7 Mart 2017 Salı

17) YALNIZLIK - NATALIO GRUESO


Pegasus Yayınları
Çeviri: Ceren Kıran
247 sayfa


Bir gün Bilge’yle telefonda konuşuyoruz. Bana ‘Yalnızlık’ adında bir kitap gördüğünü ve kapağını çok beğendiğini söyledi. Beraber okuyalım mı diye sordu. Okuyalım dedim. Bilge kitap sipariş ederken, iki tane Yalnızlık’ı da aldı.

Bu kitapla tanışmam böyle oldu. Bilge’yle okumaya başladık.

Yalnızlık’ı tek kelimeyle tanımlayacak olsam ‘ilginç’ derdim. Kitap birbirine bağlı hikayelerden oluşuyor. Bu hikayeler de çok orijinal karakterler barındırıyor.

Benim en sevdiğim hikaye Reçeteci oldu. Horacio Ricott bir nevi psikolog, insanların dertlerini dinliyor ve onlara uygun kitap reçetesi yazıyor. Bu karakteri biraz kitap bloglarına benzettim. Biz de farkında olmadan birbirimize kitap reçetesi yazıyoruz bence. İhtiyacı olan alıp okuyor.

“Öyle işte, ‘reçeteci’ benim, başkalarının ilaç, büyü ya da yatırım fonu reçetesi yazdığı gibi kitap reçetesi yazarım.”

Arjantin’in Sesi, Hayran, Gölün Piyanisti ve Düş Avcısı’da bayılarak okuduğum hikayelerdendi.

Gerçekle hayal gücü arasında ince bir çizgide yürüyen bu kitabı ben sevdim. Bazen kafamda soru işaretleri bıraktı, keşke bu hikayenin devamı olsa dedim ama keyifle okudum. Yalnızlık’ta zaman zaman kapitalizme karşı bir duruş vardı, hoşuma gitti. Kitabın ilk yarısını daha çok beğendiğimi de eklemeliyim.

İyi ki Bilge Yalnızlık’ı keşfetmiş. Beraber okuyarak kitabın başlığıyla bir ironi yaratmışız.

kitap, kitaplık, oyuncak

“Tekrar karşılaşacağımıza inanmasam, biz ayrılırken gelirdi ölüm.”

“Ve sevgi böylesine cömert olduğunda daima aynı yere götürür insanı, yalnızlığın kurak topraklarına.”

“Bazen hafızanın ağırlığı dayanılmazdır ve mutlu anıların mı yoksa mutsuz anıların mı daha çok içini acıttığını bilmeyen herkes hüzünlenir.”

“Vedalar daima tuhaf anlardır. O anlarda yaşananlara, bir daha tekrarlanmayacak olana duyulan özlem; o belirsiz gelecek, o andan itibaren ortaya çıkacak yeni plan ve maceralar için duyulan heyecan aynı noktada birleşir.”


“Belki de bizim zamanımızın en büyük kötülüğü de budur, herkes her şeyi yargılamaya hakkı olduğunu, olayları hiç bilmeden fikir beyan edebileceğini zanneder; tıpkı küstah bir denizcinin altında ne olduğunu bilmeden buzdağını küçümsemesi gibi.”


17 yorum:

  1. İlaç yazar gibi kitap reçetesi yazmak:))gerçekten ilginçmiş, çok teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
  2. Keşke sadece kitap reçetesi sunulsa her derde deva diye.Güzelmiş gerçekten.Listeme ekledim.Bakalım ne zaman sıra gelecek okumaya?Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      Umarım seversiniz, kitabı beğenmeyenler de varmış :))

      Sil
  3. Yazar ile ilgili çok bir şey bilmiyorum ama severim diye düşünüyorum. Bir yerde karşıma çıkarsa mutlaka okuyacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneşim,
      Yalnızlık yazarın ilk yazdığı kitabıymış :)) Karşılaştığında keyifli okumalar dileriim :))

      Sil
  4. Kitabın kapağı benimde ilgimi çekmişti ama bir sürü hikayeden oluşuyorsa benim için riskli olabilir:) elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      Bazı hikayeler birleşse de roman gibi değil :)) Teşekkür ederim :))

      Sil
  5. İlginç kitaplar,farklı bakış açılarıyla bakmamıza yardım eder.Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  6. Çok farklı bir kitap ama çok güzelmiş alıntılar da çok güzelmiş son alıntı çok hoşuma gitti emeğine sağlık canım benim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım,
      Çok teşekkürler, sevgiler benden :D

      Sil
  7. Alıntılara bayıldım. Kitabı da hiç duymadım ama çok ilgimi çekti, listeme alıyorum. Ben de kitap reçetesi istiyorum ya :) (kendi okunacak listesi ve okumadığı kitaplar yetmedi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri Makinesi,
      O listeler asla yetmiyor :D Umarım seversin, ilginç bir kitaptı :D

      Sil
  8. Demek ki kitap Pegasus'un 40 yılda 1 çıkardığı güzel kitaplarından biri. Beğenmene sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'in Kütüphanesi,
      Çok okunan bir kitap olmamış gibi, okuyanlardan bazıları da sevmemiş ama ben sevdim :D

      Sil
  9. İlkay Özgür,
    Hadi beraber okuyalım, ortak kitabımız var mı? :D

    YanıtlaSil