10 Aralık 2017 Pazar

Tiyatro: Huzur

Aralık ayı oyun seçimimle buradayım! Bu sefer Ahmet Hamdi Tanpınar’ın eseri olan Huzur'un uyarlamasını izledim.




Öncelikle, oyuna gidecekseniz kitabın en azından ilk 100 sayfasını okumanızı tavsiye ederim. Ben 312’deyim –evet, tiyatroya kadar kitabı bitiremedim. :D Eğer konu hakkında fikriniz olmadan giderseniz, oyunu anlamak zor olabilir.

Huzur, Kenan Işık tarafından oyunlaştırılmış. Bilge ile Üsküdar Stüdyo Sahnesi’nde izledik.


Salon çok küçüktü ama dizaynı oyunun içindeymiş izlenimi veriyordu. Dekor bir antikacı dükkanıydı ve harikaydı. Ayrıca Romeo ve Juliet’deki Juliet yani Damla Ece Dereli, burada da Nuran rolündeydi. Huzur’daki rolüyle En İyi Kadın Oyuncu seçilmiş.

İhsan, kitaptaki en sevdiğim karakterlerden biri, Kubilay Karslıoğlu tarafından canlandırılmış. Kendisini İhsan rolüne çok yakıştırdım.


Suat karakterini oynayan isim ise bana kalırsa oyunun en’lerindendi. Oyunculuğuna bayıldık Bilge’yle.

Makyaj, kostümler güzeldi ama kitabı okurken cumhuriyet dönemi kıyafetlerini hayal etmiştim. Oyundaki müzikler harikaydı, oyuncuların seslerini de sevdim. Alta kullanılan parçalardan bir tanesini bırakıyorum:



Oyunda hoşlanmadığım noktalardan biri, Macide karakterinin olayları anlatması oldu. Romanı 1 saat 20 dakikalık oyuna dönüştürmek zor olabilir ama aralarda hikaye anlatır gibi detayların verilmesi beni rahatsız etti –ki bu bilgilerde kitabı okumadıysanız yetersiz gelebilir.

İkincisi ise, Mümtaz karakteri. Hayalimdekiyle bu kadar uyuşamazdı herhalde. Ben belli bir ağırlığı olan, karakteri oturmuş yine de Mümtaz’ın naif iç dünyasını yansıtabilecek biri olur diye düşünmüştüm.

Kısaca Huzur, beklediğim gibi değildi. Güzeldi ama kitabıyla kıyaslanamaz bile. –Son 100 sayfam- Okuyup izlerseniz daha fazla keyif alacağınızı düşünüyorum.



Yazar: A. Hamdi Tanpınar
Oyunlaştıran: Kenan Işık
Yönetmen: M. Nurullah Tuncer
Oyuncular: Nimet İyigün Nalbant, Kubilay Karslıoğlu, Hakan Elmasoğlu, Orkun Gülşen, Damla Ece Dereli, Nesli Yılmaz, Ozan Özcan , Burak Çağlar, Derya Yırtıcı, Yusuf Can Sancaklı, Tolga Kortunay , Fatih Altınağaç, Gökhan Türkal, Burcu Bahar Aydın, Göze Şenol, Emir Üstündağ
Sokak Çalgıcıları: Can Feza Gündüz, Hasan Kiriş, Furkan Sarı


38 yorum:

  1. Bu kitabın sineması olurdu belki ama tiyatrosunu hiç düşünmezdim. Merak ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aze,
      Sinemaya aktarmak bile zor olurdu diye düşünüyorum :))

      Sil
  2. Fotoğraflara bakınca çok ilginç bir oyuna benziyor, o kızları Makbet'in cadılarına benzettim tövbe tövbee :))))çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Ben de fotoğrafları gördüğümde öyle demiştim :D Enteresan kostüm seçimleri ama güzeldi :))

      Sil
  3. Kitabını sevmiştim şimdi tiyatrosunu da merak ettim. Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      Kitabı kadar güzel olmasa da, yine de şans verin derim :))

      Sil
  4. Dekorlar gerçekten çok farklı bir atmosfer katmış. :)
    Paylaştığın müziği şu anda dinliyorum ve kulağa gayet hoş geliyor. :)
    Emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Akay,
      Hasret'i defalarca dinledim ben de :))
      Teşekkürler :))

      Sil
  5. Bazı kitaplar tiyatroda, bazıları sinemada hayat buluyor, haklısınız. Bu şarkı ne zaman dinlesem içimi acıtıyor... Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos,
      Şarkının benim içinde garip bir etkileyiciliği var.. Alıp sürüklüyor sanki.

      Sil
  6. Kitabı okumuştum tiyarosunu ilkkez duyuyorum. İlginç olacaktır eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onur Yılmaz,
      Geçen sene sergilenmeye başlanmış sanıyorum ama yıllar öncesinde de gösterimi olmuş.

