14 Haziran 2017 Çarşamba

49) SANA SÖYLEYEMEDİĞİM HER ŞEY - CELESTE NG


Martı Yayınları
Çeviri: Zeynep Yeşiltuna
336 sayfa

Her ailenin kendince sırları, anlatamayacakları vardır. Bunların farkındadır ya da değildir ama sorunların mevcudiyetini ortadan kaldırmaz. Bir gün, normal yaşayış altüst olabilir ve sırlar ufukta görünebilir.

Sana Söyleyemediğim Her Şey, bir aile hikayesi… Kapağını gördüğümde, ‘kesin mutlu bir aşk romanı’ demiştim. Kapağa aldanmayın.

Kitap, ergenlik, aile, evlilik, ebeveyn, ırkçılık, göçmenlik vs. problemlerini konu alıyor. Her cümlede ince bir hüzün gizli.

Sana Söyleyemediğim Her Şey’in yüreğe dokunmanın yanında hayatı sorgulatan da bir yanı var. İçerdiği her konuyu, ustaca anlattığını düşünüyorum.

2015’te Ala Alex Ödülü ile Asia-Pacific American Ödülü almış.

Arka kapaktaki “adına mutluluk dediğimiz denge oyunu ve bizi bir arada tutan sırlar üzerine başka bir hikaye” cümlesi kitabı çok güzel özetlemiş.

Kitabı herkese tavsiye edebilirim, özellikle kendi yaşayamadığı hayatı, çocukları üzerinden yaşamaya çalışanlara…

“Yaşadıkları onlara her zaman büyük gelecekti.”

“İnsan zaten hayatta asla istediğini elde edemezdi. Tek yapabildiği şey, onsuz da idare etmeyi öğrenmekti.”




32 yorum:

  1. Son cümle çok doğru bende yorumumda dile getirdim,dün bitirdim kitabı bende beğendim blogcan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      Aynı zamanda okumamız ne güzel ya, beraber mi okusak acaba, hep böyle denk geliyor :))

      Sil
    2. Neden olmasın yaparız bir gün :))

      Sil
    3. Devrik Cümleler,
      Harika olur blogcan :D

      Sil
  2. İnsanlar söyleyip isteyip söyleyemedikleri şeyler yüzünden mutsuz oluyorlar, ya da söylerlerse birilerini kırmaktan dökmekten korkuyorlar kendileri kırılmaya razı geliyorlar...Okumayı isterim, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Tam olarak dediğiniz gibi oluyor. Kendimizi üzmemek için bazen bencil olmalıyız galiba :)) Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  3. Kitabın alıntılarından da bahsettiğin hüzün seziliyor...

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı öyle çok görüyorum ki. Okumak istediklerimden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim,
      Sanırım bir ara indirime girmiş, iyi ki girmiş daha çok okundu böylece :))

      Sil
  5. Adından dolayı ben de bir aşk romanı sandım valla sen aile diyince şaşırdım şimdi :) Hoşuma gitti yazdıkların kesinlikle okumak istediğim türden bir kitapmış bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz,
      O zaman senin de yorumunu bekliyor olacağım :))

      Sil
  6. Kitabı ilk defa gördüm ve merak uyandırdı.Kenara not edildi:)

    YanıtlaSil
  7. “İnsan zaten hayatta asla istediğini elde edemezdi. Tek yapabildiği şey, onsuz da idare etmeyi öğrenmekti.”
    Hayat öğütü...Kitap Asya Pasifik ödülü alması bu cümle bile neden olmuş olabilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçe Perim,
      Kesinlikle, aslında hayatın bize idare etmeyi öğretmesi de üzücü bir konu :/

      Sil
  8. Kapağına bakınca ben de aşk hikayesi olduğunu düşündüm açıkçası :)
    İlk defa gördüm ama söylediklerine ve alıntılara bakılırsa hüzünlü bir kitaba benziyor.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem,
      Kapağı çok yanıltıcı olmuş gerçekten de :D

      Sil
  9. Ben de kitabı okuyup blogumda yorumladım. Bu aralar çok popüler ve bunu hak ediyor. Ben kitabı çok beğendim, kitaptan çok etkilendim. Her karaktere ayrı ayrı üzüldüm. Sanırım uzun yıllar aklımdan çıkmayacak.

    YanıtlaSil
  10. Alıntılar güzelmiş, denk gelirsem bakayım :).

    YanıtlaSil
  11. İlkay Özgür,
    İndirime girmese kimsenin dikkatini çekmeyecekti sanırım, iyi oldu :D Ben de Kitap Eylemi'nin takasları sayesinde okudum, yoksa görsem bile es geçerdim :D İyi ki okumuşum :))

    YanıtlaSil
  12. Kitabın kapağı gerçekten iç açıcı ama sanırım içeriği hiç de öyle değil. Olsun, biraz hüzün kokan kitaplar da güzel. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Akay,
      Dramları ben de seviyorum ama sürekli okuyamıyorum, arada güzeller :D

      Sil
    2. Haklısın. ^_^

      Sil