1 Aralık 2018 Cumartesi

Erasmus: Mercato di Natale



Jingle bell, jingle bell, jingle bell rock!

Yılın en sevdiğim zamanı Christmas sonunda geldi! Size küçük bir sır, Erasmus’umu güz döneminde yapmamın nedenlerden birisi de bu.


Soğuk bir gece, şal ve şapkalı insanlar, çevredeki mağazalardan yayılan sıcacık sarı ışık, sokaklardaki çam ağaçları, renkli süslemeler… Sizce de harika bir kombinasyon değil mi? Bir de kar yağdığını düşünün. Mü-kem-mel!



Bu hafta Floransa sokakları Christmas için hazırlanmaya başladı. Çeşitli ışıklar takıldı, vitrinlere çam ağaçları konuldu. Santa Croce meydanında Noel Marketi açıldı. Neler satılıyor? Şal-eldiven-bere, terlik, takı, şekerlemeler, noel ağacı süsleri, sokak yiyecekleri… 



Şimdi siz fotoğraflara bakarken, ben burada okuduğum kitaplardan bahsetmek istiyorum.



55) Elveda Sevgilim – Alyson Richman / 312 sayfa
İlk önce kitabın kapağına ve sonra Prag’da geçmesine bayıldım! Kafka sayesinde Prag benim için özel bir öneme sahip. Elveda Sevgilim, İkinci Dünya Savaşı sırasında yaşanan bir aşkı konu alıyor. Severek okudum.

“Hiçbir zaman sohbet etmeyi seven bir insan olmamıştım. En yakın dostlarım her zaman kitaplarım olmuştu.”

“Dünyanın tüm kederlerini üstlenemezsin.”



“Gerçek aşk o kadar güçlüdür ki önüne set çekmeye çalışsanız bile onu durduramazsınız, akmaya devam eder. Ayrılıkta, hatta ölümde bile devinim ve değişim halindedir. Anılarda, bir dokunuşun hatırlattıklarında, bir kokunun uçuculuğunda, bir iç çekişin ayrıntısında yaşar. Kumdaki bir fosil, kızgın asfaltta yanan bir yaprak gibi iz bırakmaya çalışır.”

“Çünkü sevdiğimiz fakat geride bıraktığımız ve asla unutamadığımız insanlara kavuştuğumuzda  artık evimize dönmüş oluruz.”



56) Ters Yüz Şatosu – David Henry Wilson / 89 sayfa
Bana Alice Harikalar Diyarında’yı ve Hayvanlar Çiftliği’ni anımsatmasına rağmen çok sevemedim.

“En kötü cahillik türü de budur. İnsanların cahil olduklarından haberdar olmamaları.”



57) Everything Everything – Nicola Yoon / 280 sayfa
Bu yaz filmini izlemiştim. Nadir görülen hastalığı olan bu yüzden evden dışarı çıkamayan bir kızı konu alıyor. Kafa dağıtıcı, çerez. İngilizcesi de basit.

“Life is hard, honey. Everyone finds a way.”

“Everyone’s a snowflake, right? We’re all unique and complicated. We can never know the human heart.”



58) Seni Özlüyorum – Loise Douglas / 236 sayfa
Klasik bir konu olmasına rağmen sıkılmadan okudum.

“Öğrenmekten hiç vazgeçme sevgili kızım, hayatın güzelliği budur.”



59) İlk Öpücük – Julia Quinn / 146 sayfa
Aslında bir serinin devam kitabıymış ama ben seriyi okumadım. Tek kitap olarak da okunabileceğini düşünüyorum. İnce, idare eder düzeyde bir historical romans.




36 yorum:

  1. Christmas marketlere ben de bayılıyorum! Avrupada çeşitli ülkelerde bu marketleri gezme fırsatım oldu ki hepsinde ayrı ayrı hayranlık duydum o ışıklara hareketliliğe müziklere çok güzeldi hepsi. Ben de ilk yurtdışı gezimi sırf bu yüzden aralığın başından sonuna kadarki kısmında yapmıştım. Her yer cıvıl cıvıldı :D kış dönemi soğukla boğuşmak gerçekten zor ama bence de en doğrusunu yapmışsın güz dönemi çıkarak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Chadaqiel,
      Soğukla bu kadar boğuşacağımı düşünmemiştim gelirken ama christmas ortamı neşelendiyor gerçekten :D Umarım benim de çeşitli ülkelerde gezme fırsatım olur :))

      Sil
  2. Christmas olayına kadar uzağım ki yılbaşından ne farkı var falan diye düşündüm bir an. Kitaplar pek bir güzel ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevbahar Durağı,
      Yılbaşını da çok severim :)) Teşekkürler :))

