28 Aralık 2021 Salı

ÖZET 2021

 


O kadar uzun zamandır bir şeyler yazmadım ki şimdi bu yazıyı tamamlayabilecek miyim gibi şüphelerle 2021 Özet’ine başlıyorum.

 

Bu yıl diğer yıllara nazaran daha fazla kitap okudum: 102 kitap. Aslında sayıyı arttıranlar okuduğum çizgi romanlar; görece daha hacimli olanlar olsa da 27 sayfa olan bile var. Toplamda 26,209 sayfa ediyor yani günde 72 sayfa okumuşum.

 

Kitap sayım artmış olmasına rağmen genel olarak bu yıl okuduğum kitaplara bakınca tatmin olmadığımı hissediyorum. Okuduklarıma verdiğim puanların ortalaması ise 3.3. Geçen sene okuma listem daha güzelmiş.

 


Bu yıl okuduklarımdan, okumanıza gerek olmadığını düşündüğüm birkaç kitap: Her Günün Derdi Kendine – Antonio Fusco, Gizli Anların Yolcusu – Ayşe Kulin, Fence (çizgi roman/ ilk 4’ü), Veba Geceleri – Orhan Pamuk ve eğer linç yemeyeceksem Çavdar Tarlasında Çocuklar – Salinger.

 

Sevdiklerimden de birkaç tane bırakıyorum: Kitap Hırsızı – Markus Zusak, Kutsal Dedektiflik Bürosu – Douglas Adams (ikinci kitabı çok iyi değil ama yine de ilki için okunmaya değer), Kar – Orhan Pamuk (aslında üç puan verdim ama aklımda kalan kitaplardan biri), Güz Alacakaranlığı Ejderhaları – Margaret Weis (uzun zamandır beni böyle tatmin eden fantastik seri okumamıştım), Usta ve Margarita – Bulgakov, Heartstopper – Alice Oseman.   

 

Oda arkadaşım, ben yokken odanın sahibi

2021 garip, arada kalmış bir yıldı. İlk yarısını online eğitimle evde geçirdim, diğer yarısını ise yüzyüze eğitimle ve uzun zamandır hayalini kurduğum 1+1 evimde… Hayatıma iki Boncuk girdi ve ikisi de bana çok iyi geldi. Hayatımdaki ilk Boncuk, Nisan ayında 37 günlük olarak bana oda arkadaşı oldu. Ailecek kuş bakmaya alışık olduğumuz için birbirimize adapte olmamız zor olmadı. Günlerimi güzelleştirdi. Evde sürekli insan olmasına alışık olduğu için okullar açılınca onu yanıma almadım. Bu aşamada ise evlatlık Boncuk’um devreye girdi; akrabalarımın artık istemediği, kafesinden çıkarmadıkları, zor bir hayatı olan, yaşını başını almış bir kuş kendisi ve şans eseri adı da Boncuk. Ev arkadaşım olduğunda, pek uçamıyor ve her türlü harekete ısırarak tepki veriyordu. Kendisi bana sevginin her şeyi iyileştireceğini tekrar gösterdi. Şimdi odaları istediği gibi uçarak geziyor hatta annesine öpücük bile veriyor. İkisi de iyi ki hayatıma girdiler.

 

Ev arkadaşım, bazen benden bıksa da derinlerde seviyor

2021 kendince zorluklar barındıran bir yıldı -ekonomiye değinmek istemiyorum- ama güzel şeyler de oldu. 2020’nin durağanlığından sonra eski hayatıma benzer -pandemi gölgesi altında da olsa- bir yaşama dönmek psikolojime iyi geldi. Tek yaşamayı her zaman seveceğimi düşünüyordum. Pandemide ailemle yaşamaya çok alışmış olmam geçiş sürecini zorlaştırmış olsa da kendimi tanıdığımı görmüş oldum ve bireyselliğimden gerçekten keyif alıyorum. Geleceğim nasıl şekillenir bilmiyorum ama bugünleri güzel anımsayacağım.

 

Her yıl özet yazılarında, gelecek yıldan sağlık, mutluluk ve huzur istemişim. Bu yıl bunların yanında daha spesifik dileklerde bulunmak istiyorum. Önümüzü daha net görebildiğimiz, hedeflerimize ulaştığımız, kafamızın içinde karışık olan düşüncelerin düzene girdiği bir yıl olsun.

 

Sevgiyle.

18 yorum:

  1. İyi dileklerinize amin. 🙏🏻
    Yeni eviniz hayırlı olsun. Bireysellik ve ne isgediginj bilmek çok güz bir duygu. Keyifle geçsin günleriniz. Boncuk'a ve size iyi seneler. Selamlar sevgiler 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük Bloğu,
      Teşekkür ederim, umarım iyi bir yıl geçirirsiniz, sevgiler :)

      Sil
  2. iyi bir okuma performansı, tebrikler:)
    yeni ev yeni enerji demek, ev arkadaşın da çok tatlı:)
    dileklerinin gerçekleştiği mutlu bir yıl diliyorum, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Teşekkür ederim, hepimiz için iyi bir yıl olsun :))

      Sil
  3. Yeniden yazıyor olman çok güzel, hoş geldin öyleyse! :)
    Okuma anlamında verimli bir yıl geçirmişsin. Boncuk da çok şirin görünüyor. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembeseveri
      Hoş buldum, çok teşekkür ederim :))

      Sil
  4. Özlemiştik seni, şahane bir yazı, önerdiğin kitaplara bakacağım, Boncuk’lar süper:)) şimdiden mutlu yıllar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Ben de sizleri özlemişim :)) İyi yıllar :))

      Sil
  5. size ve tatlı ev arkadaşlarınıza sağlıklı bir yıl diliyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dlkgzr,
      Teşekkür ederim, umarım sizin için de öyle olur :))

      Sil
  6. tamam öyle olsun yeni yıl mademsi :) margaret weis not aldım peku :) bocuklar çok şirin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Bu yorumun neden gözümden kaçmış anlamadım :(( Boncuklara aşığım :D

      Sil
  7. Seni buralarda görmek güzel Elif. Umarım arada sırada da olsa yazmaya devam edersin. Başka sitelerden takipleşsek de blogların yeri ayrı.

    Geçen sene benim okuduğum sayfalar da 26 bin küsurdu. Ben de genellikle Modern Klasikler'den okuduğum için çok kitap okumuş gibi görünüyorum ama çoğu ince kitaplardı. Bu sene, uzun zamandır okumayı ertelediğim kalın kitaplardan okumaya çalışacağım.

    Hepimiz için güzel bir yıl diliyorum. Sevgiler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      Blog gerçekten farklı bir ortam ama dönebilir miyim bilmiyorum, belki arada yazarım yine de :))
      Sayfa sayısı az olunca çok kitap görünse de çok tatmin edici olmuyor değil mi? Umarım bu sene daha verimli olur (bu cümleyi kurarken okuma hedefimde geri kaldığımı fark ettim ama olsun :D)
      Sevgiler :))

      Sil
  8. İlkay,
    Hislerimiz karşılıklı :) Yıl içinde yazarım belki yine, umuyorum diyelim :D Oda arkadaşlarım da sana sevgilerini gönderiyorlar. :)
    Yaşayacağından eminim, bana da çok uzak görünüyordu ama gerçekleşti. Umarım her şey gönlünce, hayırlısıyla olur. Kendine çok iyi bak, sevgiyle <3

    YanıtlaSil
  9. heey, alkatraz kuşçusuu :)

    YanıtlaSil