16 Nisan 2020 Perşembe

BOB'UN ARMAĞANI - JAMES BOWEN

30
Yabancı Yayınları
Çeviri: Seda Çıngay
151 sayfa

James’i ve Bob’u seviyorum. Birlikte başardıkları şeyler hayranlık uyandırıcı. Okurken insana umut veriyor, içini ısıtıyor. Sevginin insanın hayatını değiştirebileceğini gösteriyor. Ancak…

Bu James’den okuduğum üçüncü kitap ve hatırlarsanız Bob’un Dünyası yani ikinci kitapta da aynı şeyden şikayet etmiştim: Kitaplar birbirinin tekrarı gibi. Aynı kitabı 3 kez okumuş gibi hissediyorum. Giriş kısmında her zaman Bob’dan önceki hayatını, Bob’la tanışmasını anlatıyor ve bu sayfalarca sürüyor.

Bob’un Armağanı aslında güzel bir Christmas kitabı olabilirdi, Bob’la bugünkü hayatını anlatsa ya da diğer kitapları okumamış olsam.

Kitabın mutluluk aşıladığı bir gerçek ama ben maalesef sevemedim. Serideki favori kitabım Sokak Kedisi Bob, diğer ikisini gölgede bırakıyor.

Serideki kitaplar:

“Bob her gün bana gidecek bir yön, bir amaç, dostluk ve nasıl diyeyim, gülümseme sebebi veriyordu.”

“Hiçbir insan bir kedinin “sahibi” değildi.”


27 yorum:

  1. Hiç sevmedim belki bir gün bir şeyleri severim.

    YanıtlaSil
  2. Bayağı eski bir seri hatırladığım kadarıyla. Pek ilgimi çekmemişti daha ilk çıktığı zamanlarda da. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapların Senfonisi,
      Benim ilk çıktığında ilgimi çekmişti, bir süre sonra aldım anca da okuyorum :D

      Sil
  3. Kesinlikle söylediklerine kelimesi kelimesine katılıyorum. İlkini okurken bir çok yerde çok duygulanmıştım ve kitabı çok memnun bırakmıştım ancak diğerleri seninde söylemiş olduğun gibi bana da tekrar gibi geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vişnelikiraz,
      Heey seni görmek çok güzel :)) İlkini okumak yeterliymiş sanırım :))

      Sil
  4. Pek benim okuduğum tarz kitaplardan değil ama güzel anlatmışsınız. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Bu hikaye bana hep ilginç geliyor.alıntı cok manidar hic birimiz gerçek anlamda bir kediye sahip olamayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeyma Nil,
      Daha çok kediler bize sahip oluyormuş gibi :D

      Sil
  6. Çiçekler negzel, gözüm takılıp kaldı öylece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tante Rosa,
      Annemin çiçekleri :)) Teşekkür ederiz :))

      Sil
  7. hımmm ilkini okudum, filmi de minnoştuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Evet filmini ben de sevdim. İlki yeterli zaten boşver :D

      Sil
  8. Mutluluk aşılayan kitaplara değil her şeye o kadar ihtiyacımız var ki.

    YanıtlaSil
  9. Serinin ilk kitabından başlayarak okumak istedim, yorumunu okuyunca. ^-^ Zira şu aralar bol bol umut etmeye ihtiyacımız var. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      İlk kitabı yeterli bence, o çok güzel ve bu dönemde de iyi gider :))

      Sil
  10. heey, dünkü dizi yazımı mutlakaaa okuuu, iki dizi de önemliii, hele ikinciyi izle diyom ben sanaaa :)

    YanıtlaSil
  11. Kapak fotoğrafın çok hoş, çok cici. Böyle sık sık değişiklik yapmana gıpta ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      Yorumuna çok sevindim, sık sık değiştirmem kötü oluyor mu acaba diye düşünüyordum ben de. :))

      Sil
  12. İlkay,
    Böyle bir etkisi var bence de :))

    YanıtlaSil
  13. bir de, the durrells adlı dizi aklında olsun, yunanistanda heçen bir ingiliz dizisi. durellls ailesiii :) aynı zamanda yani yazar lawrence durell de var. bi bak kaçırmağğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Listeme ekledim Deep, hem daha kısaymış. Heartland'i bitirip başlarım belki ona, gerçi bitsin de istemiyorum :D

      Sil