22 Mart 2017 Çarşamba

20) KIYAMETLE SAVAŞANLAR - DENİZ ERBULAK



İthaki Yayınları
655 sayfa


Kıyametle Savaşanlar, Deniz Erbulak’tan okuduğum ilk kitap.

Daha önce Türk yazarların gerilim – bilimkurgu kitaplarını denemiştim, birçoğu beni memnun etmemişti. Ama Deniz Erbulak’la bu olumsuz görüşüm artılara yükseldi.

Kıyametle Savaşanlar beklentimin üstünde bir kitap oldu. Kurguyu sevdim, gerilim – bilimkurgu türünden bir kitapta İzmir’i Manisa’yı Spil Dağı’nı okumaya bayıldım!

Kitap genel olarak jeoloji üzerine kurulmuş, liseden hatırladığım bazı terimlerin yanında hiç bilmediklerim de vardı. Bu durum akıcılığı hiç etkilememişti, meraklanmayın hatta bir ara acaba jeoloji mi okusaydım diye düşündüm. 😆 –Bu arada Deniz Erbulak’ın jeoloji mühendisi olduğunu belireyim.-

Kıyametle Savaşanlar’da en sevdiğim karakter Rıfat oldu, ilerde bunu unutmamak için belirtmek istedim. 🙈 O beyefendi havasıyla, eski kelimeleri kullanışıyla, gizemliliğiyle favorimdi.

Keşke, ikinci kitabı da olsaydı. Severek okuyacağımdan eminim.

Eylemcan’a çok teşekkürler, beni Kıyametle Savaşanlar’la buluşturduğu için. 😍

İyi okumalar 💖

kitap, okuyorum, yorum, kağıt salıncak, gerilim


“Şu kaybolmuşluk hissini içinden atamıyordu bir türlü… ve hayatının giderek daha da acayip zıtlıklarla dolup taşmasını engelleyemiyordu bugünlerde.” /9

“Kızın bütün derdi, istemediği bir hayat dilimini bütün detaylarıyla yaşamak zorunda kalmasıydı.” /63

“Bu okulda ilelebet kalmak, kendini cehenneme zincirlemek gibiydi.” /163

“İşte asıl mesele bu zaten! Herkes işine gelene inanıyor! Çıkarlarına uyanı kabulleniyor.” /284

“İçinde bulunduğu şartları kendi mantığıyla kavrayabilen toplumlar, mücadeleyi doğru yaparlar.” /332

‘“Bazı hatıraları geride bırakmak mümkün olmuyor”… “Hele onlar hatıralardan çok travmalar haline dönüşmüşken!”’ /537


“Hatıralar, kaybedilen şeylere aitse ve her yerde insanın karşısına çıkıyorsa, ruhu keskin bir törpü gibi aşındırıp unufak ediyor!” /599


24 yorum:

  1. Türk bir yazardan içinde gerilim olan bir eser ha? Daha önce hiç tecrübe etmemiştim. Deniz erbulak ı bazı bloglarda ve kitap tanıtım yerlerinde gördüm kitabın adı da ilgi çekici geliyor. Aslında okuyabilirim. Sende beklentinin üstünde çıktığını söyledin. Coğrafya pek sevmesem bile kültürel ve bilgilendirici bir kitap olması da fena değil. Bunu değerlendireceğim. Güzel yorum ve alıntılar için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip,
      Ben teşekkür ederim :)) Kıyametle Savaşanlar'a şans verilmeli bence, yabancı bir yazar yazsaydı, kesin çok satanlarda olurdu :D

      Sil
    2. İddialı konuştun bir şans vereceğim elbetteki bu yazara :)

      Sil
    3. Sümeyye Kip,
      Umarım seversin ya, sevmezsen diye endişelendim birden :D

      Sil
    4. Yok endişelenme seveceğimden eminim neredeyse :)

      Sil
    5. Keyifli okumalar olsun o zamansa, yorumunu bekleyeceğim :))

      Sil
    6. Türk yazardan gerilim okumak istiyorsanız Günay Gafur'dan Kahin ve Kuklacı'yı tavsiye ederim. Pişman olmazsınız :-)

      Sil
    7. Şule Uzundere,
      O zaman listeye eklensiin :D Teşekkürler :))

      Sil
  2. Rahmetli Altan Erbulak'ın eşi değil mi? Kitap yazdığını bilmiyordum. Hem de bilimkurgu, not aldım. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      O Füsun Erbulak'mış :)) Deniz Erbulak'la bağlantıları yok sanırım :))

      Sil
  3. Ben de Türk bilimkurgulardan hiç keyif alamamışımdır. Bunu okuyayım. Spil de en sevdiğim yerlerdendir,uğurlu tepesine gitsek de uğurböcekleri sarsa beni yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Spil'e hiç gitmedim ama bu kitaptan sonra görmek istiyorum :))

      Sil
  4. Alıntılardan yola çıkarak güzel bir kitap olduğunu düşündürttü bana.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      Ben severek okudum :)) Teşekkür ederim :))

      Sil
  5. İlkay Özgür,
    Biz gerilim - bilimkurgu da işin ucunu kaçırıp hep dine bağlıyoruz gibi, oysa anlatılacak bir sürü yaratıcı korku hikayesi çıkabilir. -.- Neyse ki Kıyametle Savaşanlar onlardan biri değildi, severek okudum :D

    YanıtlaSil
  6. huppiii , bir yazar daha sevdirmenin keyfi paha biçilemez :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Senin yeğenin olma keyfi paha biçilemez :D

      Sil
  7. İlkay Özgür,
    İnanır mısın, ben de :D Bir kere Musallat izledim sinemada, elektrikler falan kesilmişti, salonda karanlıkta kaldık. Etkisinden hala çıkmadım, arada aklıma geliyor korkuyorum :D

    YanıtlaSil
  8. Ben daha önce yazarın hiçbir kitabını okumamıştım sizin sayenizde ilk olacak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Ali Sakallı,
      Umarım seversiniz, benim de yazardan ilk kitabımdı :))

      Sil
  9. Umarım severek okunur. Bilimkurgunun; herşeyden önce okurun aklına saygı duyan, aksiyonun yeterli olmadığını bilip detayları atlamayan, bulmacayı sağlam kuran ve roman boyunca yarattığı soru işaretlerine cevap verebilen bir örneğini vermek gerektiğine inanırım. Peşinde sürüklenerek yazdığım bir romandır. Mekanlar gerçektir. Jeolojik bilgiler de gerçektir. Sevgilerimle. DENİZ ERBULAK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu görmek beni çok mutlu etti :)) Severek, peşinde sürüklenerek yazıldığı için belki de kitabın ruhu vardı ve bu ruh okuyucuya da yansıyor. Kaleminize sağlık :)) Diğer kitaplarınızı da okumayı istiyorum :))

      Sil