18 Şubat 2018 Pazar

Müzikal: Günün Çorbası



İnternette oyunlara bakarken izlemek istediklerimde ya bilet kalmadığını ya da sahnelerinin çok uzakta olduğunu fark ettim. Bu yüzden gitmeye üşenmeyeceğim bir yerde –Cevahir- biletleri tükenmemiş olan Günün Çorbası’nı tercih ettim.

Müzikalle ilgili düşüncelerimden daha önce bahsetmiştim. Günün Çorbası’nın konusuna baktığımda seveceğimi düşündüysem de emin değildim.



1939 yılının New York kentinde gerçek ve ciddi haberler yapan gazete, rekabette geri kalması üzerine, ünlü bir restoranın spesiyali olan ‘günün çorbası’nın tarifini bulmaya karar veriyor ve olaylar başlıyor. Bu noktada şunu da belirtmem gerek ki aslında oyun 39 yılında Hitler’in Polonya’yı işgalini umursamayan, dedikodu haberi okumak isteyen Amerikan halkına eleştiri niteliğindeydi.



Dekorla, kostümlerle, Amerikanvari konuşmalarla kendimi o dönemde gibi hissettim. Kostümler gerçekten çok başarılıydı. Tek sorun özellikle başlangıçta seslerin flashback gibi gelmesiydi ama araştırmalarıma göre Cevahir’in ses sistemi yüzünden öyleymiş.

Oyunu izlerken çok eğlendim, esprileri bence yerinde ve komikti. Oyuncular hevesliydi, eğlenerek oynadıkları belli oluyordu. 2 saat 10 dakika boyunca sıkılmadan izledim ki müzikal söz konusu olduğunda bu benim için büyük bir başarı.



Sanırım her tiyatroya gidişimde izleyenlerden yakınıyorum ama yine yazmadan duramayacağım. Tiyatro esnasında fotoğraf ve video çekmek yasaktır diye yapılan uyarılara rağmen sürekli video çekenlere ne demeli ki? Peki ya kendi aralarında konuşanlar? İhtiyacımız olan şey saygı, en çok bunun eksikliğini çekiyoruz.

Sosyal mesajımızı da verdikten sonra, müzikal seviyorsanız izlemenizi tavsiye edip son noktayı koyuyorum.



Yazar: Todd Mueller, Hank Boland
Çevirmen: Taner Tunçay
Yönetmen: Taner Tunçay
Dekor: Tasarımı Behlüldane Tor
Kostüm: Tasarımı Nalan Alaylı

Oyuncular: Nermin Koçak Tunçay, Onur Ertaman, Ozan Uçar, Selmin Artemiz, Gözde Türker, Aykan Aydın

Fotoğraflar devtiyatro.gov.tr'den alıntıdır.

31 yorum:

  1. Konserlerde gösrerilerde sürekli video çekenleri inan anlamıyorum. Ekranın arkasından seyredeceklerdilerse niye oraya gelmişler ki. Üstelik çekilenler de bir şeye benzese.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Değil mi? Çektikleri videolarda oyunculardan çok insanların sesi duyuluyordur ://

      Sil
  2. Güzel ve ilginç bir oyuna benziyor, konusunu beğendim, aynı dert burada da var neler oluyor ama insanlar 'ben siyasetten hoşlanmam" diyerek bahane buluyorlar, oğlum sen siyasetten hoşlanma, o hoşlanmasın, bu hoşlanmasın eeee herkes "Yemekteyiz'de ne olmuş?" onu konuşsun oluyor:( çok teşekkürler:)

    Bu arada yıllardır hep düşünürüm devlet tiyatroları veya özel tiyatrolar The Sound of Music'i bir uyarlasalar diye, sanırım hiç uyarlanmadı. (Yeşilçam uyarladı Hülya Koçyiğit, Ediz Hun ile tabii çok değiştirerek)müzikal çok severim, onu uyarlamalarını çok istiyorum ama ben öldükten sonra belki yapılır o kadar umutsuzum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Geçmişten günümüze hiç bitmeyen bir dert gerçekten. Sadece kendi mutluluğumuzu düşünmekten ileri gelen bir problem bence.
      Umudunu kaybetme, belki de yapılır :))

      Sil
  3. Fotoğraflar güzel görünüyor; gerçekten kostümler ve birbirleriyle uyumları dikkat çekiyor. İnsanların kendi aralarında konuşmasının hiçbir açıklaması yok. Fotoğraf ve video konusunda bence kurumların bir şey yapması lazım, çünkü bunun önüne geçmek artık pek de mümkün değil. Hiç yoktan iki perde arasında fotoğraf çekmeye değer bir şey bulunabilir ve insanların bu "ihtiyaçları" karşılanabilir. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu Anlar Koleksiyoncusu,
      Aslında çektikleri fotoğraflardan daha güzelleri internette oyunun sayfasında var :)) Yine de dediğiniz gibi bir çözüm olabilir :))

      Sil
  4. Çok eğlenceli bir oyuna benziyor. Senin de keyif almana sevindim.😊 Maalesef ki kurallara uymayan ve ihlal etmeyi seven çok insan var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe Yüksel,
      Maalesef :(( Tiyatroya gitmek beni mutlu ediyor :))

      Sil
  5. Uzun zamandır tiyatroya gitmedim, izlemeyi çok istedim bu oyunu :)

    YanıtlaSil
  6. müzikale gitmeyeli o kadar oldu ki.. merak ettim.

    YanıtlaSil
  7. O saygısız insanlar o kadar sinir bozuyor ki
    Bazen telefonları ellerinden alıp kıtasın geliyor
    O anın bile büyüsünü bozuyorlar

    YanıtlaSil
  8. Bende Şekerpare'ye gittim bu haftasonu, ilginçtir ki kendi aralarında fısıldaşan bi kaç kişi olsa da telefon açan olmadı.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. She is the man,
      Şekerpare'ye ben de gitmek isterim umarım vakit bulurum :D

      Sil
  9. Güzel bir oyuna benziyor .Müzikal izlemeyeli çok uzun zaman oldu.. Yazını okuyunca gitme isteği uyandı :)

    YanıtlaSil
  10. doğrusu ben de müzikallere pek bayılmıyorum ama bu güzelmiş, paylaştığın için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Genelde ben de önyargılı oluyorum :D Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  11. kostümler,sahne, dekor.. gerçekten çok hoş görünüyor, olsa da gitsem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      Yorumunu okumayı isterdim ben dee :))

      Sil
  12. Müzikaller bana çok hitap etmiyor ama iyisini izlemek çok zevkli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Her müzikali ben de sevmiyorum :))

      Sil
  13. Ağrı'da yok böyle güzel hareketler:/

    YanıtlaSil
  14. Hala tiyatro kültürünü öğrenemedik :( Yüksek sesle konuşmalar,patlayan flaşlar daha neler neler...

    YanıtlaSil
  15. İlkay,
    Keşke keşke :D
    İzleme fırsatı bulursun umarım :))

    YanıtlaSil