18 Ağustos 2018 Cumartesi

Yaşamdan Kareler: Ankara




Bu yaz bloguma pek uğrayamadım. İstediğim kadar kitap da okuyamadım, bu durumu havanın sıcaklığına bağlıyorum. Kış mı gelse artık? :D


Erasmus sürecinden dolayı stresli geçen yazımın en güzel yönü İtalya, Almanya, Hırvatistan gibi ülkelerde bulunmaktı. Venedik’e bayıldım!


1 Ağustos’dan beri de Ankara staj yapıyorum. Bu yazım Ankara’da gezdiğim yerleri ve küçük anılarımı konu alacak. :D Başlamadan, Ankara’da beni gezdiren, yalnız bırakmayan Damla’ya teşekkür ederim.(blogu için tık) Beraber geçirdiğimiz günler çok keyifliydi!

Ankara’ya adımımı Aşti’den attım. Aşti’yi ilk duyduğumda arkadaşıma “o ne?” diye sormuştum -ki kendisi otogar olur. Daha önce Ankara’da gezmek (Anıtkabir, Meclis, Etnografya Müzesi vs) ve mülakat için bulunmuştum ama ilk defa bu kadar uzun süre kalacaktım.



İlk KYK tecrübemi de burada yaşamış oldum. Banyo ve tuvaletlerin koridorda olmasına alışılıyor da, yurtta kalanların bahçedeki kedilere olan davranışlarını insan sindiremiyor. Yemek isteyen kediyi, banktan fırlatan kızın şokunu hala atlatabilmiş değilim. Bu gibi davranışlar yüzünden bahçedeki kediler insanlardan korkuyor.


İkinci izlenimim ulaşıma dairdi çünkü staj yaptığım yer ile yurt arasında mesafe var. Başlangıçta metro kullanıyordum. Aktarmalar Kızılay’dan yapılıyor. Metrolar arası geçişte sistemsizlik ve karmaşa hakim. Otobüslere baktığımızda eski usul olması, yani durakların adı söylenmiyor, benim için büyük sorundu. Kente yabancı olan ve ineceği yerin sadece adını bilen biri için çarenin google maps olduğunu belirtmeliyim. Başkentten beklemediğim bir ulaşım sistemi mevcut şehirde.

Nereleri gezdim? Daha önce gitmediğim yerlere öncelik vermeye karar verdim. Kızılay ve Karanfil Sokak’a ilk gidişim oda arkadaşlarımla oldu. –Ahmed Arif’in Karanfil Sokak şiirine de göz atabilirsiniz.- Dost Kitabevi’ne bayıldım çünkü aradığım ve bulamadığım kitapları barındırıyordu.



Hamamönü Ankara’da en beğendiğim yerlerden biri. Tarihi evleri, dar sokakları, güzel kafeleriyle görülmeye değer ve ayrıca yurduma çok yakın. :D Mehmet Akif Ersoy’un İstiklal Marşı’nı yazdığı Taceddin Dergâhı’nı ise Mehmet Akif Müze Evi olarak ziyaret edebilirsiniz. Gittiğimde kapalıydı ama tekrar gidip gezmeyi planlıyorum.




Ulus’u, Ankara Kalesi’ni, Tunalı Hilmi’yi ve Kuğulu Park’ı bana gezdiren Damla oldu. Güne Ankara Kalesi’ne tırmanarak başladık. Ankara Kalesi’nin yapılış tarihi kesin olarak bilinmemekte ancak Hititler tarafından yapıldığı sanılmaktymış. Yıllar önce bir kez gezmiştim kaleyi. O zamana göre Ankara daha fazla betonlaşmış, her yer inşat olmuş. Kale içinde ise eski Ankara evleri mevcut, bazıları kafelere, dükkanlara, butik otellere dönüştürülmüş. Biz kahve içmek için Rus Dostluk Evi’ni seçtik ve sevdik.



Kale’den otobüsle Kuğulu Park’a geçtik. Bu kadar küçük olmasını beklemiyordum, beni şaşırtı. Parkın karşında büyük D&R var, kitapseverler için güzel bir durak olabilir. Tunalı Hilmi Caddesi boyunca yürüdük ve günü Kızılay’da bitirdik. Bayram dönüşü biraz daha gezme planımız var :)



Kısaca Ankara’da günlerim hafta içi 9-6 staj yaparak, hafta sonu da gezerek geçti. Bayramdan bir süre sonra da böyle geçmeye devam edecek. Bu staj bana İstanbul’a ne kadar alıştığımı ve yakınmalarıma rağmen aslında sevdiğimi fark ettirdi.



Son olarak, okuduğum ama yorumunu yazamadığım kitaplardan da bahsedeyim. Hepsi hızlı okunan çerezler.
-   Isla ve Mutlu Son – Stephanie Perkins (45): Lola ve Anna’yı daha çok sevdim ama yine de akıcı.(328 sayfa)
-   Sevgili Bay Daniels – Brittainy C. Cherry (46): Bazı yerlerinde gereksiz dram yaratmış olsa da, kitap güzeldi. (328 sayfa)
-   Aramızda – Cora Carmack (47): Mezun olup Avrupa’yı gezmeye karar veren Kelsey’yi ve aşık olmasını konu alıyor. Kitap değil ama gezdiği şehirler güzeldi. (320 sayfa)
-   Rosemary Sahili Serisi – Abbi Glines (Hızlı okunabilen, kafa dağıtmalık bir seri)
1) Tehlikeli Temas (48)/256 sayfa
2) Tehlikeli İçgüdü (49)/272 sayfa
3) Tehlikeli Yemin (50)/272 sayfa

