18 Nisan 2020 Cumartesi

KAN VE GÜL - ALPER CANIGÜZ

31
April Yayıncılık
212 sayfa

Kan ve Gül. Beyazıt ve karantina. Cansu’yla kütüphane çıkışı kitabın fotoğrafını çekmemiz ve karantina da okumamız. Tamam, tabii ki de her şeyi “ve” ile bağlamayacağım –bir ara niyetlenmedim değil- :D Şarkısı söylenip kitabı yazılmamış olsa da güzel bir gündü. Salt Galata’ya gidip yer bulamayınca okula geçmiştik. Akşamüzeri kampüs daha bir güzel oluyor sanki, çılgın kalabalık da azalıyor.

Kitaba başladığımda Alper Canıgüz’ün dilini özlediğimi fark ettim. Yazım tarzı hoşuma gidiyor. Benim için kitabın grafiği şöyleydi: Yükselen bir doğruyla ilerliyor, bir süre zirvelerde seyrediyor ama sonunda dibe doğru yön değiştiriyor. Aslında konu ilginç ama son çok aceleye gelmiş ve kurgu da dağılmıştı.

Eğer kitapta katil kim olayına girilmese, 90’larda geçen bir buçuk ayı okusak kitabı daha memnuniyetle kapatabilirdim diye düşünüyorum. Zaten bu günlerde aslında yıllarda polisiye beni çok heyecanlandırmıyor, merakla sürüklemiyor.

Kan ve Gül’ü havada kalan yerlerine rağmen sevdim, yazarın üslubu hoşuma gidiyor. Bir de ek bilgi, bölüm başlıkları Nirvana’nın şarkılarından oluşuyor.

“Eh, neticede olgunluk dediğin, hayatı daha fazla acıyla kabullenme yetisi değil midir?”

“Sevmek ne kadar çok çaba gerektirmekteydi ve buna karşılık nefret için neredeyse hiçbir şeye ihtiyaç yoktu.”

“Belki de, hayatın kontrolsüz bir düşüş olduğunu kabul edip ona mutlu bir son aramak yerine, iyi bir hikaye olmasına gayret etmeliydim.”

“Doğru düzgün bireyselleşmeyi başaramamış insanlardan doğru düzün bir toplum yaratmasını bekleyemezsin.”

“…netice itibarıyla herkesin haksız olma hakkı vardır, sıkıntı, hukuksuz olmaya başlayınca ortaya çıkıyor.”


22 yorum:

  1. Bu kitap bende yarım kaldı... Bir türlü bitiremedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef... Kitabı okumadan arkadaşım elimden almıştı yarım kalanlar arasında :) Daha doğrusu arkadaştan aldım okuyordum mecbur vermek zorunda kaldım :)))

      Sil
  2. hiç okumadığım bir yazar, şans tanımak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,
      Umarım seversin, kalemini beğeniyorum ben :))

      Sil
  3. Hiç duymamıştım bende. Sayende öğrenmiş oldum. Nirvana'nın şarkı isimlerinden bölüm başlıklarının oluşması ise dikkatimi çekti ama :)

    YanıtlaSil
  4. Bu yazarı daha önce hiç okumadım. Oğullar ve rencide ruhlar adlı kitabını okumak istiyordum. Ama bölüm başlıklarının Nırvana'nın şarkılarından olduğunu öğrendime göre kesinlikle bu kitaptan başlıcam okumaya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalleri Yaşamak,
      Oğullar ve Rencide Ruhlar kitabı, Kan ve Gül'den daha iyiydi bence. Alper Kamu özel bir karakter :))

      Sil
  5. Artık gündemden mi,,
    ( yoksa yaşımdan değil😊 ) okuyamiyorum bu kitaplari ben.
    Dili, konusu yormayan kitaplar son gunlerde favorim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ferdag,
      Aslında bu kitap da yormayan kitaplara giriyor bence, keyifli :))

      Sil
  6. Polisiye kitaplar benim de ilgimi çekiyor. Uzun süredir bu tarzda bir kitap okumuyorum. Yazarı da daha önce okumamıştım. Bu kitabı ile bir şans verebilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Seveceğini düşünüyorum, yazarın kalemi de güzel hem :))

      Sil
  7. Doğru düzgün bireyselleşmeyi başaramamış insanlardan doğru düzün bir toplum yaratmasını bekleyemezsin.” Bu cümle harikaymış.

    YanıtlaSil
  8. Alper canıgüz ve kitabı hakkında bilgi sahibi oldum tanıtım için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. yazım tarzını seviyorum bu kitabını okumak isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren,
      Teşekkür ederim, çok mutlu oldum :)) Yazarın Alper Kamu serisi daha iyiydi :))

      Sil
  10. oo iyi valla hem kitap oku hem nirvanaya ulaş :)

    YanıtlaSil
  11. İlkay,
    Sen önermiştin galiba, öyle hatırlıyorum ben de :)) Sonu konusunda aynı düşünüyoruz, katil kim olayları çok sarmadı beni. Yazarı ben de seviyorum, diğer kitaplarını da okuyacağım. Kafa dağıtıcı oluyor hem :))
    Teşekkür ederim, sıkıldıkça değiştiriyorum ve çabuk sıkılıyorum sanırım :D

    YanıtlaSil