlama sahip oldu.)

 

2022 hayatımda genel olarak büyük ve köklü değişikliklerin olduğu bir yıldı. Tamamen kötüydü diyemiyorum ama geneline baktığımda çaba, üzüntü, direnme ve kayıp görüyorum. Bu yıl mezun oldum, yasal stajıma başladım, staj yaptığım bürodan ayrıldım, yeni bir yer buldum, anneannemi kaybettik… Beni en çok üzen sonuncusuydu çünkü insanın elinden gerçekten bir şey gelmiyor.

 

Her şeye rağmen kendimizi avutarak hayata devam ediyoruz. Zaman bir şekilde geçiyor. “Zaman değil de dünya geçiyormuş insanın üzerinden.” (Şükrü Erbaş)

Geçen sene önümü daha net görebilmek ve hedeflerime ulaşmak istemişim. Ne hedefim varmış, onu bile hatırlamıyorum. Ancak şundan eminim ki önümü daha net göremiyorum, sanki gün geçtikçe daha da bulanıklaşıyor gibi. Hayata dair hayal kurmayı genel olarak bıraktığım, yoğunluktan ve psikolojik sorunlarımdan kitap bile okuyamadığım bir yıldı. İşten eve döndüğümde yemek yiyip, bomboş diziler izleyip, bomboş hissettiğim zaman dilimleri çoğunluktaydı.

 

Bu sene yine daha önceki seneler gibi gelecek yıldan sağlık, mutluluk, huzur isteyeceğim. Özellikle sağlık oldukça, bir şekilde devam edebiliyoruz.

 

Herkese iyi yıllar, sevgiyle kalın.



17 yorum:

  1. Görseller harika! Umarım bu yıla dair dileklerin gerçekleşir, mutlu yıllar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işınonur,

      Biraz geç bir cevap oluyor ama umarım :)) Çok teşekkürler :))

      Sil
  2. Fotoğraflar harika önce bunu söyleyeyim de. :)
    Bu arada ben hep senin blog isminle İlkay'ın blog ismini karıştırıyorum zihnimde hangisi hangisiydi diye sürekli bir ayırd etme peşindeyim. :D
    Bazen insanın böyle bomboş bir zaman dilimi geçirmesi gerekebiliyor. Eminim bu bomboş diye nitelendirdiğin zaman da sana çok şey öğretmiştir. Umuyorum 2023 yüzünde güller açtırsın ufukları daha net görmeni sağlasın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dövüşürken Hanımefendi Değilim,

      Fotoğrafları beğenmene çok sevindim :))

      İlkay'la karıştırılmak bir onurdur :))

      Bomboş zamanlar sanırım pek bir şey öğretmedi, hala aynı devam ediyorum :D

      Sil
  3. Anneanneciğin nur içinde yatsın.
    2023 sağlıkla, huzurla, mutlulukla, yaşama sevinciyle, bolluk bereketle gelsin .

    YanıtlaSil
  4. tatar çölü okuyum barik :) başın saolsun, 2023 daha enerjik ve neşeli olsun senin içiiin :)

    YanıtlaSil
  5. Başın sağ olsun. 2022 kimi için dönüm noktası kimisi içinse son derece kötü bir yıl oldu hiç ortalama bir şey duymadım. 2023 hepimize uğur getirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dear Monarosa,

      2023'de pek iyi ilerlemiyor ama bakalım, umarım kalan yarısı iyi olur :))

      Sil
  6. 2022 benim için de pek parlak bir yıl değildi. Hatta hayatımın en kötü yıllarından biriydi. 2023 için içimdeki umudu koruyorum. Umarım hepimiz için güzel bir yıl olur. Mutlu seneler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,

      Umarım 2023 senin için çok daha iyi bir yıl oluyordur. Bunu hak ettin <3

      Sil
  7. İnşallah dilekleriniz gerçekleşir ve yeni yıl sağlık ve mutluluk getirir.

    YanıtlaSil