20 Eylül 2019 Cuma

SÜREYA KUAFÖR SALONU - ŞEBNEM BURCUOĞLU

70
Dex Plus
330 sayfa

Süreya Kuaför Salonu’nu annem indirimde bulup almış, önce kendisi okudu, sonra da ben okudum. :D Yazarın daha önce Kocan Kadar Konuş kitabını okumuştum yani tarzına aşinayım.

Eğlenceli hızlıca okuyabileceğim bir çerez istedim ve kitap da tam olarak öyleydi. Ben gece başladım, ertesi sabah bitti.

Süreya Kuaför Salonu üç ana karakter üzerinden ilerliyor –Feza, Cemal ve Süreyya- ama aslında mahalle hikayesi diyebiliriz. Mahalle hikayelerini seviyorum, Yeditepe İstanbul da öyleydi mesela. Emin olamadığım şey böyle bir ortamda yaşamak ister miydim? Bazen cevabım evet oluyor, bazen hayır. Dayanışma, birbirine yardımcı olma güzel yanları ama aynı zamanda mahalle baskısı var, ayrıca o kadar kalabalıkla iç içe olmak için biraz asosyalim sanırım. (İç ses bu bahsi kapa!)

Nerede kalmıştık? Kitap biraz Yeşilçam filmlerini anımsatıyor. Karakterler biraz yüzeysel ama yazarın güzel noktalara parmak bastığını düşünüyorum. Konu evlilik, aşk, boşanma vs. olunca bu topraklarda olay sıkıntısı çekilmez zaten.

Sonuç olarak belki bana çok bir şey katmadı ama okurken keyif aldım.

“Her şeyin bir sebebi olmalı diyorlar. Ya da kendimizi böyle avutuyoruz, bilemiyorum.”

“Sonunda üç şey önemlidir; ne kadar sevdiğin, ne kadar nazik yaşadığın ve senin yazgında olmayan şeylerden nasıl zarafetle vazgeçebildiğin.”

“Dün rüya, yarın hayaldir. Dünü mutlu, yarını umutlu yapan bugündür. Onun için bugüne iyi bak, gülümse arkadaşım.”



20 yorum:

  1. O zaman çerez niyetiyle okunacak kitap

    YanıtlaSil
  2. Bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Bazen insan çıtır çerez kitaplara ihtiyaç duyuyor hele ki okumaya ara verdiği zamanlarda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'nın Dünyasından,
      Bence de :D Ciddi kitapların arasında da çerez okumayı seviyorum :D

      Sil
  4. Ara sıra böyle çerez kitaplar okumayı seviyorum. Dediğin gibi öyle bir mahallede yaşayabilir miydim, ister miydim emin değilim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Çerez okumak beni de rahatlatıyor :D Mahalle konusunda ben de kararımı vermedim bakalım zaman gösterecek :))

      Sil
  5. ay hemen sempatik geldi yaa ne hoş da ismi varmış :)

    YanıtlaSil
  6. YEŞİLÇAM FİLMLERİNİ ÇOK SEVERİM. BUNDAN DOLAYI OKUMAK İSTERİM.

    YanıtlaSil
  7. Mahalle hikayelerini severim. Evet, bende asosyalim 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Ben de seviyorum mahalle hikayelerini :))

      Sil
  8. Koçan Kadar Konuş kitabını ben de okumuştum. Ama bazen böyle hikayeler iyi geliyor ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur Tozu,
      Bence de, arada çereze de ihtiyacımız var :))

      Sil
  9. İlkay,
    Ben de çok seviyorum, kitapta güzel hikayeler de vardı :))

    YanıtlaSil
  10. yazarı daha önce okumadım ama eğlenceliye benziyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Keyifliydi, arada böyle kitaplar iyi gidiyor :))

      Sil