14 Nisan 2016 Perşembe

Uzak Doğu Mutfağı / Sopung - Kore Pasta ve Yemekleri


Kitap Eylemi’yle fark ettik ki bir süredir Uzak Doğu Mutfağı denemesi yapmamışız.

Salı günü bozuk olan fotoğraf makinem için Sirkeci'ye gitmemiz gerektiğinde, dönüşte de Topkapı'ya uğrayabiliriz diye konuştuk.



 Salı günü öğlene kadar Sirkeci'de işimizi bitirmemizin ardından, soluğu yeni açılan Sopung – Kore Pasta ve Yemekleri’nde aldık.


Sopung Topkapı metro durağına oldukça yakın. Biz tramvayı tercih ettiğimizden biraz yürümek zorunda kaldık (ben biraz da tırstım, yeni yerlerde gezmeye karşı temkinli miyim ne?).


Metrodan çıkıp Sulukule Sanat Akademisi'ne doğru 100-150 metre kadar yürüyüp ulaşabilirsiniz.

Restaurant oldukça küçük ama samimi bir mekan. Menüyü getirdiklerinde yemeklerden önce dikkatimi çeken şey el yazısıyla yazılmış olmasıydı. Solda Korece, yanında da Türkçe şeklinde hazırlanmış menü bizi sımsıcak karşıladı.

Ben ramen tercih ederken, Kitap Eylemi kimbap istedi. İkimiz de merak ettiğimiz yemekleri sonunda bulmuştuk. :D


Servisi beklerken, sahibiyle de konuşma şansı bulduk biraz. –Buraya utangaç bir Salıncak çizelim.- Daha çok Korelilerin mi yoksa Türklerin mi gittiği merak ettiğimiz bir konuydu. Koreliler tatlılar için, Türkler de yemekler için geliyormuş. :D



Yemekler geldiğinde sırayla tattık tabii. :D Kimbap yiyemeyeceğimi düşündüğüm lezzetlerden biriydi ama yanılmışım. İçinde çok fazla çeşit olduğu için sevmediğim yiyeceklerin tadını almadım. Kitap Eylemi zaten seveceğini biliyordu. :D 

Ramen de benim seveceğimi düşündüğüm yemekti ve sevdim de :D Çok lezzetliydi.


Sonuç olarak Sopung benim tamamen doyduğum tek Kore restaurantı olma özelliğine sahip :D Çalışanları da çok güler yüzlüydü.


Çıkmadan keklere göz attık ve çikolatalıyla sadeden denemeye karar verdik. Eve paket yaptırdık. Kekler de çok taze ve lezzetliydi. Favorimiz çikolatalı olan :D

Bizimle ilgilenen Nuri’den izin istedik ve fotoğrafını çektik, ona merhaba deyin! 안녕하세요!



Ayrılırken bize verdikleri hediye de anahtarlıklarımızda yerini aldı. 감사합니다!


54 yorum:

  1. Yaaa *.* Ne kadar sıcak bir yer olduğunu fotoğraflardan bile hissettim ama beeen. Çok güzelmiş ya, keşke ben de böyle yerler keşfedebilsem... İstanbula gittiğimde unutmadan uğrayacağım, uğramalıyımm ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      Fotoğraftan bile bu duyguyu verebilmiş olması ne güzel :)) Uğramalısıın :D

      Sil
  2. Ay canım Nuri! 1 Hafta önce oradaydık bizde :) O kadar tatlı bir yer ki çok güler yüzlüler gerçekten, uzun uzun konuşabilme fırsatı bulmuştuk. Şimdi senin postunu da okuyunca tekrar anımsadım. Biz ddukbokki ve kimchi yemiştik. Acı yiyebiliyorsan ddukbokki'yi tavsiye edebilirim. (sağlam acı çünkü) Bende bir dahakine ramen yiyeyim :)) Çok güzel bir yazı olmuş, ellerine sağlık! ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela,
      Ddukbokki yiyemem sanırım, çok aşırı acıysa :D Kitap Eylemi yer ama :D
      Teşekkür ederiim :))

      Sil
  3. Ne kadar güzel anlatmışsın Gitmiş kadar oldum karşıya geçersem aklımda olsun :) Değişik lezzetler denemeyi severim :) Hediyen de pek güzelmiş güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım,
      O zaman tam senlik, yeni tatlar denersin :)) Teşekkür ederim :))

      Sil
  4. Yaaaa değişik lezzetlere çok açık değilim ama merak ettiğim bi mutfak kore. Tabi çekiniyorum daa :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat Kaydetmeye Değer,
      Ben de denemeyi seviyorum ama yeni tatlara kapalıyım gibi, kendi damak tadımı arıyorum :D Ama yine de çekinme dene gitsin :D

      Sil
  5. Acayip kıskandım şu an. :D Gözlerim kaldı diyebilirim, dolu dolu çok tatlı bir mekanmış. Bende çok merak ediyorum Kore mutfağını. :) Sayende gitmiş kadar oldum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valar Morghulis,
      Ben de hala merak ediyorum ama her şeyi de sevmiyorum, bir ikilem içindeyim :D

      Sil
  6. Uzakdoğu mutfağı denince gece gündüz böcek yiyorlarmış gibi hissediyordum. Önyargılıyım sanırım. Çok güzel bir tanıtım yazısı olmuş Afiyet olsun ikinizede

