3 Eylül 2018 Pazartesi

ELEKTRA - SOPHOKLES


53
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

Çeviri: Azra Erhat

57 sayfa



Merhaba! Stajımın son günlerinde kurumun kütüphanesinden yararlanmaya karar verdim –öncesinde hep çalıştığım konuyla ilgili kitapları incelemiştim- böylece Elektra’ya başladım.

Elektra bir Yunan tragedyası ve Sophokles’den okuduğum ilk eser. Biraz zorlayıcı olacağını düşünmüştüm ama aksine oldukça akıcı ve benim için ilgi çekici bir kitap oldu.

Oyun Elektra ve kardeşi Orestes etrafında şekilleniyor. Konuyu anlatmak istemiyorum zaten 57 sayfa ama Elektra’nın babasını aşırı sevdiğini belirtmeliyim çünkü Elektra Sendromu adını buradan alıyor. Babalarına fazla sevgi gösteren kızlar, ona ulaşamadıklarında ortaya çıkıyormuş.

Yunan mitolojisi severlerin beğeneceğini düşünüyorum. Çok keyifli ve akıcıydı, belki bir gün izleme fırsatı da bulurum.

“Bence kar getiren bir söz zararlı olamaz.”

“… düşmanlarına fazla öfkelenme, ama onları unutma da. Zaman şifa veren bir ilahtır…”

“Anne olmak ne garip! Evladından kötülük de görse, bir anne ondan nefret edemez.”

“Bir tanrı hep aynı insanları korumaz. Şimdiye kadar bize karşıydı, fakat bugün birçok mutluluk verecek bize belki.”

“İnsanlar için basiretli ve ölçülü bir karakter en büyük kardır inan!”



25 yorum:

  1. Okumadığım bir kitaptı.
    Tanıtım adına teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mukaddes'çe Konuşan Satırlar,
      Ne demek, güzel bir kitap :))

      Sil
  2. Çok okumak istediğim bir tragedya, geçen kitap fuarında alacaktım da yoktu lakin bir ara kesin okumalıyım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri Makinesi,
      Seveceğini düşünüyorum ben de :))

      Sil
  3. Okumadığım bir kitap. Bilgi sahibi oldum. Kitap tanıtım/değerlendirme yazınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Anne olmakla ilgili söz,baya irdelenmeye değer bir söz diye düşündüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      Belki de annelerle ilgili bir yazı yazarsın :))

      Sil
  5. Elektra kompleksini duymuştum, ilginç bir kitap olmalı. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Vayyy bu kitap harikadir.Mutlaka okunmali.
    Sevgiler canim

    YanıtlaSil
  7. Kızılay'a gittiğimde Dost'a uğrayıp bakayım, güzel görünüyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Dost harika, Ankara'da sevdiğim yerlerden biri :D

      Sil
  8. İlgimi çekti, ilk fırsatta okumak isterim. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. İlgi alanımın çok çok dışında kalan bir kitap. Ama böyle türlere de bir şans vermeli. :')
    Çekmiş olduğun resim çok hoş. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Yüksel,
      Beğenmene çok sevindim, şans verirsen akıcı olduğunu göreceksin :))

      Sil
  10. İlkay Özgür,
    Staj yaptığım yerin kütüphanesi orası :D

    YanıtlaSil
  11. Yunan tiyatro eserlerinden birçoğunu heyecanla okumuştum bir zamanlar tiyatro kursu alırken. Eğitmenimiz hayli ısrarcıydı okumalarda haklı olarak ama sanırım sıra Elektra'ya geldiğinde kurs çoktan sona ermişti :) Tembel öğrenci de okumayı ihmal etti tabi. Blogunu yeni fark etsem de bana bir şeyleri hatırlattığı için teşekkür ederim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adamkarga,
      Yunan tregadyaları konusunda benim çok eksiğim var aslında, kütüphanede gözüme çarpmasa ertelerdim muhtemelen. Kurs ne güzel olmuş, her açıdan faydalı :))

      Sil