29 Temmuz 2018 Pazar

HAM'Lİ ÇİFTÇİ GILES - J.R.R. TOLKIEN


42
İthaki Yayınları
Çeviri: Niran Elçi
197 sayfa


Tolkien okumayı özlemişim!

Kitapçıya gittiğimde elim Ham’li Çiftçi Giles’e gitti ve bir çırpıda bitirdim.

Ham’li Çiftçi Giles, Tolkien’in Orta Dünya’dan tamamen farklı olan pek az eserinden biri. Başta çocuk kitabı niyetiyle yazdığı hikaye geliştikçe yetişkinlere hitap etmeye başlamış. Tolkien’in kendi yorumuyla: “Kim satın alırsa alsın, bu hikayenin çocuklar için yazılmadığını fark edeceksiniz; gerçi diğer kitaplarda olduğu gibi, bu kitabın çocukları eğlendirmesini engellemeyecektir.”

Elimdeki basım, hikayenin son halini, ilk müsveddesini ve devam hikayesini içeriyor. Devam kısmı müsveddelerden alınmış, tam bir hikaye halinde değil. En sona notlar konmuş ve kelimelerin kökenleri, imalar vs. açıklanmış.

Tolkien seviyorsanız, masal okumak hoşunuza gidiyorsa tavsiye ederim. Giles ile Bilbo arasında bağ kurabilir ve köpeği Garm’ı Roverandum’dakine benzetebilirsiniz.

Keyifli okumalar! :)

“Ben bir çiftçiyim ve bununla gurur duyuyorum. Sade ve dürüst bir adam ve dürüst adamlar sarayda başarılı olamazmış, öyle diyorlar.”



21 yorum:

  1. Hiç duymadığım bir kitap, son sözü de çok doğru söylemiş bence 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Sağlık,
      Tolkien’in bu eserlerini yeni basıyor İthaki :))

      Sil
  2. Kim sevmez ki masal okumayı. Ebeveynler sadece küçük çocukları uysun diye masal okumaz onlara, kendileri de çok keyif alırlar da ondan okurlar. Listeye alındı bile, tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Yakalı,
      Umarım seversin, Tolkien seven beğenecektir eminim :D

      Sil
  3. İthaki yayınlarının kitap kapaklarına bayılan bir ben miyim? 🙈 Bu kitabı ilk defa duyuyorum, yazarı da aynı şekilde. Bir şans veririm ilerde. Teşekkür ediyorum. 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Yüksel,
      Yazarı tanıyorsundur, Yüzüklerin Efendisi'nin yazarı :)) İthaki'nin son dönem kapakları çok iyi gerçekten de :))

      Sil
  4. Tolkien bence bir dahi, süper, inanılmaz biri. Mutlaka okumak isterim üstelik masal okumaya bayılırım. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Kitabı ilk defa uydum. İleride okumayı isterim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Çelik,
      İthaki bu kitapları yeni yeni çeviriyor :))

      Sil
  6. duymadıydım, okunurmuş ivit, ismi de hoşmuş :)

    YanıtlaSil
  7. Yazarın bu kitabını duymamıştım. Yüzüklerin Efendisi'ni bir okuyabilseydim bunlara da sıra gelirdi :-)

    YanıtlaSil
  8. İlkay Özgür,
    Harika gerçekten çok beğendim ben de ama kitaplıkta o kadar güzel durmuyor :D Kitap diyetinde başarılı olamayanlarda bugüün :D

    YanıtlaSil
  9. Keşfedilmemiş kitaplara bayılırım. İlk fırsatta okuyacağğım.

    YanıtlaSil
  10. Bende sizi bloguma beklerim
    https://anbiriktiricisi.blogspot.com/2018/08/fotografta-isnma-hareketleri.html

    YanıtlaSil
  11. Kitabın evreni orta dünya mı acep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyar Cüro,
      Değil, yazarın Orta Dünya'da geçmeyen nadir eserlerinden biri. Yine de Hobbit'i anımsatan bir yönü vardı sanki :))

      Sil