      Sil
  3. Bratislava'daki christmas markete ben de yetişmiştim. Ara sıra meydanda konserler de oluyordu. Yiyeceklerinden pek memnun kalmasam da çeşit çeşit sıcak meyve şaraplarına bayılmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işınonur,
      Burada o kadar çeşitli şarap yook :(( Sıcak şarabın da içindeki bir maddeyi sevemedim, yiyecek içecek yönüyle benim için de biraz sınıfta kaldı :D

      Sil
  4. Resimler harikaa! Ben de karın yağmasını dört gözle bekliyoruum.*-*

    YanıtlaSil
  5. Yılbaşı havasını bize erkenden yaşattın. Fotoğraflar insanın içini açıyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Teşekkür ederiim, bu market beni mutlu ediyor :D Hayır diyemeyeceğimi bildikleri için arkadaşlarım da beni buraya çağırıyor buluşmak istediklerinde :D

      Sil
  6. Floransa'yı zaten seviyorum, Christmas'da daha güzel olmuş, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel sayende yeni yerler keşfediyoruz ve kitap bilgileri içinde teşekkür ederim.❄⛄☃🎄

    YanıtlaSil
  8. resimler ortam harika benim için de gezin tadını çıkarın...en büyük hayalim bir noel öncesi avrupa da bulunup noel pazarlarını gezmek...bakalım bir gün olabilecek mi..inşallah diyelim bari...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaannemintakvimciği,
      Olur tabii ki neden olmasın :))

      Sil
  9. heeeey tadını çıkar o zaman bu günleriin ne güzeeeeel :) kitaplar da iyiymiş yaneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Bu yıl aşırılı az kitap okudum Deep ya :((

      Sil
  10. yılbaşı :) en sevdiğim her yer ışıl ışıl :) tadını çıkar iyi gezmeler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem Oğuz,
      Teşekkür ederiim, ben de çok severim yılbaşını :D

      Sil
  11. Ne güzel süslemişler :) Bu arada da iyi kitap okumuşsun,tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül,
      Bu sene en az kitap okuduğum senelerden biri aslında :((

      Sil
  12. noelden ne anlıyorum, sanırım hiçbir şey , KEro'ya sordum ağacı çıkaralım mı diye "hayır " deyince sarılıp öpmeme sebebim 10 dk. önce 1 tanecik öpebilmek için 15dk yalvarmamdı :D Kar da yok zaten , inş misafir de olmaz , dayın da yok en fazla mısır patlatır mandalina dişlerim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Ağaç köyde değil miydi yeaaa :D Ben orda olsam çılgınca kutlardık da diyemiyorum çünkü en fazla film izler ve finallere çalışırdık :D Geçen yine süper eğlenceli bir hayatımız var :D

      Sil
  13. Yılın bu zamanına bayılırım, üstelik bir de yurtdışında isem. Defalarca yorumlarımda belirttiğim üzere benim şehrim olsa, o kesinlikle Floransa olurdu. Çok kıskandım, keyfini çıkar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Yakalı,
      Yurtdışında ayrı güzelmiş bence de :))

      Sil
  14. Senin için çok sevindim. Kızım da Erasmus'u Varşova da yapıyor. Bu nasıl cümleydi? Bilemedim. Geçen haftalar Floransa'ya gezmeye gitmişlerdi. Bloga daha önce girseydim. İkinizin de buluşmasını isterdim. Kitaplardan en çok sevdiğim:
    "Öğrenmekten hiç vazgeçme güzel kızım..." ile ilk birinci kitabın sözlerinden etkilendim. Mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçe Perim,
      Keşke daha önce haberiniz olsaymış, olsun, umarım Floransa'yı beğenmiştir :))

      Sil
  15. Merhabalar blogunuzu yeni keşfettim. Erasmus yapanları görünce neden yapmadım pişmanlığı yakamı bırakmıyor :) paylaşımlarınız çok güzel. Ters Yüz Şatosu dikkatimi çekti. Sözü oldukça anlamlı. Paylaşımlarınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumaya Gel,
      Hoş geldiniz :)) Keyifli okumalar :))

      Sil
  16. Erasmus yaparsam ben de senin gibi güz döneminde gitmek istiyorum. Christmas süslemeleri ve verdiği sıcacık hava çok hoşuma gidiyor. Eh sen böyle geçirirken ben Grinch izliyordum lakin olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Çelik,
      Gelecek yıllarda sen de böyle geçirirsin :)) Christmas'a bayılıyorum ben de :))

      Sil
  17. Çok güzel blogunuz var, tebrikler. Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  18. Öğretmen karne görüşü gibi oldu değil mi? Neyse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih Pınarca,
      Uzun zamandır karnem olmamıştı güzel oldu :D

      Sil