NOT: Zaytung’da gördüğüm Ankara’yı Sevme Sürecinde Geçirilen 6Evre yazısına göz atabilirsiniz. 4. evredeyim :D

27 yorum:

  1. Ah, ah, Ankara'yı çocukluğum orada geçtiği, şu anda da orada oturduğumdan ve Ata'mız burada ebedi uykusunda olduğundan, bir de nemsiz kuru sıcağından ötürü çok severim. Ama kedi düşmanları o kadar çok ki! Üsküdar'da 30 yıldan sonra şoke olmuştum..yıllar sonra çocukluğum Ankara'sına dönünce ilk iş Anadolu'dan çok göç almışlar ve o gelenler hep kediden ödü kopan, kediden nefret edenlerdi (Yozgat, Çankırı, Çorum vs.) Ankara'nın içini o şehirlerden gelenler doldurmuş ve niye bilmiyorum Anadolu özellikle köyler, kasabalar kediden nefret ediyorlar....:( o yüzden de Ankara'da kedi olmak zor:(

    Eline sağlık, keyifle okudum kağıt salıncak'cığım.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Atatürk ve nemsiz olmasından dolayı benim de gözümde artılara sahip :))
      Nasıl bu kadar nefret ediyorlar hiç anlamadım ve üzüldüm, babam da askerliğini Ankara'da yapmıştı, o da çok hayvan sevmezler demişti. İyi ki sen oradasın da kedilere yardım ediyorsun :))

      Sil
  2. Ankarayı hızlı hızlı gezmiş olduk bizde yazınızı okurken...

    YanıtlaSil
  3. Biz alışmışız Ankara'ya senin yazdığın eksiklikleri okuyunca fark ettim :) İnsan,rutine bağlıyor büyük şehirlerde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      Ben de yaşasaydım fark etmezdim ya da rahatsız olmazdım muhtemelen, şehri bilmediğim için dikkatimi çekti. Turiste açık bir şehir değil Ankara :))

      Sil
  4. Blog keşif etkinliğinden geldim ne güzel bir yazı olmuş böyle 😊 Ankaraya yılda bir kez dahi olsa gelirim ama kaleye çıkma fırsatım hiç olmadı kaleminize sağlık bende beklerim bloguma 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı Ergüven,
      Kale güzel ,tavsiye ederim :)) Hoş geldiniz :))

      Sil
  5. ayyyy ankara çok severim yaaa. damla da kültürlü bir ciciş. ne hoş olmuş gezmelerin. tunalı, yüksel caddesi, dost ki en sevdiğim kitapçı yaa türkiyede :) ay şey var bak papazın bağı, gidersiniz yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Çok hoş oldu, Ankara'nın tek güzel yanıydı gezmelerimiz diyebilirim :D Dost'u ben de sevdim, onu Ankara'dan İstanbul'a taşımak istiyorum :D Gideriz belki de, teşekkürler Deep :))

      Sil
  6. Bir konferansa katılmıştım Ankara'da. Anılarım canlandı gözümde.:')
    Hayvanlara merhameti olmayan bir insanın insana da merhameti olmaz bence. Ne kadar üzücü bir olaya şahit olmuşsun..

    Hamamönü benim de sevdiğim yerlerden biri oldu. Orayı birkaç kere gezmiştik hatta. :)
    Ah, evet bir de kış gelse artıkk çok iyi olur hehehe ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Yüksel,
      Kesinlikle sana katılıyorum ve böyle davranışlarda bulunanlar da okumuş etmiş, staj için Ankara'da bulunan insanlar -ya da insan olamayanlar.
      Belki ben de tekrar giderim çünkü çok sevimliydi :))

      Sil
  7. Kuğulu Park beni de şaşırmıştı ilk gördüğümde :)

    YanıtlaSil
  8. Ayy kesinlikle bütün musibetlerin nedeni sıcaklar kış gelince huzura ereceğiz :) Oh erasmus ankara falan boş durmuyorsun bak ben izmire demir attım kaldım :) İstanbulla biraz daha özleşedur ankaranın tadını çıkar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz,
      Ya değil mi? Beni anlayan biri <3 Güzel yere demir atmışsın :))

      Sil
  9. Aslında egolarda şoförün olduğu yerde bir ekran var ve orada durakları gösteriyor. Eh Ankara'yı bilmeyen biri olarak arkalarda oturuyorsan durumun vahim! Bunun dışında Ego Cepte tarzı uygulamaları kullanabilirsin duraklar ve otobüs saatleri için. BaşkentRay (adı buydu sanırım) kullanabiliyorsan metrodan ve otobüsten daha rahat! Umarım güzel günler geçirirsin Ankara'da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Çelik,
      Benim yurduma giden otobüsler maalesef özel halk otobüsü ve ekran falan yok hatta hiç ego otobüsüne de denk gelmedim başka duraklarda da :D Ego Cepte'yi kullanıyorum, tek güzel yanı bu sanırım :))
      Teşekkür ederim :))

      Sil
  10. İlkay,
    Ben yaşayamam diyemem ama tercih etmem :D Hepimizin çok daha güzel günleri olsun :))

    YanıtlaSil
  11. Sayende gezmiş oldum iş için 2-3 defa gittim ama hiç gezmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Her yerini ben de gezemedim ama olduğu kadar :))

      Sil
  12. Faydalı ve keyifli bir staj dönemi olsun. Başarılar...

    YanıtlaSil
  13. harika bir yazı olmuş, eline sağlık:)

    YanıtlaSil