24 Ağustos 2018 Cuma

ON İKİNCİ GECE - WILLIAM SHAKESPEARE


51
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Çeviri: Sevgi Sanlı
115 sayfa



Shakespeare okumaya bu kadar ara vermemeliyim, kalemini özlüyorum.

On İkinci Gece’yi oyununu izlemeyi planladığım için almıştım. Önce okuyunca, izlediğim oyunu daha iyi inceleyebildiğimi fark ettim.

Kitaba geri dönersek, karmaşık ilişkilerden oluşan bir komedi sizi bekliyor. Ana kahramanlarımız aşık bir dük, erkek kılığına giren bir kız, yasta olan bir kontesten oluşuyor. Her bir sayfada olaylar daha iç içe geçerken merakla kendini okutuyor.

Öğrendiğim bir bilgiyi paylaşayım sizlerle. Söğüt ağacı karşılıksız kalan sevgilerin simgesiymiş –her gün yeni bir bilgi :D-

Aslında konusu bana biraz Yeşilçam filmlerini anımsatmadı değil.

Oldukça akıcı bir Shakespeare komedisi okumak isterseniz, On İkinci Gece’yi kaçırmayın derim.



Kitapla alakası olmasa da, şu an yorumu yazarken fark ettim, Erasmus için aldığım uçak bileti de ayın on ikisinde. On İkinci Gece’yle hoş bir tesadüf oldu.

“Kelimeler oyunbazdır, oyunbaz. Kelimelerin yüzü kara çıkalı, artık kimsenin sözü senet diye kabul edilmiyor.”

“Aranan sevgi iyidir. Ama daha iyisi beklenmeden verilen sevgi.”



33 yorum:

  1. Çok uzun yıllar önce, TRT'nin TRT olduğu yani kültür, sanat, kaliteli diziler, filmler yayınladığı yıllardı, akşam geç saatte BBC dizileri verirlerdi, o zamanlar izlemiş ve çok gülmüştüm. :) Çok güzel komedi de yazıyor gerçekten.
    Eline sağlık, Erasmus'a mı gidiyorsun? Aaa, hayırlı olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Ben de izleyeyim, filmini bilmiyordum :)) Evet, gidiyorum umarım hayırlı olur :))

      Sil
  2. Shakespeare okumaya kesinlikle fazla ara verilmemeli. Ben ayda bir kitabını okumaktan yanayım yoksa dediğin gibi yazarın kalemini özlüyorum.

    Bu günlerde yapabilir misin bilmesem de seni mimledim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Haklısın, keşke ayda bir Shakespeare gibi bir düzene oturtabilsem :))
      Çok teşekkür ederim, hemen bakıyorum, uygun olursam yapmaya çalışırım :))

      Sil
  3. Shakespeare'in okumadığım bir kitabıydı. Yazınız faydalı oldu benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      Faydalı olmasına sevindim :))

      Sil
  4. Kaleminize sağlık 😊 söğüt ağacı hakkındaki bilgiyi bilmiyordum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı Ergüven,
      Söğüt ağacını ayrı bir sevdim ben de :))

      Sil
  5. Ben hiç okumadım sanırım. Ama Metehan ingilizcesini okumayı çok sevdiğini söylüyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      İngilizce okumayı denemedim ama İngilizce oyununa gittiğimde beni zorlamıştı :))

      Sil
  6. Bu kitabı okumadım.Ama bazen kafa dağıtmak için komedi iyi gider :)

    YanıtlaSil
  7. ay bunun filmi de güzeeeel :)

    YanıtlaSil
  8. Okumadım bunuu. Listemde bulunsun. Teşekkürler!🤗🌸

    YanıtlaSil
  9. yazarın alıntılarını çok beğenirim ama bir türlü herhangi bir eserini okuyabilmiş değilim. paylaşıma teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Öztürk,
      Shakespeare biraz öyle, klasik olduğu için ertelemesi kolay oluyor ama bence çok geciktirmeyin :))

      Sil
  10. Henüz hiç Shakespeare okumadım. Böyle filmlerde falan karakterler Shakespeare'den alıntı yapıyor havalı havalı :) İlk olarak önerebileceğiniz kitabı var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil Bayar,
      Bir Yaz Gecesi Rüyası oldu şu an ilk aklıma gelen :D Macbeth ve Hamlet'i de çok sevmiştim :))

      Sil
  11. Kitabı okumadım, ancak senin anlatımından sonra çok ilgimi çekti. Filmi de varmış, onu da izlemedim İlk fırsatta deneyimlemek istiyorum. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Yakalı,
      Ben de filmini izlemedim henüz ama kitabı güzeldi :))

      Sil
  12. not aldık.. peki ya o griffindor kupası? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Kupa kuzenimden hediye, Augsburg'dan almış :D

      Sil
  13. Kitabı not alıyorum, umarım en yakın zamanda okuyabilirim :D Teşekkür ederiim :D

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, blogumda ki etkinliğe beklerim :) Link : https://aleynacan05.blogspot.com/2018/08/benim-bitkim-etkinligi.html

    YanıtlaSil
  15. Benimde bayıldığım harika kitaplardan biri :) kalemine sağlık çok güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alev'in Dünyası,
      Teşekkür ederim, ortak beğenimiz olması ne güzel :))

      Sil
  16. İlkay,
    Bir Yaz Gecesi Rüyası harika bence, çok çok sevmiştim :D İş Bankası'nın çevirisi de güzel, bence memnun kalacaksın sen de :)) Teşekkür ederim, ben de bayıldım kuzenimin hediyesi :))

    YanıtlaSil