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer,
      Önyargıları yıkmak gerek :D Soya filizi dışında içinde bir şey yoktu tavsiye ederim :D

      Sil
  7. Yaa bi günde beraber gidelim, zaten buluşma sözüm var Kitap Eylemi!ne olmaz mı? :D

    YanıtlaSil
  8. çok lezzetli görünüyorlar

    YanıtlaSil
  9. Kore mutfağı -hatta biz bunu direkt Uzakdoğu mutfağı yapalım- ile aramız pek iyi değil doğrusu... Tatlı olarak hiçbir şey denemedim gerçi. Samimi bir mekan gibi görünüyor kesinlikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem,
      Biraz damak tadımıza tersler bence de ama yine de denemeyi seviyorum :)) Tatlıları sevebilirsin bence :))

      Sil
  10. Kore kültürü ve yemekleriyle ilgili bir bilgim yok. açıkçası merakım dayok ama mekan ve yiyecekler o kadar güzel görünüyor ki ben de oraya gitmek isterdim. Güzel bir paylaşım olmuş. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      Umarım bir gün gidersiin :)) Teşekkür ederim :))

      Sil
  11. Ben uzakdogu mutfagindan çok az çesit severim ama mekan çok sirin görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. D. Soygul,
      Ben de çok yemek ayırıyorum Uzak Doğu Mutfağında :))

      Sil
  12. Ben hiç uzak doğu mutfağından bir tadımlık dahi olsa tadmışlığım yok lezzet açısından :(( ve okurken iç geçirdim resmen tam Fenoyla gitsek dicemtim ama o tabi oo oooo :D Kore dizisi izliyorum Salıncak afferim dimi bana aştım şu sıra kendimi Feno'm sayesin de :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde'nin Blog Günlüğü,
      Ooooo Kore severler arasına hoş geldin Gözdeee :D Bunu kutlamalıyız :D Toplanıp gidelim :D

      Sil
  13. tophane metro durağına yakın ha taam gitcem ben de ramen ve kimbap yicem taam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep! beraber yiyelim tadı çıksın, şöyle höpürdete höpürdete :)))

      Sil
    2. Gözde koş koş bak şimdi de Deep'i çağırıyor bizsiz????

      Sil
  14. Uzakdoğu mutfağı hiç bana göre değil :) Türkiye'deki restoranlarda yediğim tatlı ekşi tavuk, pilav bir de kızarmış dondurma olabilir (hmmmmm...). Artık hangi mutfaksa benimkiler :)
    Ama o kekler nedir öyle??? Kek her yerde kek! Yenilirmiş!
    Aman bilmediğini yerlere girmeyin bak ben de korktum!
    Doymanıza da sevindim, güzel bir mekanmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağınık Anne,
      Topkapı'yı pek bilmeyince ben de tırsmıştım :D Tatlı ekşi tuzlu şeylerini ben de sevmiyorum Dağınık ya, damak tadımıza uygun değil. :D Kekleri güzel cidden :D

      Sil
  15. yine yapalım ileride bir zamanlarda:D

    YanıtlaSil
  16. Sulukule sanat akademisine oğlumu götürdüm getirdim hiç gözüme çarpmadı çok güzel bir keşif yapmışsın :) özellikle kekleri merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esmanur,
      Yeni açılmış, belki ondandır :)) Kekleri de güzel :))

      Sil
  17. En alttaki tatlı görünümlü şeyi triliçe sanıp da gece gece aş ermek :((

    YanıtlaSil
  18. Gerçekten çok tatlı bir ortam fakat bir şey sormak istiyorum.Ana yemeklerde veriliyor mu resimde kimbap vardı fakat başka yemekler de var değil mi?dduk bok i tarzı yemeklerde var öyle değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)) Evet, başka yemeklerde vardı, biz noodle ve kimbap tercih etmiştik :))

      Sil
  19. Ankara'da bu tarz yerleri ne kadar araştırsam da bulamadım. Yanarım yanarım buna yanarım :D Sanırım İstanbul'a geldiğimde gideceğim ya da evde kendim ramen yapacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Çelik,
      İstanbul'a bekleriz o zaman :)) Evde yapılanları da seviyorum ben ki, çok lezzetli oluyorlar :D

      Sil
  20. Guzel bir yere benziyo . Bende gitmeyi düşünüyorum. Peki fiyatları nasil ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ashley,
      Üzerinden bir yıl geçtiği için pek fiyatları hatırlamıyorum ama uygundu sanki :))

      Sil
    2. Ne kadar tatlı bir yermiş:) böyle biryer keşfettiğiniz için şanslısınız ben de isterdim :)

      Sil
    3. Kiraz Kahve,
      Teşekkürler, İstanbul'daysanız gidebilirsiniz, hala açık :))

      Sil
  21. ne kadar hoş bir mekan şimdiden favorilere ekledim bile ^_^ bu yıl yapılacaklar listemde farklı bir ülkenin yemeğini tat maddesi vardı. burada gerçekleştireyim bari :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmza Hayalperest,
      Umarım seversin, ben gittiğimde sevimli bir mekandı :))

      Sil
  22. özellikle belirtmeliyim ki uzak doğu mutfağı için burdayım :) :) Listeme ekledim mutlaka dediğiniz yerlere gideceğim. Bende elimden geldiğinde bir şeyler yazıyorum sizi de beklerim :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem Oğuz,
      Umarım seversiniz, bloguma hoş geldiniz :))

      Sil