30 Eylül 2019 Pazartesi

ISSIZ ADA - GIULIO GALLI

72
Yakamoz Kitap
Çeviri: Güliz Akyüz Yıldırım
335 sayfa

Issız Ada’yı annem aldığında arkasına bakıp “Okurken korkarsın bak” demiştim. Birazcık korkmuş. :D Neyse, aradan zaman geçti, ben de macera okuyayım diye bakınırken Issız Ada’yı gördüm ve başladım.

Kitap, on yarışmacının hakkında pek bir şey bilmedikleri bir reality show’a katılmasını anlatıyor. Tüm bildikleri, adada geçtiği ve kazananın büyük miktar paraya sahip olacağı… Yani kitap kısaca şu: ıssız ada, dokuz yarışmacı ve bir katil.

Annem de ben de okurken Açlık Oyunları’na benzettik. Kitapta Agatha Christie’nin On Küçük Zenci romanına atıf var. Romanı okumadığım için, Issız Ada’yı bitirip araştırdığımda fark ettim ki konular epeyce benziyor. Bu nedenle özgünlüğünden çok emin olamasam da kitabı sevdim. Akıcıydı.

Issız Ada Son Hedef diye devam kitabı da varmış. Bakalım, belki okurum…

“Hayatta kötü yanlışlar yapıldığında bunların izlerini üstünden tamamen silmek zordur. Geçmiş silinemez ve hep ordadır. Birlikte yaşamak zorunda olduğun daimi bir rahatsızlık.”



10 yorum:

  1. Geçmiş nereye gidersen hep seninle. Dediği gibi tam bir rahatsızlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Bence de doğru bir tabir, sıfırdan yaşamak daha güzel olurdu :))

      Sil
  2. ilginç bir kitaba benziyor..:)

    YanıtlaSil
  3. Açlık Oyunları tadında bir kitap gibi, kesin severek okurum ben de. :)

    YanıtlaSil
  4. eveet yazını okurken hemen on küçük zenci aklıma geldii :) on kişi var adada ama hepsi ölüyoree :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Bu da aynı :D Biraz daha teknoloji eklenmiş versiyonu olmuş :D

      Sil
  5. kitabı okudum efsane bir şey

    YanıtlaSil