26 Ocak 2018 Cuma

TEHLİKELİ İLİŞKİLER - JULIA LONDON

historical romance

6
Martı Yayınları
Çeviri: Aslı Ermiş
462 sayfa



Uzun zamandır historical romance okumamıştım. Madem tatile girmişim, hızlıca okunan hem sürükleyici hem de eğlenceli bir kitap okuyayım dedim ve Tehlikeli İlişkiler’e başladım. Serinin ilk kitabıymış.

1834 İngiltere’sinde geçen kitap, babasıyla arası kötü bir lord ile intikam için evlendiği eşini anlatıyor.

Eskiden okuduğum historicallar yani Julia Garwood olsun, Judith McNaught olsun, sanki daha akıcı ve bu kadar yapay değildi. Yarattıkları erkek karakterler kaba, vahşi görünür ama içlerinden yumuşak adamlar çıkardı. Bu kitapta ise dışı başkalarını, içi de leydiyi yaktı resmen.

Tehlikeli İlişkiler 250 sayfa olsa, tadında bırakılsa yine sevebileceğim bir kitap olabilirdi. 462 sayfa olunca benzer diyaloglardan bunaltı geldi. Çiftimizi de mantıksız buldum, birbirlerini anlamamak için bu kadar uğraşabilirlerdi herhalde.

Kitapta sürekli “Tanrı Adrian’ın yardımcısı olsun, aman Tanrım, kahretsin” gibi kalıplar tekrarlanmıştı, bu da bana Yeşilçam’dan etkilenmiş ucuz Amerikan filmi havası verdi. Yeşilçam etkisini ise kitabı okuyanlar yarısından sonra gelişen olaylarda hissetmişlerdir. Ayrıca kitapta bolca yazım hatası da vardı.

Ben mi değiştim, yoksa historicallar mı değişti bilemiyorum ama Tehlikeli İlişkiler’i beğenmedim.

“Bir kadının güzelliği onun kişiliğinde saklıdır.”



17 yorum:

  1. Martı'nın kitabında yoğun yazım hatası olması üzdü açıkcası... Umarım agız tadıyla okuyacak bir şeyler bulursun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      Buldum neyse ki :)) Bazen kitaplar bizi hayal kırıklığına uğratıyor böyle işte :))

      Sil
  2. Bu tarz kitapları okumayı severim ama böyle tadı tuzu istediğim gibi olmadı mi hayal kırıklığı oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Çeviri mi acaba özensiz yapılmış diye düşündürdü, kapak da sanki pek tarihi romantizm romanı havası vermiyor. Kitabı ilk defa duyuyorum ama uyarıyı aldım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alice,
      Çeviri de eh işteydi. Ben kapağını sevdim ama içeriği pek açmadı :))

      Sil
  4. 60'lı ya da 70'li yılların başlarında aynı isimli bir film gelmişti ve çok ünlü olmuştu zaten o yüzden hatırlıyorum. (Yaşlanınca eskiler çok iyi hatırlanıyor:)acaba onun romanı mı dedim ama isim benzerliği olabilir. Eleştirini okuyunca almak isteyeceğim kitaplar arasına eklemedim:))Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Sanırım filmle alakası yok, isim benzerliği sadece :))

      Sil
  5. Çeviri ile sıkıntılar da oluyor ben onu da fark ediyorum çoğu zaman umarım böyle hatalar olmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Sağlık,
      Umarım çeviriler daha düzgün olur :))

      Sil
  6. ben de mi hoşlanmamıştım bundan :D

    YanıtlaSil
  7. Historicalları seviyorum ben. Okuması zevkli oluyor. Yazımı kolay gibi görünse de her türde olduğu gibi onda da iyiler ve kötüler var. Eğer bu tarz okumak istersen Julia Quinn ve Judith Macnaught'ı tavsiye ederim. En sevdiğim iki yazar onlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      İkisini de okudum :)) Julia Quinn'in okumadığım kitapları var, belki ilerde onları alırım :))

      Sil
  8. Historical seviyorum ama Julie ve Judith dışında pek yazardan okumadım. Yorumsuzum. :D

    YanıtlaSil
  9. İlkay Özgür,
    Kesinlikle!! Keşke uzatmak için bu kadar direnmeseler :D

    YanıtlaSil