      Sil
  7. Filmlerde olduğu gibi oyunlarda da önce kitabını okuyup sonra izlemeyi seviyorum. Tiyatroya düzenli olarak gidiyorum ama Türk klasiklerini izlediğimi hiç hatırlamıyorum. Keşke daha çok oyun çıksa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Keşke ve bilet bulmak da bu kadar zor olmasa... :))

      Sil
  8. Kitabını sevmediğim için tiyatrosu bana hiç olmaz:( Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      Haklısınız, oyununu da sevmeyebilirsiniz :))

      Sil
  9. İçimde tiyatroya gitme aşkı uyandırıyorsun. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. She is the man,
      O zaman bir tiyatro yorumu görebiliriz sende de belki :D

      Sil
  10. Tiyatroya daha da sık gitmeyi istiyor insan, blogunda bizlere anlatınca böyle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Yüksel,
      Tiyatroya gitmek iyi geliyor bana bu yıl :))

      Sil
  11. Kitabı okumadan oyunu anlamak zor diyorsun..Bak bu not, oyuna gidecekler için iyi bir tavsiye olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşimle Her Telden,
      Konu hakkında bir şeyler bilerek gitmek önemli :))

      Sil
  12. yine bir tiyatrolu ay oldu , yenisine sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Keşke her ay izleyebilsem demiii :D Bi de keşke Skam'in yeni sezonu olsa :D

      Sil
  13. Huzur'u okumadım. Üsküdar'da eskiden Müsahipzade Celal Sahnesine giderdim. Hala duruyor mu bilmiyorum. Afişte Devlet Tiyatrosu logosunu görünce sahne neden küçük diye merak ettim.
    Tasarım benim de hoşuma gitti. Etkileyici görünüyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film Gündemi,
      Bu Stüdyo Sahnesi'ydi, bence küçüktü :)) Görsel bakımından etkileyiciydi gerçekten :))

      Sil
  14. Tiyatroya vakit ayırabilmeniz ne güzel , imrendim doğrusu. Ama açıkcası bana göre bir oyun değilmiş gibi geldi. Bu güzel tanıtım paylaşımı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan Ucer,
      Elimden geldiğince ayırmaya çalışıyorum, ben teşekkür ederim :))

      Sil
  15. Bugünlerde tiyatro izlemeyi çok istiyorum, değişik olmuş. İstanbul'da bir festivalde Kral Lear'ı izlemiştim. Yabancı bir grup İngilizce oynayacağı için kütüphaneden kitabını alıp okumuştum önce ama ben de bitiremiştim :) Yine de güzel oluyor okuyunca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işın Onur,
      Bitiremesek bile konuyu bilmek yeterli oluyor :D Ben de izlemek isterdim :))

      Sil
  16. Tiyatroda 'Huzur' mu? Beni şaşırttı. Kostümler modern uyarlaması izlenimi veriyor. Tiyatroya gitmek de uzun zamandır aklımda iken tiyatrodan bahsedilince daha çok gidesim geldi doğrusu, bilgilendirme için teşekkürler :) Bir de blogun arka planındaki kar ve köşedeki küçük prens teması çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alice,
      Aslında oyun hala 2. dünya savaşı öncesini anlatıyordu ama evet kostümler biraz modern olmuş :)) Gidersen yazını okumak isterim :)) Beğenmene çok sevindim ki :D

      Sil
  17. oo Kenan Işık mı oyunlaştırmış, çok etkilendim gerçekten, bu romanı oyun olarak hiç kafamda canlandıramamıştım, dediğin gibi kostümler fazla modern görünüyor ama Alice harikalar diyarında gibi bir hava aldım ben, çok hoş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Alice Harikalar Diyarında'nın da oyunu varmış biliyor musun? :(( Çocuk tiyatrosu ama yine de gitmek isterim :D Huzur'a şans verebilirsin bence de, ben kitabı daha çok sevdim ama arkadaşım oyununa bayıldı :))

      Sil
  18. Selam yine ben :D Bende nehrin solgun yünüze ÜSküdar sahnede izledim sahne cidden küçük ama oyun güzeldi. Tamam başta azıcık minnacık sıkıldım ama Levent Öktem bir harika oynadı cidden tecrübenin ne kadar önemli olduğunu gördüm. Bu arada o 10.10 olayını cözdüm gişede 10.00 da başlıyormuş satış. Profesyonele bilet almayı çok denedim ama başaramadım :D Ve ben kitabı lisede nefret ederek okumuştum :D Huzur`u sanırım hiç sevemeyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady,
      Selam, sen hep gel :D Gişe yüzünden bilet bulamıyoruz yani ama saat 10'da da gişeye gitmeye çok üşenirim ki :D Nehrin Solgun Yüzü'nün konusu bana biraz sıkıcı görünmüştü ama dediğin gibi oyunculuk çok önemli. Profesyonel'i ben de izlemek istiyorum ya, umarım izleriz :D

      Sil