4 Nisan 2020 Cumartesi

TUHAF KÜTÜPHANE - HARUKİ MURAKAMİ

26
72 sayfa


İlk defa Murakami okuyorum. Tuhaf Kütüphane’yi defalarca incelemiş ama fiyatını pahalı bulup almamıştım. İncecik bir kitap için kaliteli bir basımı olsa bile o fiyat çok –en azından benim için-.

Tablette bakınırken e-book’unu bulunca okumaya karar verdim. Tuhaf Kütüphane, kahramanın yeni ayakkabılarının gıcırdamasıyla başlıyor ve bu başlangıcıyla beni tavladı. Ayakkabılarım bazen gıcırdayınca sinir oluyorum.

Devamına bakarsak, sevdiğim cümleler oldu ama hikâye benim için pek anlamlı değildi. Sıradan bir kütüphaneden daha fantastik bir dünyaya geçişin yansıtılmasını kısmını beğendim.

Sonunda kafamda soru işaretleriyle kaldım. Bazen açık uçlu bırakılan konuları severim ama Tuhaf Kütüphane’de hoşlanmadım.

“Ona buna mazeret bulup insanların iyi niyetlerini hiçe sayanlar, insanlığın yüz karasıdır.”

“Diğer bir deyişle, senin şansın yaver gitmedi. Dünyada bazen olur böyle şeyler.”

“Dünya bir şekilde dönmeye devam eder. (…) Herkes kendini düşünür ve yaşamaya devam eder.”

39 yorum:

  1. Ayakkabı gıcırdaması dediğin şey, yürürken ayakkabının yerle buluştuğunda çıkardığı gürültü mü? Yürümeye devam ettikçe kavga eden çiftleri andıran durum yani. Hani durur bakarsın, utanırlar ve susarlar, sonra yürür gidersin ve kaldıkları yerden tartışmaya devam ederler. Ayakkabıdan nereye geldi laf, aklım bazen benden önce düşünüyor, belki de düşlüyor :) Ayakkabı gıcırdaması buysa eğer, hiç sevmem, özellikle kütüphane gibi özellikle sessiz mekânlarda. Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kitaplara çok ilginiz var. Dikkatimi çekti. Bloğuma bakarsanız sevinirim.

      Sil
    2. Mutlu Anlar Koleksiyoncusu,
      Evet evet o gürültü. Çok güzel bir benzetme olmuş. :)) Bu sesten ben de hoşlanmıyorum, oldukça rahatsız edici ama insanın başına geliyor işte :/ Sevgiyle :))

      Büşra Yılmaz,
      Bloguma hoş geldiniz :))

      Sil
  2. Benim de okumayı düşündüğüm bir kitaptı lakin seveceğimi çok düşünemiyorum. 2. alıntı ise öylesine iyi geldi ki şu anda bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Çelik,
      Ben de çok seveceğimi tahmin etmiyordum ama adından dolayı merak ediyordum :D

      Sil
  3. bu yazarı hiç okumadım şu virüsten sağ kurtulursam ilk alacağım yazarlardan biri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Kurtulacağız tabii, bol bol kitap okumaya devam edeceğiz :))

      Sil
  4. Yazarın kitaplarını severek okuyorum.Bu kitabını okumamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapsever Neslim,
      Diğer kitaplarına şans vermeyi düşünüyorum :))

      Sil
  5. Yazarı defalarca duydum , ancak kitapları bana çok pahalı geliyor bu yüzden almıyorum .
    Değişik bir dili olduğunu duydum ,üslubu farklıymış .
    Bloğuma beklerim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra,
      Bence de gereksiz pahalı :)) Bu hikayesinde üslubunu pek anlamadım oldukça basitti :))

      Sil
  6. Çizimleri güzeldi hikaye de ama sonu çok ortada kaldı keşke biraz daha uzun olup güzel bir şekilde bağlansaydı dediğim kitap ya da öykü.Ve fiyatı çok gereksiz pahalı ben de kütüphaneden alıp okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldızlı şeyleri severim arka planın da çok hoş olmuş yazacaktım unuttum :)

      Sil
    2. Tozlu Hayaller Kütüphanesi,
      Çizimleri güzeldi bence de. Uzun olsa ben de severim diye düşünüyorum blogcan çünkü konu güzeldi :))
      Teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim :))

      Sil
  7. murakaminin bu kitabını okumadım , sevdiğim bir yazar , ilk fırsatta okuyacağım.

    YanıtlaSil
  8. Yazarın ismi tanıdık geliyor ama sanıyorum ki daha önce hiç görmedim. İlgi çekici gözüküyor ama eğer kitabı alırsam önerinizi göz önünde bulundurup ona göre kitaba başlayacağım :)
    Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül Su,
      Yazar oldukça popüler :)) Teşekkür ederim, keyifli okumalar :))

      Sil
  9. Ben de bu yazarı okuyamadım. Demek ki ilk kitap olarak bundan başlamayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Bence de başkasından başla :))

      Sil
  10. Ününü çok duydum bu yazarın ama henüz okuyamadım.
    Eline sağlık arkadaşım, çok teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Bir gün okunur elbet :)) Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  11. Murakami öylece bırakır ama severim üslübunu. Bambaşka dünyalar kurması hoşuma gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Başka kitaplarını da denemeliyim o halde :))

      Sil
  12. Ben henüz okumadım Murakami'yi ama bu kitap başlangıç için pek iyi tercih değil anladığım kadarıyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      Ben de başka kitabını denemeyi düşünüyorum, onu da sevmezsem bir daha okumam :D

      Sil
  13. listeme ekledim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  14. Güzel alıntılar paylasmissiniz. Henuz okumadigim bir yazar ama Sahilde Kafka kitabını merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi Film Tavsiyelerim,
      Ben de o kitabını merak ediyorum, muhtemelen sıradaki Murakami kitabım o olur :))

      Sil
  15. Yazarın Tuhaf Kütüphaneler kitabını ben de pahalı bulmuştum. Sanırım tek tük de olumsuz yorum okumuştum bu sebeplerden ötürü pek okuyacağım bir kitap değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,
      Kitapçıda ya da e-book olarak okunur bence sadece, tabii büyük hayranı olsam alabilirdim ama değilim, bu yüzden bence gereksiz pahalı :))

      Sil
  16. Henüz sadece iki kitabını okumuş olsam da Murakami'yi çok seviyorum. Çoğu okur aynı şeyden yakınıyor, kitaplarının bir sonu olmamasından. Fakat bana asıl zevk veren okuma süreci oluyor zaten. Yazdığı herhangi bir şey hakkında olabilir hiç önemli değil benim için. Kitaplar biraz pahalı ne yazık ki evet :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakura,
      Zevkler ve renkler :)) Başka kitaplarını deneyeceğim ben de, ona göre yazar hakkında kararımı vereceğim :))

      Sil
  17. İlkay,
    Ben de kitaplarını almadan okurum diye düşünüyorum, o paraya başka kitaplar alırım :D Belirsiz sonlar bazen güzel oluyor ama bazen de hoşlanmıyorum. Murakami'nin karakterlerine dair bir şeyler hissedemedim, kitap o kadar kısaydı ki... Başka bir romanını denemeyi düşünüyorum. Bakalım :))

    YanıtlaSil
  18. Kitabi okumadim ama sanirim ben de aynibseyi düşünürdüm:)

    YanıtlaSil
  19. iki tane murakami romanı okudum ben de daha havasına giremedim yazarın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Ben de bir kere daha deneyeceğim ama bakalım Deep :))

      Sil