8 Nisan 2020 Çarşamba

HAFIZ İLE SEMENDER - HAYDAR ERGÜLEN

28
Kırmızı Kedi Yayınları
273 sayfa

2015 TÜYAP kitap fuarından Haydar Ergülen’in Bütün Şiirleri 1-2’sini alıp, Nar’ı (Bütün Şiirler 1) hemen okumuştum.

Haydar Ergülen lisedeki edebiyatçımın sevdiği ve övdüğü şairlerden biriydi. Bu yüzden benim de beklentim büyüktü ve seveceğimi düşünüp iki kitabı da almıştım. Nar’da beğendiğim şiirler olmasına rağmen umduğumu bulamamıştım. Hafız ile Semender’i bu yüzden erteleyip durdum.

Geçenlerde canım şiir okumak istedi ve evdeki tek okunmamış şiir kitabı Hafız ile Semender’di. Kitabın bir kısmı Lina Salamandre’ın şiirleri ve Ruth Huntley için yazdığı mektuplardan oluşuyor. Kitabın içinde Birhan Keskin’in mektubu da var. Kim Bağışlayacak Beni kitabında yer alan Ruth şiiri de bu iki aşıktan esinlenilmiş –harika bir şiirdir “Ruth, mutsuz meleğim”-.

Kitapta en çok Ruth’a yazılmış mektupları sevdim. Sanıyorum ki Haydar Ergülen’in şiirleriyle pek uyuşamıyoruz. Belki zamanı değildi bilmiyorum ama altını çizdiğim dizeler bile bir elin parmaklarını geçmez. –Tamam, abarttım.-

“Bilmiyorum. Bildiğimse, kimsenin kimseyi anlamamak için anlaşmış olduğu bir dünyada yaşadığımız… Hayatın ne olup olmadığı beni artık fazlaca ilgilendirmiyor, hayat ne olursa olsun ben kaybolmayı istiyorum.”

“Çiçek adlarını aklında tutma
unutursun kırılırlar”

“Ev biziz
en çok üşürken birbirimize”


12 yorum:

  1. Şiir okumayı seviyorum. Tabii bunu pek sık yaptığım söylenemez. :') Haydar Ergülen'i ve kitabını ilk defa duyuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Ben de seviyorum ama senin gibiyim :)) Her zaman şiir gitmiyor sanki ruh haline göre :))

      Sil
  2. kitap değilde , oradaki kek midir poğaça gözüme takıldı fazladan var mıdır :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa İşlek,
      Asıl dikkat edilmesi gereken kitaptı ama :))

      Sil
  3. ruth mu bakayım neymiş :)

    YanıtlaSil
  4. Sevdiğin şiir kitaplarından oluşan bir yazın var mıı? Şiir kitaplarını tek tük okuyorum ve öneriler güzel olur aslında :) Çiçek adları ile ilgili olan alıntıyı çok beğendim. Üstüne düşünürüm bunun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Toplu bir yazım yok ama şu an aklıma gelen sevdiğim şairleri sana yazayım :)) Birhan Keskin, Şükrü Erbaş, Edip Cansever... Bence Birhan'la başla, çok seviyorum :))

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. "Çiçek adlarını aklında tutma unutursun kırılırlar." güzel bir ifade.

    İlk defa duyuyorum eseri ve sahibini...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rehitu,
      Az bilinmesine şaşırdım :)) Bazı dizeleri güzeldi ama genele vurduğumuzda pek uyuşamadık :))

      Sil