27 Ocak 2020 Pazartesi

BOB'UN DÜNYASI - JAMES BOWEN

6
Yabancı Yayınları
Çeviri: Seda Çıngay
244 sayfa

Şu kapağa bakar mısınız? Okurken her görüşümde Bob’u bıcırtmak istedim. Duruşuna, şalına hayran olduğum kedi -evet beni kaybettiniz, biraz seveyim geri döneceğim.

...

Geldim. James’in daha önce Sokak Kedisi Bob kitabını okumuştum ve Bob’la ilişkisinin başlangıcını öğrenmiştim. Uyuşturucu bağımlılığından kurtulma yolunda Bob’la attığı adımları, geçimlerini sağlamaya çalışmasını...

Bob’un Dünyası’nda da hikayeleri devam ediyor; çabalarını, umutlarını, korkularını, çaresizliklerini okuyoruz. İlk kitabı daha çok sevmiş olmama rağmen Bob’un Dünyası’ndan da keyif aldım.

Neden ilk kitap derseniz; karakterlere daha yabancıydık, tanışma kitabıydı ve her olay yeniydi. Bob’un Dünyası’nın özellikle ilk kısımları birinci kitabın tekrarı gibiydi.

Kitabı bitirince bir süre Bob’la James’in videolarını izledim, tavsiye ederim.

Hayatta ikinci şanslarla karşılaşmak dileğiyle... (Tabii umarım ilkini yakalamışsınızdır, gerek kalmaz.)

“İnsanı kediyle melezlemek mümkün olsaydı, insan gelişir ama kedi bozulurdu. (Mark Twain)”

“Bir bağımlı daima bıçak sırtında yaşar.”



25 yorum:

  1. İlk kitabı çok duymuştum ama okumadım. Onunla denk gelirsem okumak isterim sanırım.
    Kediler çok popüler çok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      İlk kitabı çok tatlı :)) Popüler olmayı hak ediyorlar, yerim onları :))

      Sil
  2. ilkini okudum, hayvanlarla alakalı kitapları okurken ürküyorum mutsuz sonla biter diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu,
      Mutsuz sonla bitmedi bu da, güvenle okuyabilirsin :))

      Sil
  3. ikisini de okumadım :) aşırı bir merak içindeyim şu an :)

    YanıtlaSil
  4. bıcırtmak be yaa :) ilkinin filmi de tatlişti :)

    YanıtlaSil
  5. bir bağımlı daima bıçak sırtında yaşar :) cidden çok doğru bir söz. yorumuna ve kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arsel'in Okyanusu,
      Teşekkür ederim, güzel tespitler yapmış :))

      Sil
  6. maşallah Bob'a ya hayranıyım ben de, videoları da süper evet:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Bob gibi bir kedim olsun istiyorum, umarım olur :))

      Sil
  7. Kitabı daha önce hiç duymamıştım :)Kediler gerçekten sihirli hayvanlar, yakınını kaybetmiş bir teyzemiz vardı mahallede, pek bi depresifti kendisi yaklaşık 10 yıldır tanırız. 3 yıl önce kadar bir kedi sahibi oldu ve teyze gerçekten gözle görülür bir biçimde değişti. Sanki hayat enerjisi o kediyle geri geldi, çok seviyor kedisini. O gün bugündür kedilere bir faklı bakarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atlantisli,
      Ne güzel ya, insana gerçekten iyi geliyorlar. Bunu annemlere de anlatmaya çalışıyorum :D

      Sil
  8. Her daim ikinci şans vardır aslında.Yeter ki görebilelim :)

    YanıtlaSil
  9. kitap çok tatlı duruyorr. kediler çok farklı varlıklar cidden :)

    YanıtlaSil
  10. İlkay,
    Ben de çok beğendim, ne kadar haklı :D

    YanıtlaSil
  11. Filmini izlemiştim sanırım. Devamı da mı varmış?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      3. kitabı da var :)) Filmin devamını çekmemişler ama bu kitabın bazı yerleri de ilk kitabın tekrarı gibi zaten.

      Sil
  12. Kitabın kapağına ben de bayıldım. *-* Zaten kedileri çok seviyorum. ^-^
    Bu kitabı muhakkak edineceğim en yakın zamanda. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Beğeneceğini düşünüyorum, Bob çok tatlı :))

      Sil