30 Ağustos 2018 Perşembe

İNSANIN ACISINI İNSAN ALIR - ŞÜKRÜ ERBAŞ


52
Kırmızı Kedi Yayınevi
256 sayfa

Düşünün ki tanımadığınız bir şehre yalnız gelmişsiniz. Sokaklarında anılarınız yok, dost çevreniz yok. Her şeye sıfırdan başlıyorsunuz. Yeni insanlarla tanışıp, arkadaş oluyorsunuz. Alışmaya çalışıyorsunuz. Bu duygularla Karanfil Sokak’taki Dost Kitabevi’ne girdiğinizde, beni al diye bağıran kitap Şükrü Erbaş’tan İnsanın Acısını İnsan Alır oluyor.

İşte böylece kitaplar da insanların ihtiyacını anlayabiliyor.

Daha önce Şükrü Erbaş’ın Bütün Şiirler 2’sini okumuştum. Bu kitabı ise yazılarının derlemesi. Önce insanı anlatmış Erbaş, acısını, aşkını, yalnızlığını, yabancılığını… Siyasi olaylara değinmiş. Sonra çeşitli şairler hakkında yazmış: Nazım Hikmet, Orhan Veli, Gülten Akın…

Aslında yazarın 3 deneme kitabının derlemesi elimdeki kitap: Bir Gün Ölümden Önce, İnsanın Acısını İnsan Alır, Gülün Sesi Gül Kokar. İçinde kesinlikle okumalısınız dediğim yazılar var. Benim için yazıldığını düşündüğüm satırlar mevcut, bakalım siz de kendinizi bulacak mısınız? Bence bir deneyin. :)

“Büyük kentin en iyi yanı ne biliyor musunuz? Her şey sizi yeni, başka bir düşe götürüyor. Hiç tanımadığınız insanları düşünmeye başlıyorsunuz. Başka yerde yüz yılda göremeyecekleriniz yüz adımda önünüzde.”

“İnsan yaşama gücünü her zaman elde ettiklerinde bulmaz. Bir düşü büyüten onun uzaklığı değil midir biraz da?”

“Dağıstan’da Avarlar, hayatını istediği gibi yaşayamamış insanların mezar taşlarına “yüz yaşına kadar yaşadı ama dünyaya gelmedi” diye yazarlarmış.”

“Sevmek, yaşamın bizi sürüklediği uçurumun kıyısında tutunduğumuz o incecik gelincik sapı, ölümle dirim arasındaki baş dönmesidir.”

“İnsan bağışlayarak yener yanlışı. İnsanın acısını insan alır. İyilik böyle kolay yenilmez…”

“Ayrılık ne biliyor musun? Ne araya yolların girmesi, ne kapanan kapılar, ne yıldız kayması gecede, ne güz, ne ceplerde tren tarifesi, ne de turna katarı gökte… İnsanın içini dökmekten vazgeçmesi ayrılık.”

“Sanat kültüründen yoksun, yaşamında bir kitap okumamış, şov merkezleri tarafından pompalanan popüler kültürün tüm düzeysizliği ile lumpenleştirilmiş insanı, gerçek sanat yapıtlarına yöneltmek oldukça zor ve zahmetli bir uğraş.”



27 yorum:

  1. Alıntılar hoşuma gitti. Şiirler aram yoktur ama deneme en sevdiğim türlerden biri. İsminin güzelliğini de hesaba katarsam okumak isterim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Denemeleri de güzel ama şiirlerine de şans verebilirsin belki :)) İsmini ben de çok seviyorum :))

      Sil
  2. Alıntılar çok hoş. İnsanın insana muhtaç olduğunun unutulduğu günlerde "insanın acısını insan alır" cümlesi çok güzel. Kitap tanıtımınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      Rica ederim :)) Beğenmenize sevindim :))

      Sil
  3. Sözler kesinlikle harika ama sanki kitap sadece sözlerden ibaret gibi:).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onur Yılmaz,
      Kitaplar zaten sözlerden oluşmazlar mı? :))

      Sil
  4. ay ankaralı diy mi bu şair :)

    YanıtlaSil
  5. Sanırım ilk alıntı sana en yakını. Güzele benziyor alıntılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Evet, ilk alıntı durumuma en yakını ama neyse ki dönüyorum birkaç gün içinde :D

      Sil
  6. Alıntıları çok güzel seçmişsin. Kitap ilgimi çektii. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Yüksel,
      Daha çok işaretlediğim alıntı vardı ama yazmaya üşendim :D

      Sil
  7. Alıntılar öyle güzel ki, kitapçıya gittiğimde bakacağım yazarın kitaplarına...

    YanıtlaSil
  8. oo iddalı bir kitap o zaman:)

    YanıtlaSil
  9. İlkay,
    Beğenmene çok sevindim :))

    YanıtlaSil
  10. Alıntıları çok sevdim,sadece seni değil hayatı da yansıtıyor sanırım :) '...insanın içini dökmekten vazgeçmesi ayrılık ' hiç olmaması dileğiyle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okursan seveceğini düşünüyorum, tam bizlik :)) Her gün görüntülü konuşuruz, ayrılık ne demek :D

      Sil
  11. Alıntılar çok güzel. Bu cumartesi İstanbul'a, havasını suyunu hiç bilmediğim bir şehre okumaya gidiyorum. Yurt odasında ağlarken bu kitabı okuyabilirim. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kamer,
      İstanbul'a alışman kolay olacaktır, en azından benim öyle olmuştu :)) İstanbul sen anlamadan seni içine alıyor ve o telaşa kapılıp gidiyorsun. Ben de yarın hiç bilmediğim bir şehre hatta ülkeye gidiyorum, senden önce ağlayabilirim :D

      Sil
  12. bize tanıttığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil